رئیس حزب‌ الوفد رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر شد

«عبدالسند یمامه» رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد.

به گزارش مشرق، حزب «الوفد» مصر برای انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور، «عبدالسند یمامه» رئیس این حزب را نامزد خود برای تصدی پست ریاست‌جمهوری معرفی کرد.

وبگاه مصری «القاهره ۲۴»، نوشت که ۹۰ درصد اعضای هیأت عالی حزب الوفد، رئیس حزب را برای شرکت در رقابتهای انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب و معرفی کرد.

بر اساس این گزارش، عبدالسند یمامه نیز «یاسر الهضیبی» از رهبران حزب الوفد را به عنوان سخنگوی رسمی و رسانه‌های ستاد انتخاباتی خود، معرفی کرد.

رئیس حزب الوفد، پیش از دیدار با نمایندگان و روسای کمیته‌های مردمی الوفد در استانهای مختلف در مقر حزب، از جوانان این حزب خواست که با قدرت در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند و مقابل هرگونه اهانت به رهبر حزب و هدف قرار دادن آن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بایستند.

وی افزود که جوانان الوفد، امید و آینده این حزب هستند و برای همین گفت‌وگوی کنونی برای شنیدن مطالبات آنها صورت می‌گیرد.

هنوز زمان دقیق انتخابات ریاست‌جمهوری مصر اعلام نشده است، قرار بود انتخابات در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ برگزار شود، اما برخی منابع رسانه‌ای از قصد مقامات مسئول در این کشور برای برگزاری انتخابات تا پیش از پایان سال جاری میلادی با استناد به ماده ۱۴۰ قانون اساسی مصر خبر می‌دهند.

هنوز «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور کنونی مصر که انتظار می‌رود برای تمدید حضور خود در این پست برای یک دوره شش ساله دیگر تلاش کند، نامزدی خود را اعلام نکرده است.

انتظار می‌رود که «احمد محمد رمضان الطنطاوی» معروف به احمد طنطاوی که یک سیاستمدار مصری و زمانی نماینده پارلمان مصر بوده نیز، برای این انتخابات رسما نامزد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس