کد خبر 1499943
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
«مهمونی 10 کیلومتری غدیر» تهران 16 تیرماه برپا می‌شود

«مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر در تهران بناست روز جمعه ۱۶ تیرماه مصادف با روز عید غدیر خم در تهران برگزار شود. مساجد، هیأت‌ها و گروه‌های مردمی برای اخذ موکب باید ثبت‌نام کنند.

به گزارش مشرق، جشن بزرگ مردم تهران با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلومتری» سال گذشته به مناسبت عید غدیر از چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی با حضور بالغ بر ۳ میلیون نفر برگزار شد. در این مهمانی ۶۰۰ موکب مردمی به مردم در قالب‌های مختلف خدمت‌رسانی کردند. ۲ میلیون پرس غذا و میان‌وعده برای پذیرایی از مردم تهران در این مهمانی تدارک دیده شد و ۱۱۰ هزار اسباب بازی میان کودکان توزیع شد.

امسال هم بناست «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر در روز ۱۶ تیرماه در حدفاصل میدان امام حسین (علیه السلام) تا میدان آزادی برگزار شود. براساس برنامه‌ریزی و طراحی‌ها بیش از هزار و ۲۰۰ موکب خدماتی و پذیرایی مردمی و ده‌ها شهربازی سیار بناست در این مسیر ۱۰ کیلومتری برپا شود.

تهران میزبان «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» می‌شود

تهران میزبان «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» می‌شود

سال گذشته، مردم، هیأت‌ها، مساجد، گروه‌های جهادی، مؤسسات قرآنی و فرهنگی و گروه‌های سرود در مسیر ۱۰ کیلومتری چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی موکب برپا کرده بودند که امسال نیز این مجموعه‌های مردمی می‌توانند ضمن ارائه درخواست و اعلام نوع خدمت خود اقدام به موکب کنند.

بر این اساس این مجموعه‌ها یا افراد باید برای ثبت مشخصات و خدمات خود در «مهمونی ده کیلومتری» عید غدیر تهران، عدد ۱ را به ۳۰۰۰۲۱۲ ارسال کنند. همچنین سامانه مهمونی ده کیلومتری هم برای همین امر راه‌اندازی شده است.

گوشه‌ای از جشن ۱۰ کیلومتری غدیر سال ۱۴۰۱

ساسان زارع سخنگوی ستاد مردمی مهمونی ۱۰ کیلومتری درخصوص دلیل تغییر محل برگزاری این جشن نسبت به سال قبل گفته بود: «با توجه به آمار ۳ میلیون نفری سال گذشته، امسال پیش‌بینی می‌شود که باید آماده میزبانی از شهروندان بیشتری باشیم. به همین دلیل ضمن تغییر مسیر، ظرفیت و تعداد موکب‌های خدماتی و پذیرایی نیز بیشتر از سال گذشته پیش بینی شده است.»

رئیس‌جمهور: مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر را الگو قرار دهید

سال گذشته آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت بعد از برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر گفته بود: این اقدام ارزشمند که جلوه باشکوهی از آوردن غدیر به متن جامعه و خانواده است، الگوی بسیار خوبی برای مناسبت‌ها و دیگر فاهیم ارزشمند دینی خواهد بود که جامعه را در برابر بسیاری از تهاجم‌های مخرب ضددینی مصون خواهد کرد.از وزیر ارشاد می‌خواهم با توجه ویژه به تجربه برگزاری جشن غدیر، الگوپردازی برای برگزاری رویدادها و مراسم‌های آیینی خلاقانه جدید را دستور کار قرار دهد.

تصاویری از اهدای اسباب‌بازی به کودکان کم‌بضاعت در جشن ۱۰ کیلومتری عید غدیر

پایان پیام/

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    برنامه پارسال که افتضاح بود برنامه ریزی، فقط خودتون از خودتون تعریف می کنید، یادم نرفته چه آدمای معمولی که تو ترافیک خیابون گیر کرده بودن چه شرکت کنندگان همه فحش میدادن ازین اقدام احمقانه وسط شهر
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 2
    دوباره بریز و بپاش و حیف و میل بودجه
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 0
      حاجی بیخیال بزار کارشونو بکنن.یه کار خوب باشه اونم همینه.تا حالا نشده به جساب من و تو که نریختن.یه جای دیگه صرف شده
  • شهرام IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 0
    برگزاری این جشن حرکت بسیار جالبی است.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 1
    نکنید این کارها رو
  • محمدهادی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به به ایشالا همین توجهات به ولایت امیرالمومنین الی بن ابی طالب،آآآقاااای آسمان ها و زمین به مملکتمون برکت و دور شدن بلاها از وطن شیعه خانه امام زمان رو نتیجه بده الهم عجل لولیک الفرج آقامون بیاد،توی دهن بایدن و ناتانیاهو بزنه،بگه بهشون خفه شو،دهانشونو تا ابد ببندن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس