مدرن‌ترین پهپادهای آمریکا و صهیونیست در ایران بومی‌سازی شد

مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مدرن‌ترین پهپادهای آمریکا و صهیونیست به دست ما رسیده است و بومی سازی شده و هیچ گونه وابستگی در ساخت و تعمیر آن به غیر نداریم.

به گزارش مشرق، سردار پاسدار علی بلالی مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید اظهارداشت: هوافضا سپاه در حوزه پهپاد به اقتدار رسیده است بطوری که اعلام شد بعد از جنگ جهانی، جمهوری اسلامی ایران اقتدار و قدرت هواپیمای آمریکا را به چالش کشیده است.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک تهدید بود که به فرصت تبدیل شد، افزود: در سال ۶۳_۶۴ ایده شهید چمران مبنی بر اینکه باید به یک پرنده‌ای مجهز شد که بتوان به خط مقدم عراق فرستاد و تصویربرداری کرد، عملیاتی و توانستیم به ساخت پهپاد دست یابیم که نخستین پهپاد به اسم " تلاش" نامگذاری شد.

سردار بلالی همچنین به " پهپاد مهاجر" اشاره کرد و افزود: با این پهپاد بدنبال جمع کردن پهپادهای متجاوز بودیم و تلاش شد در این عرصه به مهندسی معکوس دست یابیم.

مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با تاکید و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه موشک‌ها باید به گونه‌ای ساخته شود که دقیقا نقطه هدف را مورد اصابت قرار دهد و افراد بی‌گناه آسیب نبینند، در ساخت موشک، مرحله به مرحله پیشرفت کردیم و از موشکی که بُرد ۳۰۰ کیلومتر با انحراف یکهزار و ۵۰۰ متر داشت به موشک با بُرد ۲ هزار کیلومتر و انحراف صفر رسیدیم.

وی با اشاره به مجهز شدن ایران به موشک ابر صوت گفت: در حوزه دفاعی به پایداری رسیدیم و صد درصد محکم و قوی هستیم همانطور که در عرصه انرژی اتمی و سلول‌های بنیادی و ساخت پالایشگاه در دنیا حرف برای گفتن داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    3 9
    سردار در حوزه نفت و پتروشیمی با شما مخالفم خیلی عقبیم
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      3 0
      اگر خوب مطالعه کنی گفته است حرف برای گفتن داریم و نگفتند بی نیازیم یا مشکلی نداریم
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      داداش نفت نمیتون به روش دیگه استخراج کنن که بخوان از کسی عقب باشن همه دنیا همین کاری میکنن که ما میکنیم
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      4 1
      عقبیم که کلیه صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی و همچنین اکتشاف و استخراج و انتقال نفت و گاز تمامأ به وسیله مهندسین و متخصصین و کارگران ایرانی انجام می شود؟ عقبیم که پالایشگاه ونزوئلا را راه اندازی کرده و پالایشگاه جدید در آن کشور احداث می کنیم آنهم با قطعات و ماشین آلات ایرانی؟ معنی عقب بودن را هم فهمیدیم.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    1 0
    باید بالهای پهبادهای انتحاری به نحوی ساخته شوند که توری فلزی نتواند جلوی اثابت انها را به هدف بگیرد
  • ایرانی GB ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    4 0
    شاید خیلی ها این نکته رو در ایران ندونند که ایران اولین کشوری بود که پهپادها رو مسلح به سلاح های آتشین کرد و در یک جنگ واقعی استفاده کرد اونهم در جنگ تحمیلی
  • سید مرتضی IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 0
    هواپیمای بدون سرنشین بمب افکن و موشک انداز پنهان کار نیازه در کلاس و اندازهTU-22m،بزرگتر هزینه بالایی داره برای شناسایی و گشت اقیانوسی برای حمل موشک های برد بلند برای حمله به جزایر دور دست و بمب افکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس