کد خبر 1503967
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد

در پی اقدام موهن دولت سوئد در صدور مجوز سوزاندن قرآن کریم، کاردار سوئد به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد.

به گزارش مشرق، کاردار سفارت سوئد در تهران روز پنجشنبه در غیاب سفیر این کشور، توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل غرب اروپا ضمن محکوم کردن اقدام اخیر صورت گرفته در سوئد در اهانت به مهمترین مقدسات اسلامی، سکوت و رفتار منفعلانه دولت سوئد را عاملی برای جسورتر شدن ناقضین یکی از اصول بنیادین و بدیهی حقوق بشر یعنی اصل احترام به ارزش‌های دینی و آسمانی دانست.

در این فراخوانی تصریح شد در حالیکه این روزها مسلمانان در حال انجام مناسک حج و بزرگداشت شعائر دینی و اسلامی هستند، اهانت به مقدسات آنان صرفا در مسیر نفرت پراکنی و خشونت طلبی با سوءاستفاده از اصل آزادی بیان است.

بیشتر بخوانید:

گنجی: غرب با قرآن سوزی مسیر خشونت را باز می کند

مدیرکل غرب اروپا با اشاره به اینکه پیش از این نیز مشابه این اقدام نسنجیده در خاک سوئد انجام شده و مراتب ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران قبلا به طرف سوئدی منعکس شده بود، خاطرنشان ساخت اگر سوئد به موقع جلوی اینگونه اهانتها را می گرفت، الان شاهد هتک حرمت مجدد مقدسات اسلامی نبودیم.

وی افزود جمهوری اسلامی ایران همگام با جهان اسلام، هرگونه تعرض به کتاب مقدس مسلمانان جهان و نیز مجوز صدور چنین اقداماتی را تحمل نمی‌کند، لذا انتظار می‌رود دولت سوئد به بدیهی ترین وظیفه خود در ممانعت از اهانت به ارزش‌های معنوی و دینی مسلمانان بطور مسئولانه، مؤثر و بازدارنده عمل نماید.

کاردار سوئد در پاسخ ضمن تاکید بر مخالفت دولت سوئد با هرگونه اشکال اسلام‌هراسی، اظهار داشت مراتب را در اسرع وقت به پایتخت کشورش منتقل خواهد کرد.

اضافه می شود چهارشنبه شب نیز محکومیت تعرض اخیر به مقدسات اسلامی، از طریق تماس تلفنی مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه به سفیر سوئد با توجه به حضور وی در خارج از کشور منتقل شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    2 0
    بایستی اگر قانون و حقوق بین الملل اجازه میداد سیلی محکمی از طرف تمام مسلمانان جهان توی صورت کثیف این کاردار سوئد در تهران میکوبیدید تا دست از این اعمال پست و پلید خودشان بردارند.
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      0 1
      مسلمانان جهان نیازی به وکیل وصی ندارند ..خودشان می‌دانند چگونه برخورد کنند..
  • ایرانی با غیرت IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    2 0
    احضار کادار و دادن یادداشت اعتراض به او یا اعتراض شدید اللحن هیچ دردی را دوا نخواهد کرد بایستی اقدامی انجام داد که این دولت همجنس باز و مرتد سوئد چهار ستون بدنش بلرزد!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    2 0
    انشالله با ظهور حضرت مهدی تکلیف بعضیا روشن میشه...
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      0 1
      سلام ان شاءالله اصله
  • مهدی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    2 0
    الان زمانی است که کشورهای مسلمان . متحد و یکپارچه این کشور کثیف اروپایی را تحریم و بایکوت کنند و پاسخی کوبنده و درخور به این اقدامات بدهند و الا با دامنه بیشتری از این نوع اعمال قبیح در اروپا روبرو خواهیم بود دفاع از قرآن جهاد فی سبیل الله است و واجب عینی
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 0
    وزارت اطلاعات با ما کار نداشته باشه، ما یه حالی به در و دیوار سفارت سوئد میدیم.
  • رضا IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    این ه بازیهایه؟را احضار؟! باید این بی پدر و ماردها را اخراج کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس