کد خبر 1501189
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
نشست کشورهای ضامن روند آستانه در قزاقستان

بیستمین دور نشست آستانه برای حل بحران سوریه امروز با حضور هیئت‌هایی از ایران، روسیه و ترکیه در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، بیستمین دور نشست هیئت‌ های ایران، روسیه و ترکیه که کشورهای ضامن مذاکرات آستانه در مورد سوریه هستند، امروز در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

مذاکرات آستانه درباره سوریه، با حضور هیئت‌های کشورهای ضامن ترکیه، روسیه و ایران و نمایندگانی از دولت سوریه برگزار شد.

در این نشست که در روزهای ۲۰ و ۲۱ ژوئن (امروز و فردا) در آستانه برگزار شد، علاوه بر گیر پدرسن، نماینده ویژه دبیرکل سازمان‌ ملل در امور سوریه نمایندگانی از کشورهای اردن، لبنان و عراق به عنوان ناظر شرکت کردند.

هیئت‌ های شرکت کننده در این نشست طی این ۲ روز، در مورد تغییر اوضاع منطقه‌ ای پیرامون سوریه و آخرین تحولات میدانی گفتگو خواهند کرد.

همچنین اقدامات اعتمادسازی مانند مبارزه با تروریسم، آزادی گروگان‌ ها و جستجوی مفقودان در سوریه و همچنین موضوعاتی مانند وضعیت انسانی، بازسازی کشور و ایجاد شرایط برای بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان در این نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست هیئت‌ ترکیه به ریاست بوراک آکچاپار معاون وزیر امور خارجه، هیئت روسیه به ریاست میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه و هیئت ایران نیز به ریاست علی اصغر حاجی مشاور امور سیاسی وزیر امور خارجه این کشور حضور دارند.

همچنین ایمن سوسان، معاون وزیر امور خارجه به عنوان نماینده دولت سوریه در بیستمین دور نشست آستانه شرکت دارند.

گفتنی است که مذاکرات آستانه درباره سوریه آخرین بار در ۲۲ تا ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس