در اطراف شهر مشهد چند منطقه ییلاقی وجود دارد که می‌توان با اجاره ویلا در آن‌ها، تعطیلات آخر هفته خوبی را سپری کرد. این مناطق محبوب و خوش آب‌وهوا شامل طرقبه، شاندیز، گلمکان، گلبهار و سه راه فردوسی می‌شود. عمده این ییلاقات دارای باغ‌های زیاد و مناطق سرسبز و زیبا هستند. در این مطلب با هرکدام از این مناطق بیشتر آشنا می‌شویم.

محبوب‌ترین مناطق مشهد برای اجاره ویلاهای آخر هفته‌ای

طرقبه

معروف‌ترین منطقه ییلاقی اطراف مشهد، طرقبه است. این منطقه به داشتن آب و هوای مطبوع شهرت دارد. برای رسیدن به طرقبه می‌توان از انتهای وکیل آباد به آن دسترسی پیدا کرد. در آن مسیر، ویلاها و باغ‌های زیبایی وجود دارند.

یکی از مزایای منطقه طرقبه وجود امکانات شهری مانند درمانگاه، فروشگاه، پاسگاه پلیس و غیره است. تمامی ویلاهای طرقبه دارای آب، برق و گاز هستند و می‌توانید اقامت دلپذیری را در آن‌ها تجربه کنید. برای تجربه یک اقامت راحت و بی‌دردسر می‌توانید به جاباما منبع اجاره ویلا مراجعه فرمایید و گزینه مورد نظر خود را از میان انواع ویلاها انتخاب کنید.

با اجاره کردن ویلا برای آخر هفته‌ها در طرقبه، تنها مشکل شما ترافیک نسبتاً سنگین آن خواهد بود.

مناطق اطراف طرقبه

با عبور از منطقه طرقبه به چالیدره می‌رسید. چالیدره نیز دارای چشم‌انداز و آب‌وهوای مطبوعی است و در آن، ویلاهای مناسبی به چشم می‌خورند. دیگر مناطق اطراف طرقبه شامل روستای جاغرق، روستای نغندر و کنگ هستند.

روستای جاغرق دارای باغ‌های انبوه و زیبا و آب‌وهوای خنکی است. روستاهای نغندر و کنگ فاصله بیشتری تا طرقبه دارند. به همین دلیل، ویلاهای این منطقه قیمت کمتری نسبت به ویلاهای طرقبه دارند.

شاندیز

یکی دیگر از مناطق خوش آب‌وهوای اطراف شهر مشهد، شاندیز است. شاندیز نیز منطقه مناسبی برای اجاره ویلا است. باغ‌ها و ویلاهای متنوعی در این منطقه وجود دارند. برای سفر به شاندیز از مشهد می‌توانید از طریق انتهای بلوار وکیل آباد به سمت شاندیز حرکت کنید.

روستاهای زیبایی در اطراف شاندیز وجود دارند که در نواحی مرتفع و سرسبز واقع شده‌اند. روستاهای زشک و ابرده دو روستای زیبا در اطراف شاندیز هستند که در آن‌ها، رودخانه‌ای فصلی و دائمی جریان دارد. در این روستاها، به دلیل ارتفاع بیشتر و کوهستانی بودن منطقه، آب‌وهوا سردتر است.

در منطقه شاندیز، امکانات مناسب شهری و آب و برق در دسترس هستند. اگر خواستید سفری به منطقه شاندیز داشته باشید، می‌توانید از جاباما، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. مزیت این کار در این است که دیگر نگرانی بابت امکانات و امنیت ویلا انتخاب شده نخواهید داشت.
علاوه بر این برای اجاره روزانه خانه در تهران و شهرهای دیگر هم می‌توانی از این سایت کمک بگیرید.

گلمکان

یکی دیگر از مناطق اطراف مشهد برای اجاره ویلا، شهر کوچک گلمکان است. این شهر کوهستانی در دامنه شمالی رشته کوه بینالود قرار دارد. همواره در این منطقه، روستاهای سرسبز و خوش آب‌وهوایی مانند ساغروان، کاهو و آل وجود داشته است و اهالی آن به کشاورزی و باغداری مشغول بوده‌اند.

در کنار زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و ویلاهای شخصی قرار دارند. آب این منطقه از طریق سد کارده و سایر چاه‌ها و قنات‌ها تأمین می‌شود. ویلاهای این منطقه نیز دسترسی به آب و برق دارند. در منطقه گلمکان یک دریاچه زیبا به نام دریاچه چشمه سبز وجود دارد.

محلی‌ها به این دریاچه، چشمه سو یا چشمه سوز یا چشمه شفا می‌گویند. مساحت دریاچه سبز در حدود 15 هکتار است و در دامنه کوه‌های به هم پیوسته بینالود جای گرفته است. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه موزه مردم‌شناسی گلمکان است.

گلبهار

یکی دیگر از مناطق اطراف مشهد برای اجاره ویلا، شهر تازه تاسیس گلبهار است. این شهر 35 کیلومتر با مشهد فاصله دارد و به سرعت در حال گسترش است. بخش‌هایی از شهر گلبهار برای ساخت ویلا در نظر گرفته شده‌اند. به‌ طور کلی، گلبهار نسبت به طرقبه و شاندیز از محبوبیت برخوردار نیست. دلیل این امر هم آب‌وهوا و طبیعت آن است.

محبوب‌ترین مناطق مشهد برای اجاره ویلاهای آخر هفته‌ای

سه راه فردوسی

سه راه فردوسی در مسیر شهر تاریخی توس قرار دارد و 25 کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد. در مسیر سه راه فردوسی روستاها، باغ‌ها و ویلاهای زیادی وجود دارند. در سال‌های اخیر، به دلیل آب‌وهوا و طبیعت زیبای منطقه، شاهد رشد ویلاسازی و همچنین اجاره ویلا در این مناطق بوده‌ایم. انتهای این مسیر به شهر توس و آرامگاه فردوسی ختم می‌شود.

برای رسیدن به سه راه فردوسی و شهر توس از مشهد، جاده هموار و مناسب است. در این مناطق، بسیاری از ویلاها در شهرک‌های ویلایی قرار دارند. امکانات شهری و همچنین آب و برق نیز در این منطقه وجود دارد. در صورت نیاز می‌توانید به جاباما مراجعه کنید.

در این وب‌سایت، به انواع ویلاها با امکانات مختلف در اطراف شهر مشهد دسترسی خواهید داشت. ویلاهای معرفی شده، توسط یک تیم حرفه‌ای مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته‌اند تا مشکلی برای مسافران در حین اقامت پیش نیاید.

شما برای اجاره ویلا در مشهد می‌توانید این مناطق را هم در نظر داشته باشید.

جمع‌بندی

در اطراف شهر مشهد، مناطق ییلاقی و خوش آب‌وهوای زیادی برای اجاره ویلا وجود دارد. از جمله این مناطق می‌توان به طرقبه، شاندیز، گلمکان، گلبهار و سه راه فردوسی اشاره کرد. از آنجایی که فاصله زیادی بین این ییلاقات تا شهر مشهد وجود ندارد، می‌توانید آخر هفته‌های خود را در این مناطق بگذرانید.

رانندگی تا این ییلاقات نهایتاً یک ساعت وقت نیاز دارد. در نظر داشته باشید که برای اجاره کردن ویلا، به منابع و وب‌سایت‌های معتبر مراجعه کنید تا تعطیلات شما خراب نشود.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس