علی اکبر صالحی

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: غربی‌ها برای تأمین سوخت مورد نیاز ایران، ۲ سال و نیم وقت می‌خواستند، درصورتی که تولید سوخت ۲۰ درصد در کمتر از ۲ سال با همت جوانان غیور سازمان انرژی اتمی محقق شد.

به گزارش مشرق،«علی‌اکبر صالحی» با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره توافق در عین حفظ زیر ساخت‌های هسته‌ای، گفت: ایشان در سخنرانی اخیر خود به جایگاه صنعت هسته‌ای اشاره مهمی کردند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: رهبر انقلاب صنعت هسته‌ای را دارای چهار ویژگی عنوان کردند؛ اول اینکه نماد اقتدار ملی است. دوم اینکه پیشران صنعت است؛ یعنی کشوری که برخوردار از این صنعت باشد، می‌تواند صنایع دیگر را که در بالاترین سطح در صنعت هسته‌ای بکار گرفته می‌شود، با خود همراه کند و جلو ببرد.

وی ادامه داد: ویژگی سوم این است که صنعت هسته‌ای کاربری‌های متعددی در حوزه سلامت، کشاورزی، صنعت و انرژی دارد و چهارم اینکه صنعتی دروان‌زا است.

صالحی ابراز داشت: جا دارد به عنوان فردی که مدتی مسئول بوده و در حوزه صنعت هسته‌ای به طور تخصصی کار می‌کند، تشکر ویژه‌ای از مقام معظم رهبری داشته باشم که فرمودند این صنعت درون‌زاست یعنی با همت جوانان کشور پا گرفته است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: در این صنعت کسی کمکی به ما نکرده البته درست است که نیروگاه بوشهر به کمک روس‌ها ساخته شده، اما صنعت هسته‌ای ما محدود به بوشهر نیست و عرصه‌های مختلف را پوشش می‌دهد که اغلب آستانه‌های این صنعت به دست خود جوانان کسب شد.

صنعت هسته‌ای امروز قابل مقایسه با ۱۵ سال گذشته نیست

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب درباره افزایش ۱۰۰ برابری فعالیت‌ها و دستاوردهای صنعت هسته‌ای، تصریح کرد: واقعاً همینطور است؛ اگر صنعت هسته‌ای را در ۲۰ سال اخیر بررسی کنید، قابل مقایسه با ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته نیست. این جز با همت جوانان کشور میسر نبود.

شاید اگر محدودیت‌ها نبود با قدرت جلو نمی‌رفتیم

صالحی تأکید کرد: این دستاوردها و فعالیت‌ها، به‌رغم تمام محدودیت‌ها بوده است. البته جای تأمل دارد که اگر این محدودیت‌ها نبود، شاید با این توان و قدرت جلو نمی‌رفتیم. مثل غنی‌سازی ۲۰ درصدی که رهبر انقلاب بارها فرمودند ۲۰ درصد نمادی از تحقق اراده ملی است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: زمانی که غربی‌ها گفتند سوخت ۲۰ درصد را به ایران نمی‌دهیم و ده‌ها شرط برای تأمین سوخت ۲۰ درصدی مورد نیاز ایران گذاشتند، کشور تصمیم به تولید آن گرفت.

غربی‌ها برای تأمین سوخت ۲۰ درصد، ۲.۵ سال وقت می‌خواستند

وی ادامه داد: خارجی‌ها می‌گفتند ایران بلوف می‌زند. اما وقتی تولید سوخت ۲۰ درصد در کمتر از ۲ سال با همت جوانان غیور سازمان انرژی اتمی محقق شد، حیرت‌زده شدند که ایران چگونه موفق به تولید شد. درصورتی که حتی برای تأمین سوخت مورد نیاز ایران، ۲ سال و نیم وقت می‌خواستند.

صالحی ضمن گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای گفت: هر کدام از این شهدا به نوع خود در تولید سوخت ۲۰ درصد، سهم داشتند و در رأس همه شهید شهریاری بود که کار بزرگی در بخش بزرگی از تحقیقات مربوط به سوخت ۲۰ درصد انجام داد.

بزرگترین مرکز رادیودارو شهریورماه افتتاح می‌شود

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی درباره مذاکرات هسته‌ای افزود: امیدوارم مذاکرات به در چارچوب برجام به نتیجه برسد. نشان دادیم که صنعت هسته‌ای ما زنده و پابرجاست. غنی‌سازی ۲۰ و ۶۰ درصد را انجام دادیم، فلز اورانیوم را تولید کردیم، چرخه سوخت را کامل کردیم، در حال ساخت بیمارستان بزرگی که در غرب آسیا نمونه است هستیم که طی یکی دو سال آینده افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در حال ساخت بزرگترین مرکز رادیودارو هستیم که امیدواریم بخش اول آن شهریورماه افتتاح شود. ساخت راکتور اراک هم تقریباً تمام شده و فقط باید دستوری داده شود تا راه‌اندازی شده و آزمایشات آن آغاز شود.

در برجام از بُعد فنی چیزی از دست ندادیم

صالحی گفت: در برجام در ظاهر محدودیتی را پذیرفتیم، اما چیزی از بُعد فنی از دست ندادیم. اما با قانون مجلس که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشت، بلافاصله تولید سوخت ۲۰ درصد را آغاز کردیم به طوری که در قانون مجلس گفته بود ۱۲۰ کیلو سوخت ۲۰ درصد در یک سال تولید شود، اما در نزدیک به یک سال، حدود ۴۰۰ کیلو سوخت تولید شد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ کیلو سوخت ۶۰ درصد و فلز اورانیوم تولید شد؛ سانتریفیوژهای نسل جدید مثل IR۹ به نمایش گذاشته شد که ۵۰ برابر نسل قدیم ظرفیت دارد و در حال گذر از مراحل آزمایشی است.

وی اظهار داشت: همه اینها نشان می‌دهد نه تنها چیزی از صنعت هسته‌ای کم نشد، بلکه با هوشمندی فراوان توانستیم ره صد ساله را یک‌شبه طی کنیم بدون اینکه برجام را به هم بزنیم.

وزیر اسبق امور خارجه تاکید کرد: ما برجام را به هم نزدیم و به تعهداتمان ملتزم بودیم اما فلز اورانیوم را تولید کردیم؛ درصورتی که برای تولید فلز اورانیوم، ۱۵ سال بعد از انعقاد برجام می‌توانستیم تحقیقات را شروع کنیم؛ اما ما تولید کردیم. بنابراین برجام توانست در بُعد فنی توانست خوب عمل کند. در بُعد اقتصادی هم امیدواریم برجام دوباره برگردد که ما بتوانیم رفع تحریم‌ها و داد و ستد بانکی را شاهد باشیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهماندار هواپیما US ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    44 8
    مردک بر جام نابودی بود دستور ولایت نبود الان باید ته دره بودیم
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      5 15
      ادب مرد به ز دولت اوست!
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 19
      مثه اینکه تو‌باغ نیستی داداش...الانم با این شرایط زندکی ته جهنمی یا جیبت پر یا از جایی تامین میشی
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      5 18
      چرند نگو
    • مهماندار هواپیما US ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      16 1
      اقای صالحی چرا نمی گین که تعهد دادین که 100 رشته علمی وابسته به هسته ایی را در ایران سراغش نروید و هر دانشگاه یا استادی خواست تدریس کند سریع جلویش را می گیرین
    • US ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      5 0
      قسم جلاله هستند ایشان
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 0
      ظریف و صالحی باید پاسخگو باشند چرا در سال 92 غنی سازی 20 درصد را بدون گرفتن هیچ امتیازی تعلیق کردند ؟!
  • حمید IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    32 7
    اگر من کاره‌ای بودم قطعا تو و ظریف و همتی و ربیعی رو به جرم خیانت تیربارون میکردم
    • محسن IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 19
      حالا این بنده خدارو تیربارون نکن، آدم شریفی است، ظریف بازیش داد
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      10 4
      رای احساسی و کنسرتی ها و رای بی رای ها رو چیکار میکردی؟
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      13 4
      باشند تا مایع عبرت بشن
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      22 2
      اصل کاری را فراموش کردی رفسنجانی و شاگرد دو تابعیتیش روحانی
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      17 2
      ظریف در کلاس درسش 10 سال پیش قبل از مسئولیت دولت شغالی گفته بود امریکا غرب کوتاه نمیاد الان نوار صوتی افشا شده -==- با این حال خیانت ازش میبارید
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 4
      رفسنجانی ۷ ساله مرده
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 6
      خدا خر را می‌شناخت که شاخ نداد
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    12 1
    ایشون هنوز هست؟
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      9 1
      متاسفانه از این نوع جماعت برجامی هنوز تعداد قابل توجهی در دولت رئیسی حضور فعال دارند
  • حجت IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    15 1
    والله که خائن به مملکتی و جای امثال تو سینه قبرستان است
  • کارمند ساده IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    12 1
    ای کاش این فرد فقط به سفارش امام ره به منتظری فقط به تدریس و آموزش می پرداخت و کار ه ای نمی شد
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    18 2
    کسی که با روحانی دمخور بوده دیگه به درد مملکت نمیخوره.فرهنگستان علوم استراحت کن.ما هم راحت بشیم
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    18 4
    صالحی کمر همت بسته بود مملکت رو دودستی مثل اربابش تقدیم غرب کنه.نمیشه قیافش تو سایتها دیگه نبینیم.مثل همتی که همش داره منفی تراوش میکنه.گذشت دوره اصلاح طلبان.۸ سال مملکت تو رکود و حتی عقب نشینی بود.بستون نیس؟
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    9 4
    تفسیر حرفش اینه که قراره بدبخت تر بشیم
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    16 2
    قران در باره منافقین میفرماید وقتی شکستی به شما میرسه میگند ما که بهتون گفتیم اینکار را نکنید.اما وقتی به پیروزی میرسید میگند کاش با شما بودیم و به اصطلاح خودشونو از شما حساب میکنن. آقای صالحی در دوران شما و همفکرانتون اراک را بتن ریختن،سردار را ترور کردن،تحریمها بیشتر شد،سند ۲۰۳۰اجرا شد خزانه خالی شد و ... از مردم نمیترسید لااقل از خدا بترسید و خفه شید
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 0
      رای احساسی و آمدنیوزی یادتان رفته؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    14 2
    الان ایشون چیکاره هستند که نظر میدن !!؟ مگه سازمان انرژی اتمی رییس ندارن که ایشون خودجوش اومدن نظر میدن !؟ آقای صالحی بشین سرجات و سکوت کن / حرفها و قسم جلاله ات و کذب ات در مجلس رو یادمون نرفته ها / بشین بگذار اونی که باید حرف بزنه نه شما
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    13 2
    اگه هوشیاری رهبری نبود در برجام چیزی از صنعت هسته ای باقی نمی ماند.کار به بتن ریزختن در راکتورههی اتمی گذشته بود و حتی به بازجویی دانشجوهای مهندسی هسته ای و حذف گرایش های هسته ای در دانشگاه های ما رسیده بود.غرب به دنبال برچیدن کامل صنعت هسته ای ایران و تعمیم برجام به بخش موشکی و منطقه ای و ....بود.این افراد و مشابه اون ها به عنوان بلندگوهایی چشم و گوش بسته برجام مدام در حال بزک کردن برجام هستن که رهبری اون رو خسارت محض نامید.برجام به گفته خود غربی ده ها سال برنامه هسته ای ما رو عقب انداخت و اگه قانون مجلس و تلاش دلسوزان نبود هنوز هم اون خسارت ادامه میداشت.
  • هادی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    18 2
    برجام در بعد فنی خوب عمل کرد ولی برای طرفای غربی.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    12 2
    برجام دستاورد دولت غربگرای حسن روحانی است که سلامتی عقل و روانی اش با مشاهده فیلم مصاحبه اش "هاله نور روحانی" زیر سئوال میرود.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    13 2
    ظریف، وزیری که در کلاس هاوس بابت وجود "تعلیق" در متن برجام از مردم عذر خواهی کرد و اعلام کرد که متن برجام را نخوانده بوده و اشتباه کرده - آخر حماقت تا چه حد - در حق 80 میلیون جمعیت ظلم کردی بعد بیایی بگویی نخواندم اشتباه کردم عذر خواهی میکنم - ظریف اشتباهش اگر غیر عمدی بوده که از بیعرضگی و حماقتش بوده و اگر عمدی بوده که بخاطر خیانتش به 80 میلیون مردم کشورمان و خدمت به اجانب بوده
  • ایرانی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    13 3
    درود و سلام بر، دانشمندان بزرگ و با ایمان و مؤمن کشور عزیزمان ایران ره صد ساله را یک شبه به سرانجام رسیده میشه، انشالله جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه نگینی بدرخشند ❤️❤️❤️
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      4 2
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    12 2
    این مردک رو کی آدم حساب میکنه مگه این نبود قسم جلاله میخورد، میگفت اب سنگین رو توش بتن نمی ریزن الان چی فک میزنه احتمالا میخوان بهش پست بدن، برا همین ازش گزارش منتشر می کنن
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    11 1
    قطعا باید تا پایان دوره بایدن به پیشرفت های هسته ای با سرعت بالا ادامه داد.تا وقتی دشمنانی از جنس ترامپ وارد کاخ سفید شدند انگشت حیرت به دهان بگیرند.سیاست دوستی با اعراب و روسیه و قدرت های شرقی قطعا می تواند مانور اتحادی که در قفقازبه نیابت از صهیونیست ها در حال شکل گیری علیه ایران است را بشکست بکشاند
  • آرش IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 13
    فعلا که تورکیه و عربستان گل سر سبد منطقه هستند و جز ۶ قدرت نو ظهور دنیا ولی ماچی!!! کره شمالی دوم . نمیگم هسته ای بده ولی بدون اقتصاد خوب و تعامل با دنیا مفتم نمی ارزه!!!
    • سهراب IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      5 0
      شما نظر ندی کسی گلایه نمی کنه این دو کشور برای اصلاحاتی ها مثل اون مردک صادقی گل سرسبده که پیشنهاد واگذاری جزایر سه گانه را به امارات می کرد وگرنه وزیر خارجه سعودی داره می آید تهران گدایی... ترکیه هم که داخل معادله نیست.
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      3 2
      روز به روز ارزونی خواهد شد.فعلا رئیسی آوار برداری ۸ سال ریزش رو جمع و جور میکنه
    • QA ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      5 0
      تورکیه نه و ترکیه. بعدم ترکیه که از بعد آویزون شدن از امریکا و ناتو و اسراییل و همه چی دستش امد، تورمش از ایران بیشتره و الانم بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بدهی خارجی داره و مثل خر تو گل گیر کرده منظورته؟
  • محمدایوب IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    10 1
    یک بی .... در مجلس پشت تریبون قسم جلاله خورد که برجام ضرری ندارد برجام برد برای کشور دارد وخود را برای روباه ریش طوسی شیخ گلاسکو پاره پاره کرد حالا نامرد از رهبری سخن می گوید نامردها آن همه سانتریفیوژ را نابود کردید قلب راکتور را با بتن پر کردید با قبول تمام شرایط آمریکا پای جاسوسان را به کشور وصنعت هسته ای باز کردید تا دانشمندان ما شناسایی وترور شدند قبول فراپادمانی در اطاق تان دوربین کار گذاشتند اگر رهبری نبودند ومجلس قانون وضع نمی‌کرد همه چیز تمام شده بود حالا آمدی می گویی ما تولید اورانیوم 60درصد داریم شما که قبول 3درصد کرده بودید وهمه را داده رفته بود پدر سوختگی تا چه اندازه شما حتی تعهد داده بودید بدون اجازه آمریکا فرزند دار هم نشوید خاک بر سرتان
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    8 0
    آقایان ماله کشی خسته نباشید
  • رضا IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    7 1
    مگه خود غربیا نگفتن برجام فقط تحریم های هستی برطرف کرد با تحریم های اقتصادی کار نداشت. شانس بیارم این ساده لوح ها دوباره سر کار نیان
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    8 0
    فتنه جدید
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    9 1
    جناب صالحی شما لطفا چیزی نگو برو تو حیاط خونه پدریت راه برو تا عزراییل بهت بگه وقت رفتنه
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    8 1
    مثل حسن فریدون، داره دست و پا میزنه تا خودش رو دوباره مطرح کنه همونی است که حین مذاکرات، همه اطلاعات هسته ای را مفت به استادش تقدیم کرد.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    10 1
    عجب یه گزارش به غربیا می دادی حقوقت کم شده قره العین چطور روت می شه حرف بزنی اگر پیشرفتی شده خون بهای فخری زاده ست نه تو اهرم عزیز غرب
  • سید فروزان CH ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    9 1
    هیچی ،سر وکله برجامیها پیدا شده و مدعی ،صعنت هسته‌ای را عمه فلانی تعطیل کرد ، از زحمات صالحی ،عراقچی،ظریف و روحانی این صعنت به اینجا رسیده رو نیست که سنگ پای قزوین است
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    7 0
    داداشمون میخواست نوبل هسته ای بگیره 😂. فقط به فکر کارای تحقیقاتی خودش بود. نیرو انسانی صنعت هسته ای و تولید هسته ای رو نابود کرد🤯
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 7
    این سانتریفیوژ ها هیچ ارزشی نداره چون اجازه استفاده ازش دست امریکایی هاست! هر ده سال یبار همه رو جمع میکنید و میریزد در انبار و هیچ استفاده ای ازش نمیشه؟
    • محمدایوب IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      1 0
      16/10اون که می بینی ارزش نداره سانتریفیوژ نیست گوسفنده از جلوی آیینه بیا کنار
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 6
    این سانتریفیوژ ها هیچ ارزشی نداره چون اجازه استفاده ازش دست امریکایی هاست! هر ده سال یبار همه رو جمع میکنید و میریزد در انبار و هیچ استفاده ای ازش نمیشه؟
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 8
    چرا این همه هزینه برای این تحقیق و توسعه در مورد این سانتریفیوژ های پیشرفته میکنیم در حالی که هیچ آورده ای برای خودمون نداره؟ و همش سر مذاکرات مدام از بین میره؟
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      3 0
      قدرت هسته ای در دنیا ابهت و امتیاز میاره.داروهای هسته ای می‌فروشیم و ...
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    7 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    3 1
    امیدواری جناب آقای صالحی در انتفاع از بعد اقتصادی برجام از ابتداء هم فقط خیال پردازی بود، اصولا" خروج ترامپ از برجام برای جلوگیری از انتفاع اقتصادی ما بود ولاغیر، بعلاوه همانطور که جنابعالی فرمودید، بسیاری از پیشرفت های اخیر، بدون برجام و در شرایط تحریم حاصل شده است. اصولا"، تحریم ها انرژی ما را چندبرابر کرده است.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 1
    آروم آروم روحانی و تیمش میخواستن صنعت هسته ای رو نابود کنن و بشیم لیبی دوم ولی با درایت رهبری خنثی شد.الان تیم مذاکره کننده هسته ای همون افرادی هستن که از دوران ظریف در اون پست هستن و تمایلی به ارائه گزارش کار به رهبری و مجلس ندارن.مواظب باشین.عبدالهیان باید این افراد رو عوض می‌کرد ولی بدلایل نامعلومی عوض نکرد و خودش چندین بار از ظریف تمجید کرد.خود بخوان حدیث مفصل
  • محمدایوب IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    3 1
    صالحی حتما یادت باشه موقع آزمایش سانتریفیوژ به روحانی بگی از ولنجک با ویدئو کنفرانس علی برکت الله بگه تو با ظریف ودیگر پاچه خواران براش دست بزنین فقط مواظب باشین ظریف قهر کنه
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 4
    حاصل برجام قطعنامۀ 2231 شورای امنیت بود که در تیرماه 1394 به اتفاق آرا تصویب شد. به موجب این قطعنامه تمام قطعنامه های قبلی شورای امنیت که در تمام اونها چین و روسیه هم رأی به محکومیت ایران داده بودند ملغی شد. اگر برجام شر قطعنامه های شداد و غلاظ شورای امنیت رو از سر ایران کم نکرده بود، باز هم اینطور وقیحانه کُرکُری میخوندید؟ کمی شرم و حیا هم خوب چیزیه. در ضمن ما تنها سه سال به تعهدات برجامی که قرار بود 10 سال ادامه داشته باشه عمل کردیم و از سال چهارم (سال 1398) فتیلۀ فعالیت های هسته ای رو بالا بردیم بطوریکه امروز شعله هاش سر به آسمون کشیده بدون اینکه رسما از برجام خارج شده باشیم و اینها همه با استفاده از ظرفیت های خود برجام بوده. هر چند که مطمئنم این کامنت پخش نمیشه.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    4 1
    این رو برکنار کنید دیگه بره پی کارش
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    4 0
    وقاحت و پررویی وطن فروشان تمامی ندارد . چرا دوباره پیدات شد ؟
  • صادق IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    4 0
    صالحی الآن چیکاره است که مصاحبه میکنه؟
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    4 1
    آقای دکتر فرجام در بحث هسته ای هم داخل راکتور سیمان ریختید ....
  • یک دوست IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    5 1
    این هنوز مگه تو سازمان انرژی هسته ای هست؟؟؟ اینها نبودند که بتن تزریق کردند تو قلب راکتور هسته ای اراک
  • سعید IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    4 0
    بیشمار مانند این خائنین آمده و رفته اما ، و آن چه که به فصل خداوند متعال باقی مانده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    عبدالحمید چرا دوره روحانی از این کارا نمی کرد
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 0
    نفرین بر برجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس