کد خبر 1501003
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
جای پارک

رئیس پلیس راهور کشور گفت:‌ تبدیل منازل مسکونی به واحدهای صنفی و تجاری بدون در نظر گرفتن مبلمان شهری و جای پارکینگ موجب نارضایتی شهروندان و بروز ترافیک شده است.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور در خصوص معضل جای پارکینگ در کلانشهرها اظهار داشت: متأسفانه شهرداری‌ها به خاطر کسب درآمد بیشتر واحدهای مسکونی را بدون رعایت مبلمان شهری و تأمین پارکینگ، تجاری کردند و مشاهده می‌کنید جایی که قبلاً منزل مسکونی بوده حالا تبدیل به کافی شاپ یا رستوران شده است در حالی که در آنجا محل پارک و توقف خودرو وجود ندارد و خودروها به صورت دوبله و سوبله توقف کرده و باعث نارضایتی شهروندان می‌شوند.

سردار هادیان‌فر گفت: طرح شکایتی را در این خصوص برای وزارت کشور فرستادیم که به شهرداری‌ها تذکر دهند؛ چرا که یکی از روش‌های غلطی که شهرداری انجام می‌دهند این است که واحدهای مسکونی را بدون رعایت الزامات لازم به واحدهای صنفی و تجاری تبدیل می‌کنند که هم برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت می‌کنند و هم برای خودروهای عبوری.

وی در پاسخ به دیگر پرسشی در این خصوص که آیا با استقرار مأموران نمی‌توان وضعیت ترافیکی این دسته از محدوده‌ها را مدیریت کرد، گفت: اگر پلیس راهور در این معابر مأمور بگذارد که کسی در جلوی این اماکن توقف نکند واحدهای صنفی معترض می‌شوند که پول به شهرداری داده و باید کسب درآمد کنیم و اگر مأمور هم نگذاریم که مسیر را روان سازی کند مردم معترض شده و ناراضی می‌شوند.

رئیس پلیس راهور کشور اظهار امیدواری کرد که معابری که شرایط لازم در خصوص جای توقف و پارکینگ را ندارند به وضعیت قبلی خود بازگشته و دستگاه‌های نظارتی نیز بیش از پیش شهرداری‌ها را در این خصوص کنترل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    1 0
    جای پارک نداریم بجاش تا دلت بخواد مرکز تجاری بلااستفاده داریم
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    3 0
    پلیس موانعی که مغازه دار ها و بقال ها در جلو مغازه خود ایجاد کرده اند را جمع کند جای پارک هم پیدا خووهد شد.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    اداره راهنمائی و رانندگی که به پارک خودروهای افراد سالم در محل پارک معلولین هیچ وقعی نمیذاره و در واقع بی احترامی به شخص معلول میکنه و اگر با اعتراض معلول روبرو بشه به جریمه اکتفا میکنه که این موضوع درآمد راهنمایی و رانندگی را زیاد میکنه و برای فرد معلول جای پارک نمیشه چه توقعی از شهرداری داره مگر نه اینکه حمل با جرثقیل روی تابلوی پارک معلولین حک شده پس ادعای قانونمداری نداشته باشید.
  • ساس IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    خیلی راحت میشود جلوی اینکار را گرفت. با کسر چتر بیمه در چنین نواحی ای و نیز تقسیم خسارت میان شهرداری صاحب ملک و دارنده وسیله نقلیه.
  • علی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    وقتی شهرداری در کوچه شش متری برای ساخت ۵ طبقه مسکونی جواز ساخت میده در صورتی که فقط دو عدد پارکینگ تامین شده قطعا خودرو های اضافه در کوچه و خیابان پارک خواهند شد ، و مسئول شهرداری هم به زیر میزی خودش فکر میکنه و بس ، مردم بی نوا هرچه بدبختی تو این مملکت دارند همه از مدیرها و مسئولین فاسد سرچشمه میگیره و هر روز بیشتر از دیروز به کوه مشکلات اضافه میشه
  • abbas IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 0
    ب جای ساخت پاساژ باید ب فکر ساخت پارکینگ های مجهز و چندین طبقه و در حاهای با فضای کم پارکینگ های مکانیزه بود الخصوص تو مرکز شهر ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس