قانونگذار روس: به 700 هزار کودک اوکراینی پناه دادیم

برخلاف ادعای کی‌یف درباره ربوده شدن کودکان اوکراینی توسط مسکو، یک قانونگذار روس گفت ۷۰۰ هزار کودک اوکراینی یتیم و رهاشده، در روسیه اسکان داده شده‌اند.

به گزارش مشرق، به گفته یک قانونگذار روس اعلام کرد روسیه ۷۰۰ هزار کودک اوکراینی را تحت برنامه حفاظت از یتیمان و کسانی که در جریان جنگ رها شده‌اند، تحت سرپرستی قرار داده است.

این در حالی است که کی‌یف مدعی است از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، حدود ۱۹ هزار و ۵۰۵ نفر از کودکان اوکراینی ربوده و به روسیه برده شده‌اند. مسکو این اتهامات را رد کرده و گفته این کودکان را از وضعیت وحشتناک جنگی نجات و پناه داده است.

«گریگور کاراسین» قانونگذار روس در پستی تلگرامی اعلام کرد این کودکان در روسیه به دنبال سرپناه بودند. به گفته وی، بسیاری با والدین خود و بچه‌های پرورشگاهی با مربیان خود به آنجا رفته‌اند.

به ادعای شبکه سی‌ان‌ان، آمار اعلامی این قانونگذار روس بیش از ۳۵ برابر تخمین اوکراینی‌ها درباره تعداد کودکانی است که به زور به روسیه برده شده‌اند. کی‌یف گفته هزاران پرونده در این خصوص در حال حاضر تحت بررسی است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی، گزارشی که در فوریه منتشر شد، به شرح جزئیات ادعاها درباره شبکه گسترده‌ای از اردوگاه‌ها در روسیه پرداخت که در آن‌ها کودکان تحت آموزش با انگیزه سیاسی از جمله آموزش علمی، فرهنگی و در برخی موارد نظامیِ روسیه‌محور قرار می‌گیرند. روسیه این ادعاها را رد کرده و گفته مأمنی برای کودکان اوکراینی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • BR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 1
    دزدیدی یا پناه دادی ؟! منتظر خشم خداوند باشین. کودکان بی گناه و معصوم
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 0
    قانونگذار روسی با ماله کش روسی...؟!!!
    • عمیر IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد (زودتر)
  • خسرو IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    عوضش با تجاوزتون 44 میلیون اوکراینی رو بیخانمان کردید و هزاران نفر رو به کشتن دادید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس