آغاز محاکمه ترامپ در پرونده نگهداری از اسناد محرمانه از ۲۳ مرداد

قاضی آمریکایی امروز با صدور دستوری آغاز محاکمه ترامپ در پرونده نگهداری از اسناد محرمانه را از ۲۳ مرداد ماه تعیین کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، قاضی آمریکایی امروز سه شنبه تاریخ محاکمه «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا در فلوریدا در پرونده نگهداری عامدانه از اسناد محرمانه را ۱۴ آگوست سال جاری میلادی (دوشنبه، ۲۳ مرداد ماه) تعیین کرد.

به گزارش رویترز، طبق حکم دادگاه، «آیلین کانن» (Aileen Cannon) قاضی منطقه ای ایالات متحده، تاریخ اولین محاکمه اتهامات فدرال علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در اتهام نگهداری عامدانه از اسناد طبقه بندی شده دولتی و ممانعت از اجرای عدالت را ۱۴ آگوست در فلوریدا تعیین کرد.

«جک اسمیت» (Jack Smith) بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در این پرونده، پس از کیفرخواست ۳۷ موردی که ترامپ را به نگهداری عمدی اسناد طبقه بندی شده دولتی و ایجاد ممانعت از اجرای عدالت متهم کرد، وعده محاکمه سریع وی را داد.

سه‌شنبه گذشته دونالد ترامپ برای تفهیم اتهامات مربوط به نقض قوانین فدرال در نگهداری از اسناد محرمانه دولتی در شعبه دادگاه فدرال شهر میامی حضور پیدا کرد. هم زمان هزاران نفر از هوادارانش مقابل دادگاه شهر میامی که او در آن تفهیم اتهام شود، حاضر شدند.

بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در اعلام جرم علیه رئیس جمهور سابق، او را به ارتکاب ۳۷ جرم از جمله انبار کردن اسناد محرمانه حکومتی در منزل شخصی خود، به رخ کشیدن اسناد به مهمانانش و تلاش برای مخفی‌ کردن آن‌ ها از نهادهای مسئول که خواستار بازگرداندن اسناد بوده‌ اند، متهم کرده است.

این در حالی است که ترامپ مثل موارد قبلی که به نقض قانون و ارتکاب جرم متهم شده بود در آستانه حضور در جلسه دادگاه مدعی شد که هیچ تخلفی مرتکب نشده و این جلسه محاکمه او صرفاً با انگیزه سیاسی برگزار شده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس