کد خبر 1500730
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
فشنگ‌های آمریکایی در خشاب تفنگ های روسی

نشریه پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد که شرکت‌های صنعت دفاعی روسیه برغم تحریم‌های بی‌سابقه، به مهمات یک شرکت کهنه کار آمریکایی دست پیدا کردند و از فشنگ‌های آن در جنگ اوکراین استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، تارنمای این نشریه آمریکایی امروز دوشنبه در یک گزارش اختصاصی نوشت که دو شرکت روسی به صدها هزار فشنگ ساخت یک شرکت آمریکایی که از سال ۱۹۴۹ تاسیس شده، دست پیدا کرده اند.

پولیتیکو در این گزارش به ویدئویی که از طریق شبکه تلویزیونی زوادا متعلق به وزارت دفاع روسیه پخش شده و در آن یک سرباز گروه واگنر از مزیت‌های یک تفنگ تک تیرانداز به نام اورسیس تی- ۵۰۰۰ می‌گوید، استناد کرده است.

براساس این گزارش، سرباز روسی در این ویدئو می‌گوید: این تفنگ از کالیبر ۳۳۸ غربی استفاده می‌کند. خیلی خوب کار می‌کند. می‌تواند به دیواره‌های نازک نفوذ کند. در فضای باز، این می‌تواند دشمن را در برد بالای یک‌هزار و ۵۰۰ متری هدف قرار دهد.

طبق این گزارش، تفنگ تک تیرانداز اورسیس تی- ۵۰۰۰ ساخت شرکت «پروم‌تکنولوژیا» مستقر در مسکو است که از سوی ایالات متحده تحریم شده است.

پولیتیکو با توجه به صحبت‌های این سرباز در مورد اینکه این تفنگ از کالیبر "غربی" استفاده می‌کند، تحقیقاتی انجام داده که نشان می‌دهد شرکت «پروم‌تکنولوژیا» و یک شرکت روسی دیگر به نام «تتیس» صدها هزار فشنگ ساخت شرکت آمریکایی «هورنادی» را دریافت کرده اند.

یافته‌ها حاکی از این است که تجهیزات نظامی با وجود تحریم‌های بی‌سابقه غرب علیه روسیه به علت جنگ اوکراین، همچنان به دست مسکو می‌رسد.

کارشناسان دفاعی می گویند که شرایط جنگی، کمبود ظرفیت روسیه برای تولید گلوله‌های تک تیرانداز پیشرفته را برملا کرده و این امر به بازار سیاه پررونق مهمات غربی دامن زده است.

در همین راستا، استیو هورنادی مدیر اجرایی این شرکت آمریکایی در نبراسکا فروش مهمات به روسیه در زمان جنگ را رد کرد و مدعی شد: ما هیچ چیزی به روسیه صادر نمی‌کنیم و از سال ۲۰۱۴ اجازه صادرات به روسیه را نداریم. ما از فروش هیچکدام از محصولاتمان به هیچ شرکت روسی حمایت نمی‌کنیم و اگر متوجه شویم که این اقدام صورت می‌گیرد تمام اقدام‌های در دسترس را برای توقف آن انجام می‌دهیم.

ادعای مدیر شرکت هورنادی در حالی است که یک سند تکمیل شده در ثبت دولت روسیه به تاریخ ۱۲ اوت ۲۰۲۲ (۲۱ مرداد ۱۴۰۱)، شرکت «پروم‌تکنولوژیا» بیان کرده که قصد تامین یک محموله ۱۰۲ هزار و ۲۰۰ عددی گلوله‌های سربی هورنادی را برای مونتاژ فشنگ‌های شکاری مورد استفاده در تسلیحات غیرنظامی دارد. مشخصات فشنگ‌های کالیبر ۳۳۸ لاپوا مگنوم به وزن ۱۸.۵ گرم، با محصولی در کاتالوگ هورنادی مطابقت دارد.

این گزارش می افزاید: توضیحات در مورد این تسلیحات گمراه کننده است و گفته می‌شود که کالیبر ۳۳۸ لاپوا مگنوم یک فشنگ شکاری نیست، یک پرتابه دور برد است که توسط ارتش‌های غربی در دهه ۱۹۸۰ میلادی تولید شد و توسط تک تیراندازهای آنها در عراق و افغانستان مورد استفاده قرار گرفت.

دیگر خریدار روسی مهمات هورنادی شرکت «تتیس» است که از دو محموله این شرکت از زمان شروع جنگ اوکراین پرده برداشته است. آخرین سفارش در ماه آوریل بیش از ۳۰۰ هزار عدد از محصولاتی بوده که در کاتالوگ هورنادی وجود داشته است.

طبق ادعای پولیتیکو، مالکان اصلی شرکت روسی تتیس که ۴۱.۱ درصد از سهام این شرکت را دارند با ارتش روسیه در ارتباط هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سپیده IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    7 0
    بریم از آمریکا شکایت کنیم که به روسیه اسلحه می‌فروشد. با این وضع هنوز دست از تهمت پهپاد فروختن بعد از جنگ دست نکشیده‌اند.
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    بدبخت بیچاره پوتین برای ادامه جنایت فشنگم نداره همین روزا مثل صدام از شواخ موش بیرون مکشنش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس