مسکو: استقرار سلاح هسته‌ای در بلاروس ناقض ان‌پی‌تی نیست

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی مسکو در مینسک، پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (اِن‌پی‌تی) را نقض نمی‌کند.

به گزارش مشرق، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به استقرار تسلیحات تاکتیکی مسکو در خاک بلاروس، تاکید کرد که این اقدام ناقض پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیست.

ریابکوف در پنجاهمین سالروز امضای پیمان «اِن‌پی‌تی» در گفت‌وگو با تاس اظهار داشت: اقداماتی که ما در چهارچوب فضای دفاعی مشترک اتحادیه روسیه و بلاروس اتخاذ کردیم، ماهیت اضطراری دارد.

وی تاکید کرد، ضمن اینکه، این اقدامات فراتر از الزامات و تعهدات بین‌المللی ما از جمله ان‌پی‌تی نیست. لازم است که دوباره تاکید کنیم، کنترل سلاح‌های هسته‌ای روسیه به کسی واگذار نخواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اواسط ژوئن اعلام کرد که مسکو نخستین بخش از کلاهک‌های هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده و تا پایان سال، کار انتقال تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی به این کشور را تمام خواهد کرد. به گفته رئیس جمهور روسیه، استقرار تسلیحات در بلاروس، به نوعی عنصر بازدارندگی بوده و هشداری برای آنهایی است که در اندیشه تحمیل شکستی راهبردی به مسکو هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    از نظر روس هاحمله به اکراین و کشتار مردم بی دفاع اکراین هم نقض حقوق بشر و تجاوز محسوب نمیشه..!!!!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 2
    خووب تو راست میگی..!! اما وقتی آمریکا هم سلاحهای اتمی رو در کشورهای هم پیمان خودش کنار گوشتون مستقر کرد اونوقت عجز و ناله هتون بلند میشه که آمریکا قوانین ان پی تی رو نقض کرده !!
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      1 0
      قبلا ترکیه و... مستقر کرده کمی مطالعه کن بعد بباف
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 1
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس