تماس تلفنی بایدن و زلنسکی؛کی‌یف خواستار تسلیحات دوربرد شد!

رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا خواستار دریافت تسلیحات دوربُرد شد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور اوکراین شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

منابع غربی گزارش دادند که ولودیمیر زلنسکی با جو بایدن درباره تحولات اخیر روسیه و روند درگیری‌ها در این کشور گفت‌وگو کرده است.

رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که با بایدن درباره توسعه همکاری نظامی با تمرکز بر تسلیحات دوربرد گفت‌وگو کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز روز پنجشنبه مدعی شده بود که نیروهای روسی به دنبال انجام عملیات تروریستی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا هستند.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره تهدید هسته‌ای که آنها مدعی هستند از روسیه سرچشمه می‌گیرد را بی ارزش خواند و تاکید کرد که اظهارات آنها ارزش پاسخ دادن ندارد.

هفته گذشته «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که کشورش در حال دریافت اولین سری از بمب‌های تاکتیکی روسیه است. پوتین از زمستان گذشته اعلام کرده بود که قصد دارند به درخواست مینسک و در پاسخ به تهدید اوکراین علیه بلاروس بخشی از این سلاح‌ها را در خاک بلاروس مستقر کنند.

علیرغم اظهارات بایدن، ایالات متحده گفته که قصد ندارد موضع خود در قبال سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در واکنش به استقرار این سلاح‌ها تغییر دهد و تاکید کرده فعلاً هیچ نشانه‌ای مبنی بر آماده شدن روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای ندیده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس