کد خبر 1500150
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

به گزارش مشرق، داود مهدوی زادگان در کانال خود در ایتا نوشت:

ظاهراً برخی از حامیان حوزوی دولت پیشین که بانی اصلی وضع نا بسامان موجود است، از اقدامات موفقیت آمیز دولت انقلابی در باز ستاندن بخشی از اموال بلوکه شده ملت توسط دولت آمریکا نا خشنودند که دست به قلم شده تا این اقدام عزت مندانه را بی ارزش و ذلت آور جلوه دهند. به زعم آنان اینگونه پس گرفتن اموال مردم از استکبار " صدقه التماسی " است.

فرضاً این گمان معوج ایشان درست است. اما کدام اقدام عزت مندانه است؛ هبه التماسی یا صدقه التماسی؟ دولت پیشین با شعار باید دم کدخدا را دید شروع به کار کرد و در برجام ملتمسانه حقوق هسته ای ملت را به امید واهی هبه کرد. اما این هبه التماسی نتیجه که نداد بلکه طمع غربی ها را در زیاده خواهی های نامشروع ( توقف پیشرفت های موشکی و عدم مداخله در منطقه و عمل به پروتکلهای فرهنگی مانند سند 2030 و غیره ) بیشتر کرد.

حقیقت آن است که عزتی که در صدقه التماسی ( به زعم ایشان ) است، در هبه التماسی اصلا نیست. دولت انقلابی دارایی های بلوکه شده ای که با التماس به استکبار هبه شده بود، بی هیچ التماسی پس گرفت. شرط گذاشتن آمریکایی ها برای پرداخت بدهی ها هم قابل درک است. به هر حال آنها باید هیمنه جهانی نا مشروع شان را در ظاهر حفظ کنند. حال آنکه آنها مجبور به جواز پرداخت دارایی های ایران شده اند.

اکنون موفقیت دولت سیزدهم را مقایسه کنید با هبه التماسی دولت تدبیر. حق مسلم هسته ای ملت با برجام به تاراج رفت. و هیچ ذلتی بالاتر از این نیست که برای راضی کردن کدخدای مستکبر حقی از حقوق ملی را هبه کنیم.

اما عجیب اینجاست که چرا این روحانی مدافع عزت ملی ( ! ) برابر هبه التماسی دولت پیشین سکوت کرد و هیچ اعتراضی در این اندازه به عمل نیاورد. در حالی که ضرورت چنین اعتراضی بر همگان آشکار و عیان است. عجیب تر آنکه ایشان انتقادش را بر گفته های دولتمردان آمریکا استوار کرده است و مبتنی بر حدس گمان ( گویا و لابد ) تهمت زنی می کند. چرا ایشان در این مساله جویای نظر دولت سیزدهم نشده است؟

و باز عجیب تر این است که ایشان از بازگشت عزتمندانه اموال مردم به دلایل واهی ابراز ناخشنودی می کند. چرا ایشان از استرداد سه میلیارد دلار سرمایه ملت ناخرسند می شود! اگر بر فرض محال، چنین کاری را دولت قبل کرده بود، باز ایشان ابراز ناخرسندی می کرد؟!

سوال این است که اگر امروز امام خمینی ره می بود چه برخوردی با اینگونه حوزویان عافیت اندیش می فرمودند؟ منشور روحانیت به ما می گوید که نهیب امام خمینی ره به این جماعت عافیت طلب چگونه است. به راستی، قبله این آقایان کدام است و به کدام سو می روند؛ «اَینَ تَذْهَبون»؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    3 3
    ماباملتی جنگ نداریم
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 0
      البته خباثت، حسادت، بلاهت، رذالت، جهالت، سفاهت، نحاست، حماقت، عداوت و شقاوت در وجود اصلاح طلبان تهوع آور مانع از آن می شود که حقایق را بپذیرند و عبرت بگیرند!!!
  • رضا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    8 3
    اگر رئیس جمهور با همین دست فرمون جلو بروند، اعتمادهایی که دولتهای قبلی نزد ملت از دست داده بودند را ترمیم و دولتش یکی از معتمدین دولتها می شود
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 0
      زززرررررررررررررررمفت نزن گممج
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    2 5
    فعلا که تا اینجا هیچ دولتی ندیدیم که بعد ارز اتمام دورانش به نیکی یاد کنند. یادتان باشد که این دولت هم خواهیم دید
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    همه مشکلات گردن دولت قبل است.همه دستاوردها هم برای دولت فعلی.این داستان همه دولت هاست.ملت هم که همه عوام هستند و شما صاحبان تریبون عقل کل.داستان نخ نمای مسخره
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اگر خودشان عینا همین کارها را انجام داده بودند العان گوش فلک را کرده بودند ولی چون جبهه مخالف انجام داده اه و پیف است. این بشر دو پا چه موجودی است!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اینکه حتی برای مطالبه ارز صادرات 3 سال از عراق منت واسطه عمانی را بکشید بجاتون التماس کنه و دریافت ارز صادرات فقط به غذا و دارو و هزینه حجاج ختم بشه بقدر کافی گویای ماهیت خفت بار و ذلیلانه دیپلماسی دولتتون هست
  • FR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    از اخوندهای قاجاری که هنوز به دیگ پلوی سفارت خانه ها دل بسته اند انتظار دیگری نداشته باشد بالاخره هر پنجشنبه اعضای دولت روحانی به محضر این اشخاص میرفتند و گزارش عمل نکرد ! میدادند
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس