کد خبر 1503547
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
مشکل بزرگ برای برای تیم ملی و قلعه‌نویی در فیفادی شهریور

تیم ملی فوتبال کشورمان برای بازی با تیم‎ ‌های سطح بالا در فیفادی بعدی هم کار سختی دارد.

به گزارش مشرق، هرچند تیم ملی فوتبال کشورمان در فیفادی اخیر قهرمانی اولین دوره مسابقات کافا در رده سنی بزرگسالان را به دست آورد اما به جز ازبکستان، بازی با حریفانی مثل افغانستان و قرقیزستان سبب شد انتقاداتی نسبت به ضعف حریفان تیم ملی مطرح شود که البته این موضوع با واکنش قلعه‌نویی، دستیارانش و مدیران فدراسیون فوتبال همراه شد.

پس از اتمام این رقابت‌ها سرمربی تیم ملی در بازگشت به تهران اعلام کرد درخواست خود را برای برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌های قوی‌تر در فیفابعدی که بین تاریخ ۴ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳( ۱۳ تا ۲۱ شهریور) خواهد بود، به فدراسیون فوتبال ارائه کرده و حتی سعید الهویی، عضو کادرفنی این تیم نیز روز گذشته در گفت و گو با خبرگزاری فارس اعلام کرد در اردوی بعدی دنبال برگزاری بازی با تیم‌هایی هستند که بتوانند پلن دوم خود را مقابل آنها اجرا کرده و کارهای دفاعی را تمرین کنند.

* گزینه‌های سجادی خارج از دسترس فدراسیون

نکته مهم این جا است که ملی‌پوشان کشورمان در اردوی پیش رو نیز کار سختی برای پیدا کردن حریفان تدارکاتی سطح بالا خواهند داشت. در شرایطی که پس از نشست روز گذشته حمید سجادی با وزیر ورزش آذربایجان و ونزوئلا در حاشیه برگزاری هفتمین اجلاس وزرا و مقامات ارشد ورزش کشورهای عضو یونسکو، اعلام شد برای برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی با این ۲ کشور توافق شده اما این تیم‌ها در فیفادی بعدی درگیر مسابقات رسمی و دوستانه هستند.

آذربایجان ابتدا باید در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۲۴ در تاریخ ۱۸ شهریور به مصاف بلژیک برود و پس از آن نیز ۲۱ شهریور یک بازی دوستانه مقابل اردن برگزار خواهد کرد. همچنین ونزوئلا نیز در آن تاریخ در ۲ بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل کلمبیا و پاراگوئه قرار می‌گیرد.

* بن بست در پیدا کردن حریف از اروپا و آمریکای جنوبی

برخلاف گمانه‌زنی‌های مطرح شده درمورد روی میز بودن مذاکره با ۲ کشور اروپایی برای برگزاری دیدار دوستانه با شاگردان قلعه‌نویی، با نگاهی به برنامه بازی‌های تیم‌های این قاره متوجه می‌شویم به جز اتریش که تاکنون فقط دیدارش با سوئد در تاریخ ۲۱ شهریور قطعی شده و یک جای خالی در برنامه‌اش وجود دارد، تقویم سایر تیم‌ها در این فیفادی پر است. مگر اینکه فدراسیون ایران بخواهد قبل از بازی اول یا بین ۲ بازی آنها تیم ملی را به مصاف حریفان اروپایی بفرستد که با توجه به فشردگی مسابقات، احتمال این امر تا حد زیادی غیرممکن است.

تیم‌های قاره آمریکای جنوبی نیز به دلیل آغاز مقدماتی جام جهانی نمی‌توانند در آن تاریخ برابر ایران به زمین بروند.

* شانس رویارویی شاگردان قلعه‌نویی برای تقابل با تیم‌های ۳ قاره

در چنین حالتی شاید آسان‌ترین راه فدراسیون برای انتخاب حریف تدارکاتی مذاکره و انتخاب حریفانی سطح بالا خارج از قاره آسیا مذاکره با آفریقایی‌ها و برخی تیم‌های متوسط آمریکای شمالی باشد.

ضمن اینکه با توجه به پرنشدن تقویم برخی مدعیان قاره آسیا می‌توان به رویارویی با این تیم‌ها نیز در فیفادی پیش رو فکر کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس