کد خبر 1500096
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۸
قولنج

متخصص ارتوپد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر اینکه باز شدن عضله با صدای شکسته شدن قلنج همراه نیست،گفت:گول تبلیغات وحرکات عجیبی را که برای درمان گرفتگی عضلات در فضای مجازی منتشر می‌شود نخورید.

به گزارش مشرق، محمدعلی اخوت‌پور متخصص ارتوپد با تاکید بر اینکه به هر تبلیغی که درفضای مجازی منتشر می‌شود اعتماد نکنید، اظهار کرد: ادعاهای درمانی که در فضای مجازی یا برخی مراکز غیر معتبر برای درمان مطرح می‌شود پایه و اساس علمی ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل طولانی شدن روند درمان یا عدم تمایل به مصرف دارو جذب تبلیغات فریب‌دهنده می‌شوند، هشدار داد: مراقب باشید و بدون تحقیق و بررسی به این افراد اعتماد نکنید.

متخصص ارتوپد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این‌که گرفتگی عضلات یا اصطلاحا قلنج به دلیل وضعیت قرارگیری بدن و استفاده بی‌رویه از گوشی‌های هوشمند و سیستم‌های الکترونیکی تبدیل به معضلی شایع شده است، خاطرنشان کرد: زندگی پشت میزی مهمترین علت گرفتگی عضلات است.

کتراخوت‌پورتاکید کرد: تنها راه درمان قلنج مشورت با پزشک متخصص و انجام مداخلات دارویی و یا ماساژهای تخصصی توسط افراد مجرب علمی است.

وی با یادآوری این‌که گرفتگی عضلانی باید توسط متخصصان و درمراکز معتبر درمانی انجام شود تاکیدکرد: دستکاری‌های غیر علمی توسط افراد آموزش ندیده، می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: ماساژ درمانی روشی علمی و شناخته شده است این نوع درمان به صورت چند مرحله‌ای و صرفا توسط متخصصان این رشته انجام می‌شود.

دکتر اخوت‌پور ادامه داد: افرادی‌که تخصص کافی ندارند در فضای مجازی و صرفا با هدف سود جویی دست به تبلیغاتی فریبنده می‌زنند، این افراد سعی دارند با نمایش حرکات گول زننده و ایجاد صدای شکستن قلنج مخاطبان خود را نسبت به درمان قطعی مطمئن کنند در حالیکه باز شدن عضلات با صدا انجام نمی‌شود.

وی توضیح داد: برای مثال ممکن است حتی با فشار دادن برخی عضلات دست هم صدای شکستن قلنج را بشنوید و یا برای لحظه‌ای درد یا خستگی دست شما التیام یابد اما این به این معنا نیست که درمانی برای فرد انجام شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه قلنج درمان دارویی و غیردارویی دارد هشدار داد: ماساژورهایی که ادعا می‌کنند گرفتگی عضلات را درمان می‌کنند معمولا افرادی هستند که آموزش کافی ندیده‌اند، فقط می‌دانند باید به کدام نقطه از بدن فشار بیاورند تا صدای شکسته شدن قلنج از آن خارج شود، مراقب باشید وگول این تبلیغات را نخورید.

وی ادامه داد: این افراد معمولا گیرنده‌های صوتی در مکانی قرار می‌دهند و با تقویت صداها دست به تبلیغاتی با ادعای درمان قطعی قلنج می‌زنند.

اخوت‌پور با بیان این که اگر فردی دچار مشکلات زمینه‌ای بدو تولد و یا مبتلا به درگیری عصب باشد با دستکاری افراد ناشی دچار مشکلات جدی‌تر خواهد شد عنوان کرد: فشارهایی که به ستون فقرات و یا برخی عضلات وارد می‌شود عوارض جبران‌ناپذیری مثل فلج دایمی و یا حادتر شدن شرایط را به‌دنبال خواهد داشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه در خاتمه به افرادی‌که مشاغل اصطلاحا پشت میزی دارند و یا با کامپیوتر و گوشی زیاد کار می‌کنند توصیه کرد: حتما بعد از هر 15 دقیقه‌ای که پشت میز کار می‌کنید چند حرکت ساده کششی در حد سی ثانیه انجام دهید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس