انسداد بیش از ۳۰۰ سرشماره ارسال کننده لینک‌های آلوده حاوی فیشینگ

رئیس پلیس فتا فراجا از انسداد بیش از ۳۰۰ سرشماره ارسال کننده لینک‌های آلوده حاوی فیشینگ با همکاری پلیس فتا، دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا اعلام کرد: در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص ایمن سازی فضای مجازی و با انجام رصدهای پیش‌دستانه در سایه تعامل و همکاری سازمانی با دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ سر شماره ارسال لینک‌های آلوده حاوی فیشینگ و بدافزارهای جاسوسی شناسایی و مسدود شد.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: در این راستا، اقدام انتظامی و قضائی علیه مرتکبان در حال اجرا بوده و تعدادی از این متهمان دستگیر شده و به جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی افزود: ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده و مخرب یکی از ترفندهای مجرمان سایبری بوده و بیش از ۹۰ درصد پیامک‌های کلاهبرداری مربوط به سوء‌استفاده از نام و اعتبار ابلاغ الکترونیک قضائی سامانه ثنا است.

رئیس پلیس سایبری کشور به شهروندان توصیه کرد: از بازکردن پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده که از طریق سرشماره تلفن‌های شخصی، پیام رسان‌های بومی و غیر بومی برای آنها ارسال می‌شود اکیداً خودداری کنند.

وی گفت: عموم مردم در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مجرمانه‌ای که نیاز به امداد و فوریت‌های سایبری دارند می‌توانند از طریق سرشماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در ارتباط باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    بالاخره مسیولین از خواب زمستانی بیدار شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس