کد خبر 1499794
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
کارشناس مصری: قاهره اولین میخ را بر تابوت دلار زد

کارشناس مصری، انجام معاملات بین روسیه و مصر با ارزهای ملی را اولین میخ بر تابوت دلار توصیف کرد.

به گزارش مشرق، ابوبکر الدیب، پژوهشگر روابط بین‌الملل و اقتصاد سیاسی در مصر تاکید کرد که معامله با ارزهای ملی اولین میخ بر تابوت دلار است.

الدیب در گفت‌وگو با روسیا الیوم تاکید کرد که انجام معاملات بین مسکو و قاهره بر اساس ارزهای ملی به منزله پایان دادن به معاملات دلاری و از بین بردن قلدری دلار در سطح بین المللی است و گامی قوی در جهت تقویت همکاری مشترک بین دو کشور است.

وی افزود: بازار مصر بزرگ است، زیرا بیش از ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، علاوه بر این که مصر در درجه اول یک کشور واردکننده است، زیرا واردات آن بیشتر از صادراتش است و بنابراین تحت اخاذی دلار و ارزش بالای آن و سیاست‌های فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش مکرر نرخ بهره قرار گرفته است که در نتیجه آن ارز کشورهای نوظهور از جمله مصر و ترکیه را تضعیف و نرخ تورم در این کشورها افزایش یافته است.

الدیب تاکید کرد: با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری، سرمایه گذاری‌ها و مبادلات اقتصادی، ارزهای قوی دیگری مانند روبل روسیه و یوان چین در جهان وجود دارد، بنابراین امکان جایگزینی تدریجی آن با دلار وجود دارد و بسیاری از کشورهای جهان این قضیه را با چین و روسیه کلید زدند.

این سخنگو افزود: توافق مصر و روسیه برای معامله با ارز محلی دارای مزایای اقتصادی زیادی است که مهمترین آنها کاهش فشار بر پوند مصر در برابر دلار و تحریک تجارت بین مصر و روسیه است و مصر دروازه ای برای بازار بزرگ تجاری است که شامل ۱.۴ میلیارد نفر در آفریقا و حدود ۳۵۰ نفر میلیون شهروند عرب است.

این محقق مصری تاکید کرد: معامله مصر و روسیه با ارزهای محلی، در را به روی کشورهای دیگر مانند امارات، الجزایر و عربستان سعودی باز خواهد کرد و در نتیجه بسیاری از کشورهای منطقه را به شدت به تقویت همکاری با روسیه به همین روش سوق خواهد داد؛ علاوه بر گروه بریکس که یک گروه قوی و مهم است که شامل روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی است و یک گروه نوظهور برای مقابله با گروه هفت و سلطه غرب بر اقتصاد جهانی است که تقاضای کشورها برای پیوستن به آن و معامله با ارزهای غیر از دلار آمریکا را افزایش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    3 0
    ایول✌️😛بزودی تنها کشور حامی دلار آمریکا خواهیم بود
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    4 0
    ایشالا تا ۱۴۴۰ یه دولت انقلابی میاد روی کار سرانجام. هان؟
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 2
      شما هم بجای زهرماری متانول مصرف کردی؟
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 2
    دلار اقلا قابل حذف شدن نیست الان ده ساله چین و روسیه ‌برزیل دلار زایی کردند بازم زیر ده درصد ذخایر دلار کاهش یافته خود این سه کشور دارند ذخایر ارزی شون مخفیانه از دلار پر می‌کنند تا به کشورها در آینده فشار بیاورند و ارزهایی که این کشورها خریدند بز خر بکنند
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 3
      احشنت احشنت
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 2
    همه کشور ها دلار را کنار گذاشتند به جز ایران
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    3 0
    چین بالاترین ذخیره ارزی دلاری را دارد و مصر در صورت معامله با روبلهای دریافتی چه خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس