کد خبر 1500696
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
قطعی برق ۵۲ اداره پرمصرف در استان تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق ۵۲ اداره و دستگاه اجرایی پرمصرف در مناطق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به دلیل عدم رعایت مصوبه هیئت وزیران قطع شد.

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت نیرو، قاسم شهابی گفت: با هدف حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در روزهای گرم سال و عمل به مصوبه هیئت دولت، شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور ناچار به مدیریت اضطراری بار هستند؛ بر همین اساس از ابتدای طرح مدیریت مصرف برق ادارات در سال جاری تا کنون برق ۵۲ اداره و نهاد عمومی پرمصرف پس از تذکر و اخطار قبلی قطع شده است

قاسم شهابی افزود: در روزهای اوج مصرف برق در ماه‌های گرم سال، ادارات و دستگاه‌های اجرایی مکلفند مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال پایه ۱۴۰۰ کاهش دهند. همچنین در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل نیز مصرف برق ادارات باید ۶۰ درصد نسبت به ساعات اداری کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به پایش مصرف کلیه مشترکان اداری از طریق سامانه هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان تهران و همچنین پایش‌های میدانی، ادامه داد: بدیهی است در صورت عدم توجه به سقف تعیین شده و کاهش مصرف، پس از تذکر و اطلاع قبلی، برق واحدهای اداری پرمصرف قطع می‌شود.

شهابی ضمن قدردانی از همکاری‌های همه مشترکان تحت پوشش این شرکت در بخش‌های مختلف، بار دیگر از مشترکان بخش خانگی درخواست کرد با رعایت الگوی مصرف برق در ایام گرم سال، ضمن برخورداری از پاداش‌های پیش‌بینی شده، در توسعه اقتصاد کشور نیز نقش مؤثری ایفا کنند.

وی استفاده از روشنایی طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی در هنگام روز را ساده‌ترین روش صرفه جویی دانست و تصریح کرد: تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف و استفاده از آنها در ساعات غیر اوج، از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف انرژی برق هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMAH1 IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 0
    کو لیستشون؟ کجا ها بوده؟ اگر متخلفی هست باید به مردم معرفی بشه که بدونیم کجا ها همکاری می کنند و کجا ها نمی کنند!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    واقعا هوشمند کردن مصرف برق خانگی و صنعتی اینقدر سخت هست که این اداره جات مدیرانشان حتی حاضر نیستند اتوماسیون هوشمند در محل کار خود انجام دهد. واقعا اینها چه مدیری هستند؟!
  • اقدام ابلهانه ای است ! IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    قطع برق ادارات متخلف ، اقدام ابلهانه ای است ! چون با خیال راحت به منزل میروند !! باید مدیر اداره برکنار و قاطعانه مجازات شود . مدیران بی لیاقت از قطع برق ادارات پرمصرف اسقبال میکنند ! اداره تعطیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس