فیلیمو /اسرائیل

پلت‌فرم‌ فیلیمو در فضای فرهنگی همچون یک میدان مین است که با پیگیری مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، این میدان مین هر چه سریعتر خنثی شود.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر با صدور مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاکید بر جایگاه قانونی صداوسیما در تنظیم‌گری رسانه‌های فراگیر در مدت زمانی اندک موجی از شبه‌افکنی در رسانه‌های داخلی و خارجی به‌راه افتاده است.

در این میان دعوا برسر مقابله با فضای امن در پلتفرم‌های رسمی است. هجمه ایجاد شده به خوبی نشان می‌دهد در جنگ شناختی موضوع پلتفرم‌ها از نگاه دشمن فرهنگی حوزه‌ای استراتژیک است که نمی‌خواهند نفوذ خود در آن را از دست بدهند. جریانی که به ترویج مصرف سیگار و مشروبات الکلی و روابط غیرشرعی و غیراخلاقی بسنده نمی‌کند بلکه اهداف بلندمدت متعددی را دنبال می‌کند. به‌عنوان مثال‌ در سال‌های اخیر پلتفرم فیلیمو آثاری ساختارشکن و همسو با اهداف و آرمان‌های رژیم صهیونیستی که خلاف سیاست‌های کلان نظام فرهنگی کشور است‌ را به‌صورت پیوسته، ‌ به‌روز و در رویه‌ای معنادار پخش کرده است و با وجود اخطارهای مختلف رسمی و رسانه‌ای، همچنان اصرار به پخش این آثار دارد.

به بیان ساده‌تر امروز که موشک‌های ایرانی فقط ۴۰۰ ثانیه با تل‌آویو فاصله دارد، ‌موشک‌های ضدفرهنگی آنها از سکوی پخش رسمی داخلی و از قلب پایتخت بدون هیچ مانعی متصل به ذهن مخاطب ایرانی شلیک می‌شود. در ادامه به مرور سریال‌ها و فیلم‌هایی با مضمون ‌ترویج آرمان‌های صهیونیستی که در این سکوی پخش قرار دارد و شائبه هدفمند بودن این نوع عرضه را به یقین نزدیک می‌کند، می‌پردازیم:

بنویسید فیلیمو؛ بخوانید دفتر حافظ منافع اسرائیل!

اسرائیل و فلسطین در این سریال به صلح رسیده‌اند و دیگر مقاومتی برای قدس ازسوی‌ فلسطین وجود ندارد و بزرگ‌ترین بحران، بحران آب‌وهواست. خاخام زوکر سعی دارد جامعه را نجات دهد.

داستان‌های غیرمنتظره


«داستان‌های غیرمنتظره» (Extrapolations) که با نام‌های برون‌یابی نیز ترجمه ‌شده، ‌محصول۲۰۲۳ از شبکه اپل‌پلاس، چهره‌ای تطهیر شده از رژیم صهیونیستی و خاخام‌های این رژیم را به نمایش می‌گذارد. خورشید سقوط کرده و تمام موجودات زمین در حال نابود شدن هستند ولی این خاخام می‌خواهد انسانیت را نجات دهد و به‌گونه‌ای خاخام‌های صهیونیسم را ناجی بشریت معرفی می‌کند.

این سریال در موقعی ساخته‌ شده که قدرت اسرائیل رو به افول است و شهرک‌نشینان به تظاهرات آمده‌اند و صدای زوال این رژیم به گوش می‌رسد و با ساختن این دست محصولات تبلیغاتی و پخش آن به ‌دروغ‌های خود در باب انسانیت و ماندن این رژیم ادامه می‌دهند.


عجبا چنین محصولاتی بلافاصله ترجمه و در خروجی فیلیمو قرار می‌گیرد. در سریال داستان غیرمنتظره در قسمت‌های اول تا سوم با شخصیت خاخام زوکر، خاخام صهیونیست آشنا می‌شویم و این دکترین را ترویج می‌کند که جامعه نیاز به وکیل یهودی ندارد بلکه نیاز به خاخام دارد. اسرائیل و فلسطین در این سریال به صلح رسیده‌اند و دیگر مقاومتی برای قدس ازسوی‌ فلسطین وجود ندارد و بزرگ‌ترین بحران، بحران آب‌وهواست. خاخام زوکر سعی دارد جامعه را نجات دهد.

در این سریال آرمان فلسطین، مقاومت و مبارزه برای آزادی این کشور از بین رفته و رژیم صهیونیستی برجاست! آرمان‌های مختلفی از صهیونیسم در فیلیمو به نمایش درآمده مانند قهرمان‌سازی‌ و مظلوم‌نمایی صهیونیست تا هولوکاست. توسعه تثبیت تاریخی هولوکاست از آرمان‌های اصلی صهیونیسم است که موارد زیادی از آن در فیلیمو وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

آخرین خنجر «سقوط» بر پیکر حاج قاسم و یارانش/ پایتخت داعش با عملیات ۲۰ نیروی امنیتی آزاد شد! +عکس و فیلم

بنویسید فیلیمو؛ بخوانید دفتر حافظ منافع اسرائیل!

فیلم پسر شائول


این فیلم بزرگ‌ترین دروغ‌ها را در مورد جنگ جهانی دوم می‌سازد تا اسرائیل را برحق بداند و ظلمی که بر مردم فلسطین روا می‌دارند را نتیجه آن بداند. داستان مردی زندانی که با پیدا کردن جسد یک پسر تلاش می‌کند او را با تشریفات دینی به خاک بسپارد آن هم در اوج خیانت هم‌کیشانش و هولوکاست برساخته صهیونیست.

پسر شائول سوار بر لابی صهیونیستی برنده اسکار هم شد تا مثل همیشه با ایجاد ارزش افزوده به مظلومیت دروغین و رنج یهودیان صهیونیست، مخاطب را وادار به تایید آن کند. رژیم کودک‌کش سال‌هاست با استفاده از آثار مختلف سینمایی سعی دارد با تحریف تاریخ خود را مظلوم جلوه ‌دهد. این فیلم از زمان پخش رسمی تاکنون در دسترس مخاطبان است.

بنویسید فیلیمو؛ بخوانید دفتر حافظ منافع اسرائیل!

بیشتر بخوانید:

پروژه‌ نادیده‌انگاری زحمات حاج قاسم در موصل از سریال سقوط کلید خورد/ نسخه داخلی سریال «خلافت» چگونه تولید و پخش شد؟ +عکس و فیلم

فیلم پیانیست


ادای دین رومن پولانسکی به صهیونیسم و هولوکاست، در این فیلم پولانسکی تمام هم‌وغم خود راگذاشته تا یک اثر را برای آرمان‌های صهیونیستی به وجود آورد. داستان فیلم از ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹ و درست چند هفته پس از تهاجم نظامی آلمان نازی به لهستان‌ و با بمباران شهر ورشو توسط آلمانی‌ها آغاز می‌شود. وادیسواف اشپیلمان، پیانیست جوانی که در یک ایستگاه رادیویی، قطعات کلاسیک را اجرا می‌کند و تا آخر ماجرا این روایت همراه او است که مادر خود را در اردوگاه آشوئیتس از دست داده است.

بنویسید فیلیمو؛ بخوانید دفتر حافظ منافع اسرائیل!

فیلم زندگی زیباست


برنده اسکار خارجی زبان سال ۱۹۹۸: هر فیلم مهمی در پیشبرد آرمان صهیونیست و با موضوع هولوکاست را می‌توانید در فیلیمو مشاهده کنید

بنویسید فیلیمو؛ بخوانید دفتر حافظ منافع اسرائیل!

بیشتر بخوانید:

الگوبرداری‌ از مصر و تونس برای اغتشاشات ایران/ چرا فیلیمو اصرار به تهییج مردم به شورش دارد؟ +تصاویر

فیلم مقاومت


فیلم محصول ۲۰۲۰ و در مورد نجات کودکان یهودی و مقاومت یهودیان در برابر نازی‌هاست. فیلم مقاومت به بهانه جنگ جهانی و مبارزه یهودیان فرانسه، داستان غلو شده‌ای از هولوکاست ارائه می‌دهد. این فیلم می‌گوید در جنگ جهانی دوم، یهودیان و همجنسگرایان قهرمانان جنگ بودند که در مقابل نازی‌ها مقاومت کردند و داستان دروغینی را از این جنگ ارائه می‌دهد.

بنویسید فیلیمو؛ بخوانید دفتر حافظ منافع اسرائیل!

بیشتر بخوانید:

«فیلیمو» فعالیت تبلیغی علیه مدافعان حرم و جبهه مقاومت را چگونه دنبال می‌کند؟ +تصاویر

فهرست شیندلر


هر کارگردان متصل به لابی صهیونیستی در حوزه جشنواره‌ها و اعتبارات و ایجاد ارزش افزوده، مورد توجه قرار می‌گیرد. سرآمد همه آنها نیز استیون اسپیلبرگ است. فهرست شیندلرجوایز اسکار را برای او درو کرد و هفت جایزه اسکار را برایش تضمین کرد. درحالی که نمی‌شود به بهانه دریافت جایزه اسکار این فیلم دروغ‌پرداز را در خروجی یک سکوی پخش رسمی قرار داد. آزادی بیان عقیده در ایران بیداد می‌کند در حالی که به قدری در کشورهای اروپایی دیکتاتوری وجود دارد که حتی به افراد اجازه شک کردن به هولوکاست و تحقیق درباره آن را نمی‌دهد. این رویه با فیلم‌های بسیاری همچون خداحافظ بچه‌ها ساخت ۱۹۸۷ فرانسه، good، دادگاه نورنبرگ، فیلم مقاومت ۲۰۲۰ و... مزین است. سؤال اینجاست که آیا فیلیمو نذر دارد فیلم‌های آرمانی صهیونیست جهانی را دوبله و پخش کند، حتی فیلم‌های غیرقانونی را؟

بنویسید فیلیمو؛ بخوانید دفتر حافظ منافع اسرائیل!

منطقه بی‌طرف


سریال «منطقه بی‌طرف»، محصول رژیم صهیونیستی، بلژیک و فرانسه است. پخش این سریال نکات مهمی را در خود دارد که در قسمت اول جملگی را آشکار می‌کند. در این فیلم شعار زن، زندگی، آزادی از زبان شعاردهندگان در سال ۲۰۲۰ شنیده می‌شود. یعنی سه سال قبل از اغتشاشات شعار این اتفاقات پخش‌شده و سریال بعد از ساخت در فیلیمو با زیرنویس فارسی پخش‌ شده است. زن زندگی آزادی، شعار پژاک است و وای‌پ‌گ هم یکی دیگر از شعبه‌های این تجزیه‌طلبان است. اثر پخش این فیلم به فراگیری مخاطبان و ایجاد آشنایی با شعار اغتشاشگران قابل کتمان نیست.

سرزمین بی‌صاحب


این مینی سریال محصول مشترک اسرائیل، فرانسه و بلژیک است و شبکه آرته فرانسه، تهیه‌کننده اصلی آن به‌شمار می‌رود. آمت کوهن، رون لشم، ماریا فلدمن و ایتان منصوری، کارگردانان اسرائیلی، این سریال هشت قسمتی را ساخته‌اند. گزارشی که یورونیوز بعد از پخش فیلم منتشر کرده، پرده از رازهای ناگفته فیلم برمی‌دارد. دقت کنیم نکته‌ای که در این مقاله گفته می‌شود از زبان رسانه‌های داخلی جمهوری اسلامی نیست بلکه در رسانه اتحادیه اروپا و با این تیتر و محتوا نوشته ‌شده است: «سرزمین بی‌صاحب»؛ «همه‌جا پای موساد در میان است». فیلم روایت بحران‌های خاورمیانه از ایران تا سوریه و عراق است و تأثیر این بحران‌ها بر اروپا را نشان می‌دهد. ماجرا، با یک درام براساس داستان تلاش یک مرد جوان فرانسوی برای یافتن خواهرش در میان جنگجویان کرد سوریه در «روژآوا» آغاز می‌شود. این سریال مخاطب را با خود از جنبش سبز و قتل(شهادت) دانشمندان هسته‌ای در تهران به بمب‌گذاری در قاهره و از بریگادهای انترناسیونال کوبانی به عضوگیری داعش در بریتانیا می‌برد. سریال به تطهیر پژاک در منطقه می‌پردازد و این افراد قاتل را که کم از داعش ندارند به ناجی مردم کرد سوریه تبدیل می‌کند.

بنویسید فیلیمو؛ بخوانید دفتر حافظ منافع اسرائیل!

لیست سیاه (ترور فرمانده سپاه قدس)


سریال بلک لیست یا لیست سیاه؛ سریالی برای پروپاگاندای آمریکاست که در این فیلم اتهامات ناروایی همسو با رسانه‌های نظام سلطه به سپاه و سپاه قدس وارد می‌کند. این سریال بمب‌گذاری و کودک‌کشی را به سپاه قدس نسبت می‌دهد درصورتی‌که خود این رژیم این اعمال جنایتکارانه را انجام داده و در این سریال جای جلاد و شهید را تغییر می‌دهد. سه ماه قبل از ترور سردار سپهبد سلیمانی در قسمتی از سریال لیست سیاه به ترور فرمانده سپاه قدس می‌پردازد و دوباره تهمت‌های خود را وارد می‌کند و به‌دروغ‌پردازی همیشگی هالیوودی ادامه می‌دهد. در حالی که باید با این آثار که تروریسم فرهنگی محسوب می‌شود، مقابله کرد اما هیچ رویکرد مقابله‌ای در برابر این جریان وجود ندارد.

مستند اورشلیم که به تطهیر رژیم صهیونیستی می‌پردازد از خاخام‌های صهیونیست، انسان‌های با خدا و دل رحم ساخته که با صلح در کنار مردم فلسطین زندگی می‌کنند و می‌رقصند. مستند برای صنعت گردشگری این رژیم هم طراحی شده و متاسفانه این اثر را در فیلیمو پخش کرده‌اند. اصرار بر پخش مجموعه‌های ضد ایرانی در ساختاری که زیر نظر جمهوری اسلامی است، واقعا تاسف‌آور است. با تغییر دوبله و سانسور اتفاق خاصی نمی‌افتد وسازندگان همچنان پیام خود را به بیننده ایرانی منتقل می‌کنند. در فیلیمو هر فیلم و سریال را می‌توان یافت و به‌قدری تنوع در ضدیت با ایران وجود دارد که اگر سریال صهیونیستی «تهران» نیز در این پلتفرم پخش شود، جای تعجبی نخواهد بود.

فضای امن فرهنگی در خطر است

رفتاری که این پلتفرم داخلی انجام می‌دهد با پخش تاکتیکی و رویکرد فیلم و سریال‌های ضد ایرانی و اسلامی، مروج اندیشه صهیونیست خواهد بود. لازم است این سریال و فیلم‌ها اصلاح و حذف شود تا فضایی سالم و ایمن برای خانواده‌ها وجود داشته باشد. خانواده‌های ایرانی باید بتوانند از محیطی امن برای آگاهی بخشی و سرگرمی فرزندان‌شان با خیال آسوده بهره ببرند.

منبع: روزنامه جام‌جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    47 8
    ابن پلتفرم های درپیت درآمدی نداران، کارفرمایان سرمایه دار حامی مالی انها هستن ، این اوباش برای تغییر فرهنگ جامعه در حال تاختن هستن و نهادهای امنیتی در خواب!
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    5 10
    فیلیمو رو حذف کردم تنها خوبیش این بود که فیلم های صحنه دار رو تا حدودی سانسور میکرد ، البته سانسورشم زیاد جالب نبود ولی از هیچی بهتر‌بود.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    43 8
    ببندید در این دکان خیانت و ابتذال رو.
  • صابر IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    7 9
    به جای پاک کردن صورت مساله، راه حــل منطقی براش ارایه بده! مثلاً فیلمی که برنده اسکار شده/کردند. رو مردم از این سکو نشد از جای دیگه پیگیری می‌کنند.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      1 0
      صحبت شما منطقی نیست می تونیم استدلال کنیم که فیلم پورن رو اگر ما منتشر نکنیم افراد از یکجایی پیدا و تماشا می کنند پس خود ما منتشر کنیم این صحبت درباره افرادی که پیگیر تماشای این مدل فیلم ها هستند کاملا صادق هست اما فقط درباره این افراد صادق هست اما اگر این مدل از فیلم ها به سادگی در دسترس نباشند اکثر افراد پیگیر تماشای اونها نیستند و نخواهند شد
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    15 4
    حامی این سایت شرکت ایرانسل که اطلاعات و زندگی همه ایرانی ها در دستش هست. یه فکری به حال اون کنید.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    17 6
    چشم آقایان روشن. درب ساختمان فیلیمو را گل نگیرید جفای بزرگی در حق مردم کردید.
  • رستم ایرانی IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    مسولان فیلمیو را به جرم خیانت های متعدد و کسب اموال نامشروع نهست تمام اموالشون را بگیرین و در صورت اثبات ارتباط با شبکه های جاسوسی ان ها را اعدام کنید و بازیگرانی که در ارتباط بودند هم به کویر لوت تبعید کتید به ویژه مخسن کثیف بی سواد تنابنده
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    پر از توهم توطئه هستید... حتما جمیعا خودتون رو به یک روان پزشک متخصص نشون بدید... نمیشه که همه دنیا بد باشن فقط تو خوب باشی. شک نکن مشکل دنیا تویی
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    8 2
    بنویسید حسن روحانی بخوانید نتانیاهو
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    11 2
    ولی خداییش دمتون گرم که انقدر دقیق همه چیز رو زیر نظر دارید
  • استاد همتون IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    4 3
    رسیدین به حرف دو سال پیش خودم
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 2
    انصافا این مدیریته که داریم هر کسی هر کاری خواست انجام میده خود صدا و سیما فیلم های روز رو دوبله کنه و پخش کنه کسی سراغ فیلیمو نمیره
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    اسپانسر فیلیمو برای پخش مجانی فیلم ها ایرانسل است که با همکاری روابط عمومی شهرداری در هر واگن و بیلبوردی در مترو نصب شده، اینکه رایگان از بستر اینتر نت ایرانسل برای فیلیمو تبلیغ می شور معلوم است این تشکیلات فراماسونری عقبه های بسیار بزرگتر از خودش داره
  • عیسی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    بابا جمع کنید با این چرت گویی هاتون منم بودم هر فیلمی رو تو فیلیمو میزاشتم. شما فقط برده میخواید کسی که همفکر و بله قربان گو شما باشه
  • زهرا IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    با خواندن اين متن اميدوار شدم كه هنوز كساني هستند كه منوجه خزيدن اين مار خوش خط خال به داخل منازل و حريم امن ما شده است. من هميشه نگران اين مسئله بودم و برايم جاي تعجب داشت كه چرا كسي كاري نمي كند چرا بايد افكار صعيونيست به راحتي در قالب فيلم به خورد فرزندانم برود. لطفا اقدام كنيد
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    بیست سال پیش نتانیاهو صحبت‌هایی در جلسه استماع کنگره امریکا کرد و طرحی داد که الان دارند میوه‌اش رو می‌چینند. باید هوشمندانه کنترل «افکار عمومی» خودمون رو ، خودمون به دست بگیریم. کار خیلی سختی نیست به شرطی که ارزش «افکار عمومی» رو فهمیده باشیم
  • عرفان ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    از بقیه ایراد میگیرید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس