کد خبر 1502973
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
میزبان جام باشگاه‌های جهان مشخص شد +تصاویر

میزبانی جام باشگاه‌های جهان در سال جاری میلادی به عربستان سعودی سپرده شد.

به گزارش مشرق، فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ در شهر جده عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

فیفا اعلام کرده این تصمیم پس از بازدید نمایندگان آن از جده و ارزیابی آماده‌سازی‌ها برای این تورنمنت اتخاذ شده است.

این رقابت‌ها از ۱۲ تا ۲۲ دسامبر سال جاری میلادی ( ۲۱ دی تا اول دی) برگزار خواهد شد و برای اولین بار است که عربستان میزبان جام باشگاه‌های جهان است.

«یاسر المسحل» رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی درباره میزبانی جده از این مسابقات می‌گوید: «ما خوشحالیم که جده با امکانات مدرن و شهرت خود برای میزبانی رویدادهای ورزشی بزرگ جهانی، به عنوان شهر میزبان جام باشگاه‌های جهان انتخاب شده است».

فیفا همچنین اعلام کرده بررسی دقیق سازه‌های ورزشی شهر جده از جمله ورزشگاه‌های «ملک عبدالله» و «عبدالله الفیصل» و امکانات تمرینی، بخشی از برنامه نمایندگان این نهاد در عربستان بوده است.

میزبانی فوتبالی مهم عربستان در ۲۰۲۳ +عکس

میزبانی فوتبالی مهم عربستان در ۲۰۲۳ +عکس

میزبانی فوتبالی مهم عربستان در ۲۰۲۳ +عکس

الاتحاد عربستان به عنوان نماینده میزبان در این رقابت‌های شرکت خواهد کرد. تاکنون حضور منچسترسیتی انگلیس، اوراوا ردز ژاپن، الاهلی مصر، لئون مکزیک و اوکلند نیوزیلند به‌عنوان قهرمان‌های قاره‌های مختلف در این تورنمنت مسجل شده است.

در تاریخ این رقابت‌ها، رئال مادرید با پنج قهرمانی رکورددار است و بارسلونا با سه و کورینتیانس برزیل و بایرن مونیخ با ۲ عنوان قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    کینگ برتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس