مصدومیت ۱۰ نفر بر اثر بارش تگرگ/۱۰۰ دام سبک و سنگین تلف شدند

فرماندار شهرستان گرمی گفت: بر اثر بارش تگرگ شدید در شهرستان گرمی ۱۰ نفر مصدوم شدند که حال پنج نفر از مصدومان مناسب نیست.

به گزارش مشرق، حسین مولایی اظهار کرد: پنج مصدوم بارش تگرگ در بیمارستان ولایت گرمی بستری شدند و مراقبت از آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در ۳۰ روز گذشته از خردادماه جاری شدن سیل به صورت روزانه در گرمی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: آخرین سیلاب و تگرگ در مناطق شمالی گرمی و در نزدیکی حوزه بیله سوار رخ داد و ۳۵ روستای گرمی درگیر سیلاب و بارش تگرگ شدند.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: شدت تگرگ و بزرگی آنها به حدی بود که شیشه خودروها و برخی از واحدهای مسکونی و تجاری را شکست و خسارت‌های عمده‌ای نیز به آنها وارد کرد.

مولایی افزود: در سیلاب‌های اخیر بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی و ۱۱۷ هکتار باغات این شهرستان خسارت دیده و به ۳۰۷ واحد مسکونی خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی وارد شده است.

وی از تخریب ۵۴ واحد محل نگهداری دام و تلف شدن ۹۵ دام سبک و چهار دام سنگین بر اثر جاری شدن سیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۵۵ قطعه طیور نیز بر اثر سیل از بین رفته اند.

فرماندار شهرستان گرمی از حضور کارشناسان آبخیزداری و مرکز پژوهش بنیاد مسکن برای انجام طرح‌های مطالعاتی، احداث سدهای زیرزمینی و ایمن سازی ساخت و سازها در محل مناسب خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با راهکارهایی که کارشناسان امر ارائه خواهند کرد، جلوی ساخت و ساز مسیل گرفته شده و در کنار آن طرح‌های آبخیزداری متعدد با هدف جلوگیری از سیل و جاری شدن روان آب‌ها در گرمی اجرایی و عملیاتی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس