کد خبر 1500319
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
روایت سی ان ان از روند ضد حملات اوکراین

شبکه خبری سی ان نوشت: ضد حملات اوکراین علیه نیروهای روسی هنوز به شتابی که برخی از ناظران بسیار خوشبین پیش‌بینی می‌کردند، نرسیده است .

به گزارش مشرق، این شبکه خبری افزود: ضد حملات تاکنون در مناطق جنوبی مانند زاپاروژیا که ایجاد شکاف در دفاع چند لایه روسیه در آنها دشوار است، «دستاوردهای اندکی» داشته است.

همچنین برخی نشانه ها حکایت از آن دارد که نیروهای اوکراینی گزینه های مختلفی را بررسی می کنند و به دنبال عقب راندن نیروهای روس در اطراف باخموت و بهره برداری از آن چیزی هستند که به تصور آنها، مناطق آسیب پذیر در شرق است.

سی ان ان نوشت: به نظر می‌رسد که اوکراینی‌ها به‌جای نمایش نیروی عظیمی از تیپ‌های تازه‌تشکیل یافته که در یک جهت متمرکز شده اند، تلاش می کنند واحدهای نظامی روسی را در جهات مختلف، که ممکن است ضعیف باشند به چالش بکشند.

به گفته میخایلو پودولیاک (Mykhailo Podolyak) مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، اولین هدف این بود که تا حد ممکن واحدهای سرباز روسی را از بین ببریم و فشار روانی را بر ارتش روسیه افزایش دهیم. در عین حال، واحدهای اوکراینی در حال آزمایش هستند تا ببینند کدام مناطق ضعیف‌تر هستند.

این برنامه ضد حملات جدید در اطراف باخموت را هم شامل می‌شود که با هدف وادار کردن روسیه به اعزام واحدهای نظامی بیشتر برای دفاع از شهری طراحی شده که بیش از ۶ ماه پیش آن را تصرف کرد. روز جمعه نیز الکساندر سیرسکی فرمانده نیروی زمینی اوکراین، گفت روس ها «به انتقال برخی از آماده ترین واحدهای رزمی به سمت باخموت ادامه می دهند.»

بر پایه این گزارش، در حالی که به نظر می‌رسد اوکراینی ها این فرصت را دارند که مناطقی را برای حمله انتخاب کنند، روس ها باید سعی کنند با نیروهایی که آسیب دیده اند از خط مقدم پر پیچ و خم نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر دفاع کنند. این یک کار بسیار دشوار است: به ویژه در جنوب، نیروهای اوکراینی باید یک حمله از پیش رو علیه مواضع دفاعی روسیه- که کاملا آماده هستند- ترتیب دهند، و به طرز وخیمی آنها فاقد برتری هوایی هستند. روس ها ماه ها فرصت داشته اند تا در این منطقه قدرت دفاعی خود را تقویت کنند و هرگز چنین شانسی وجود نداشت که اوکراینی‌ها به پیشرفت‌های برق آسا در خارکف در پاییز گذشته دست یابند.

مؤسسه مطالعات جنگ با این هشدار که برای نتیجه گیری هنوز خیلی زود است، به تازگی اعلام کرد: اوکراین هنوز از تقریبا تمامی نیروهای ضد تهاجمی خود استفاده نکرده و دفاع روسیه در تمام بخش های خط مقدم به طور یکسان قوی نیست.

متیو اشمیت دانشیار امنیت ملی در دانشگاه نیوهیون، معتقد است که در این مرحله سوالات بیشماری وجود دارد مبنی بر این که آیا روس‌ها از نظر استراتژیک واکنش نشان می‌دهند؟ فقط یک چهارم از کل نیروهای اوکراینی ظاهراً درگیر هستند، بقیه چه می‌کنند؟ آیا روس‌ها در مورد این که از آنها در کجا استفاده می شود، سردرگم هستند؟

یکی از افسران اوکراینی در تشریح چالش های ضد حملات گفته است: در حالی که می توان موانع را به طور موثر با استفاده از وسایل نقلیه مین پاک کن، بولدوزرو سایر تجهیزات مهندسی دور زد، انجام این کار با حضور پهپادها چالش برانگیز است.

سی ان ان نوشت: لازم به ذکر است که واحدهای روسی در یک منطقه مورد مناقشه - متعلق به ارتش ۵۸ تسلیحات ترکیبی از مؤثرترین واحدهای نظامی، مستقر هستند.

یک افسر ارشد اوکراینی روز جمعه در گفت و گو با سی ان ان اذعان کرد که حملات هوایی و توپخانه ای روسیه، روند پیشروی را دشوار می کند.

سی ان ان افزود: مطمئناً روس‌ها در نزدیک به ۱۸ ماه درگیری درس‌های سختی را آموخته‌اند. وبلاگ نویسان نظامی روسیه- که اغلب از عملکرد ارتش انتقاد می کنند- استفاده از قابلیت های جنگ الکترونیک را که ارتباطات و هدف گیری اوکراین را مختل کرده است، تحسین کرده اند.

مؤسسه مطالعات جنگ این هفته گفت که «مشخص نیست که آیا ادامه تاکتیک‌های موفق روسیه در استفاده از قابلیت های جنگ الکترونیک نتیجه ظرفیت‌های برتر یا بهبود استفاده روسیه از این سامانه‌ها است یا خیر»، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها به یک هدف اولویت‌دار برای اوکراینی‌ها تبدیل شده‌اند.

بسیاری از مسائل در هفته های آینده به رویدادهایی فراتر از خطوط مقدم جنگ بستگی دارد. حمله اوکراینی ها به مواضع عقب تر از جمله مراکز فرماندهی و جایگاه های سوخت بر روی قابلیت های روسیه تاثیر خواهد گذاشت. همچنین تحولات آینده به تصمیم گیری ها و زنده ماندن مقامات نظامی ارشد و میانی در بین نیروهای هر دو طرف درگیری بستگی دارد.

ناظران می گویند که اوکراین چاره ای جز وارد کردن یک ضربه خیره کننده به کرملین ندارد که در نهایت بازپس گیری کریمه (یا دستکم تبدیل آن به برزخی برای نیروهای روسی) را شامل می شود.

برخی دیگر از ناظران این را یک خیال پردازی خطرناک می دانند. تعدادی نیز مدعی اند تنها چنین تحقیرهایی، کرملین را از یک حمله جدید تجاوزکارانه منصرف می کند.

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین، گفته است که اگر در ضد حملات به بیرون راندن نیروهای روسیه از سرزمین اوکراین موفق شویم، «این آخرین حمله خواهد بود. اگر نه، حملات بیشتر خواهد شد».

وی گفت اگر تدارکات تسلیحاتی ما قطع شود، اوکراین فقط به سمت جنگ با شدت کمتر سوق خواهد یافت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    2 4
    روسیه باید اعلام کند که نه تنها محموله های سلاح برای اوکراین را به عنوان هدف مشروع تلقی خواهد کرد بلکه کلیه راههایی که این سلاحها از طریق آنها به اوکراین منتقل می شوند اعم از فرودگاه و خط راه آهن و بندر و جاده ها و پل ها را نیز هدف مشروع تلقی خواهد کرد. به علاوه روسیه باید به صورت جدی برای تصرف اودسا برنامه ریزی کرده و نیروی هوایی روسیه از هم اکنون به خارج کردن اودسا از مدار اقدام کنند. در نهایت اودسا کلید حل مسئله اوکراین است.
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      1 1
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    7 5
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر پشت الاغی لنگ بنشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      1 1
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    5 6
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • محمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      1 1
      فشار نقول
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    2 2
    این کاره نیست فقط مردمشو نابود کرد و خودشن همش تو سفرو عشقو حاله و میره فضا بر میگرده سیخ به سیخ میکنه
  • GB ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    2 2
    خوبه دمپایی ابری دلقک کل روس ها را برای نوشیدن شربت شهادت راهی میدان نبرد میکنه ، که نسل روس را منقرض کنه!!! نوکران و خادمان ، ارباب به کمک احتیاج داره ، بشتابید که شربت شهادت به وفور است ، و اگر دمپایی ابری از دست برود بی سرپرست میشوید.... بشتابید بشتابید
  • GB ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 2
    خوبه دمپایی ابری دلقک کل روس ها را برای نوشیدن شربت شهادت راهی میدان نبرد میکنه ، که نسل روس را منقرض کنه!!! نوکران و خادمان ، ارباب به کمک احتیاج داره ، بشتابید که شربت شهادت به وفور است ، و اگر دمپایی ابری از دست برود بی سرپرست میشوید.... بشتابید بشتابید
  • GB ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خوبه دمپایی ابری دلقک کل روس ها را برای نوشیدن شربت شهادت راهی میدان نبرد میکنه ، که نسل روس را منقرض کنه!!! نوکران و خادمان ، ارباب به کمک احتیاج داره ، بشتابید که شربت شهادت به وفور است ، و اگر دمپایی ابری از دست برود بی سرپرست میشوید.... بشتابید بشتابید
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    جواب۱۱:۵۴مگر اربابی و کدخدایی غیر از آمریکا وجود داره؟ و بدان که دشمن دشمن آدم دوست آدم هست نه ارباب و الفاظی که شما در زندگیتان بدان نیازمندید!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 3
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتن و ناتو بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای ناتو در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد (انشاءالله)
  • عمیر IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 1
    سی ان ان بیخود کرد. خیلی هم موثر بوده. بالاخره موضعش رو مشخص کنه با روسیه هست یا زلنسکی سینه بریده
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    4 2
    معملکرد ارتش اوکراین بسیار شرافت مندانه تر از ارتش روسیه هست. چون روسیه با پهباد و موشک مدام غیر نظامیان را هدف گرفته و نیز از سلاحهای ترموباربک و بمب‌های فسفری علیه اوکراین استفاده میکند (که البته نشان دهنده ضعف و احساس خطر از شکست می‌باشد) ولی ارتش اوکراین تا کنون غیر نظامیان زیادی از روسیه نکشتن و شرافتمندانه تر مبارزه میکنند.
  • جواد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    4 1
    همین خواجه قدر نکند ترین ارتش جهان را زمین گیر کرده ۸ ماه برای یک شهرک جنگید
  • دکتر IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    الان خوشحالید روسیه داره به خاک اوکراین تجاوز میکنه؟ این همون روسیه است که زمان قاجار خاک ایران را تکه تکه جدا کرد. همون روسیه است که به صدام کمک میکرد.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    پوتین با این کارش یه اوکراین قدرتمند ساخت که طی ده سال آینده یک ابر قدرت نظامی خواهد شد و روسها را بیرون میکنن نه الان در آینده ای نه چندان دور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس