کد خبر 1501398
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
مرتضوی

وزیر کار از افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و یارانه مراکز غیر دولتی خبر داد.

به گزارش مشرق، سید صولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تفاهمنامه‌ای میان چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، کمیته حضرت امداد حضرت امام، بسیج سازندگی و دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان طرح تابستانه مهارت منعقد شد که مقرر شده است در تابستان ۱۴۰۲ برای آموزش و حرفه‌آموزی بازماندگان از تحصیل و آحاد مختلف جامعه برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: نکته دوم اینکه افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی در سال ۱۴۰۲ است که از سوی همکاران ما در سازمان بهزیستی موفقیت‌آمیز آغاز شده است. بخشی از مشکلات مددجویان عزیز برطرف می‌شود.بحث سوم ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه در سال جاری طی تفاهمنامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است انجام خواهد شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات ویژه‌ای را در حوزه سلامت کارگران انجام داده است، تدوین سند برنامه ملی پیشگیری از اعتیاد و تدوین برنامه ارتقای سلامت روان جامعه کار و تولید، بازنگری در برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های بهداشتی به بیمه‌شدگان پس از ۳۰ سال، رشد ۳۰۰ درصدی تاسیس خانه های بهداشت کارگری و تاسیس حدود هزار ایستگاه بهگر در بنگاه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱، رشد ۵۰۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و خبر پایان این است که انتخاب جمهوری اسلامی ایران به ریاست گروه منطقه آسیا و اقیانوسیه در سازمان بین‌المللی کار موسوم به آی ال او ILO است.

وزیر کار، تعاوت رفاه اجتماعی در حاشیه هیات در پاسخ به سوال در رابطه با میزان استقبال مردم از کالابرگ الکترونیکی گفت: در ابتدا مردم استقبال زیادی به نسبت کالابرگ الکترونیکی نشان ندادند ولی با تمهیداتی که دولت اندیشید اقبال مردم روز به روز در حال افزایش است.

به گفته وی دولت تمهیدات دیگری در این زمینه در دست اجرا دارد که با این اقدامات حتما از کالابرگ الکترونیکی استقبال عمومی خواهد شد.

مرتضوی اطمینان خاطر داد که دولت بنای قطع یارانه نقدی مردم را ندارد. اما کسانی مشمول یارانه مضاعف می شوند که کالا خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    خدا خیرتون بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس