کد خبر 1499876
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
واکنش فدراسیون کشتی به انتقادات علیه دبیر در آستانه انتخابات

فدراسیون کشتی درخصوص انتقادات علیه دبیر در آستانه انتخابات واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، چند روزی است که در خصوص انتخابات فدراسیون کشتی حرف و حدیث های فراوانی بیان می‌شود که نشان می‌دهد فضای انتخاباتی فدراسیون کشتی بسیار داغ است. در این میان صحبت های زیادی از بحث دو شغله بودن بعضی کاندیداها از جمله علیرضا دبیر تا ضعف عملکرد فدراسیون فعلی به میان آمد.

محمد ابراهیم امامی در خصوص به وجود آمدن چنین صحبت هایی اظهار داشت: ببینید در تبصره یک ماده واحده اصل ۱۴۱ قانون اساسی مبنی بر اینکه هر شخص تنها می‌تواند یک شغل دولتی داشته باشد، به صورت شفاف نوشته شده است که سمت های آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی از این قانون مستثنی هستند. از طرفی هم بسیاری از اساتید و روشن فکران بر این باورند که حضور افراد دانشگاهی با مدارج بالای دانشگاهی از جمله اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سازمان‌ها و فدراسیون‌ها باعث پیشرفت آن سازمان ها خواهد شد. اما اگر به هر طریقی روزی این قانون اجرایی شود بیش از ۵۰ درصد مدیران کشور برکنار خواهند شد.

وی افزود: حال اگر فرض کنیم که بازرسی کل کشور،دیوان محاسبات و دستگاه های نظارتی این موضوع را به عنوان یک قانون جدید اعلام کنند باید با صراحت بگویم که علیرضا دبیر ضمن تمکین و تبعیت از قانون بین دانشگاه و فدراسیون کشتی مسلما فدراسیون کشتی را برای ادامه فعالیت انتخاب خواهد کرد. بر همین اساس در حال حاضر دبیر برای ماندن در فدراسیون کشتی مشکلی ندارد و در ادامه هم با مشکلی مواجه نخواهد شد.

سخنگوی فدراسیون کشتی با اشاره به مطرح شدن بعضی از موارد در خصوص انتخابات فدراسیون کشتی گفت: البته مطرح شدن چنین صحبت های در فضای انتخاباتی طبیعی است. همه کاندیداها قابل احترام هستند و حق آنها است که با هیأت های استانی تماس بگیرند و ضمن ارتباط گرفتن با آنها برنامه های خود برای فدراسیون کشتی را ارائه بدهند. فدراسیون کشتی که هدفش موفقیت ورزش اول کشور در رقابت های المپیک و جهانی است همکاری های لازم با همه کاندیداهای دیگر خواهد داشت. برای فدراسیون مهم رسیدن به اهداف کشتی است و نباید لحظه ای قطار در حال حرکت کشتی متوقف شود و در عین حال هم نباید اجازه دهیم با صحبت های غیر مرتبط کشتی از ریل پیشرفت خارج شود. نگاه فدراسیون المپیکی است و در سال جاری هم که سال کسب سهمیه المپیک است نباید کارها تعویق بیافتد.

بیشتر بخوانید:

شرح وظایف محمد بنا چیست؟

امامی در خصوص واکنش علیرضا دبیر به چنین صحبت هایی گفت: کارهای فدراسیون کشتی مبنی بر طرح توسعه کشتی که با کمک اساتید دانشگاه شریف و کارشناسان خبره امر ورزش به خصوص دلسوزان ورزش در دستور کار خود قرار داده است، لحظه ای متوقف نخواهد شد، به همین دلیل علیرضا دبیر به هیچ عنوان در فضا سازی‌های انتخاباتی وارد نخواهد شد. تمام کسانی که سعی می‌کنند مطرح کنند که تمرکز و موفقیت دبیر روی ساخت و سازها بوده،باید بگویم که خوشحالیم از این موضوع که ورزش کشتی در این 4 سال رشد بسیار خوبی داشته و جایگاه ورزش اول کشور در بین مردم ارتقا پیدا کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مستندات نشانگر عملکرد فدراسیون در بحث فنی است عنوان کرد: شما نگاه کنید تیم های 9 و 11 جهان در چهار سال گذشته اکنون به عنوان یکی از مدعیان اصلی در تمامی رده های سنی 2 رشته آزاد و فرنگی در جهان مطرح شده است. علاوه بر پشتوانه سازی برای تیم های ملی و موفقیت های کسب شده توسط کشتی گیران کشورمان در عرصه های بین المللی که مستند هستند گواه موفقیت فنی تیم های ملی است. در این میان هم تمام کارهای کادرهای فنی تیم های ملی در رده های سنی مختلف از جمله تشکیل اردوها مناسب و اعزام به مسابقات بین المللی بدون کم و کاستی اجرا شده است.

سخنگوی فدراسیون تصریح کرد: در زمینه های دیگر از جمله تأمین زیر ساخت‌ها مانند اضافه کردن تجهیزات به روز ورزشی و تکمیل کردن فضای ورزشی در کمپ تیم های ملی و خانه های کشتی فدراسیون قوی عمل کرده است که دوست و دشمن به آن اذعان دارند. در عین حال عملکرد مالی فدراسیون کشتی هر سال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. انجام امور فرهنگی توسط فدراسیون در سطح کشور یکی دیگر از اولویت های این فدراسیون درکنار دیگر کارها بوده است.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۸ که مجمع فدراسیون کشتی به علیرضا دبیر رأی اعتماد داد تعداد کشتی گیرانی که بیمه شده بودند ۳۰ هزار نفر بودند اما اکنون بعد از ۴ سال به صورت رسمی ۴۰۰ هزار کشتی گیر تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و برنامه فدراسیون بر مبنای سند راهبردی و توسعه کشتی برای ۴ سال آینده این است که این آمار به ۸۰۰ هزار نفر برسد.

امامی در پایان با تأکید بر اهداف فدراسیون خاطر نشان کرد: برنامه فدراسیون کشتی المپیکی و عدالت محور است و سند راهبردی و توسعه کشتی برای رسیدن به اهدافی که مد نظر فدراسیون در حوزه های مختلف است یک برنامه جامع است و پیروی از آن باعث می شود تا به اهداف خودمان برسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس