تلاش پنتاگون برای توجیه تلفات بالای اوکراینی‌ها در پاتک علیه روسیه

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشته شدن اوکراینی‌ها در جریان ضد حمله، بخشی از درگیری‌ها به شمار می‌ آید.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشته شدن نظامیان اوکراینی در جریان ضد حمله بخشی از درگیری به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفت: «واشنگتن کشته شدن اوکراینی‌ها در جریان ضد حمله را بخش مشخصی از درگیری می‌داند و از آن اطلاع داشته و آن را در نظر گرفته‌ است».

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: «شبه جزیره کریمه بخشی از اوکراین بوده و ما از تلاش‌ اوکراینی‌ها برای بازپس گیری سرزمین‌هایشان حمایت می‌کنیم».

پیش‌تر هم مقامات سیاسی و نظامی روسیه از آمار سنگین تلفات و خسارات اوکراین در ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه خبر داده‌اند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در «کاخ کرملین» گفت ضدحملات اوکراین تاکنون هیچ موفقیتی نداشته و تلفات نظامی اوکراین، ۱۰ برابر روسیه بوده است. وی همچنین گفت اوکراین ۳۰ درصد تجهیزات نظامی ارسال شده توسط غرب را از دست داده است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک «لوهانسک» و «دونتسک» اعلام کرده است. دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز روز دوشنبه گفت که در منطقه «لیمان» بیش از ۱۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. کوناشنکوف افزود که در منطقه دونتسک، نیروهای روسیه چهار حمله اوکراین را در بیست و چهار ساعت دفع کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    14 6
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغ لنگی نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور شتافته باشد!!!!
    • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      عجول نباش که عجله کار شیطونه.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    5 15
    نوکران خود فروخته روس جنایتکار چقدر خوشحالند
    • هوشنگ IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 3
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتن و ناتو بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای ناتو در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد (انشاءالله)
    • حجت IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      یه کیس اینجا جامونده، این چه پلیسیه که آلبانی داره؟
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    4 16
    به امید پیروزی اوکراین بر روسیه جنایتکار و متجاوز
    • یزدان IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 4
      با امید چیزی حل نمیشه. به قول دوستمان باید بعنوان یک خادم کاخ سیاه مخلصانه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ نموده و به جبهه های جنگ اوکراین بشتابی و به عنوان مدافعان واشنگتن و ناتو بجنگی
  • هوشنگ IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    7 0
    پنتاگون بیخود کرد و غلط خورد که از تلفات اوکراین حرف زد. پیشرفت واضحه نمیبینید؟ رسیدن به دروازه مسکو
  • م IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    8 4
    این ها را نگید نوکران خود فروخته آمریکای جنایتکار و زلنسکی سینه بریده چقدر ناراحت میشوند
  • محسن IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    دمت گرم عموپوتین که ناتو و آمریکا و سایر جنایتکاران غرب رو داری خوب سرویس میکنی .... پوتین جون دوست داریم...پوتین جون دوست داریم ...زلنسکی خر کیه بابا ...یه دلقک صهیونیست بیش نیست
  • رضا IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    خدالعنت کنه آمریکارا کشته شدن انسان ها هیچ اهمیتی براشان نداره چه روس چا اوکراینی چه عراقی چه سوری فقط به منافع خودشان فکر میکنند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    سرباز های اوکراین در ارامش کشته میشن چون قبلش کوکشون کشیدن و توپ توپن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس