ناتو: اوکراین تا پایان ضدحمله، جنگنده اف-۱۶ دریافت نمی‌کند

رئیس کمیته نظامی ناتو گفت که اوکراین تا پایان عملیات ضدحمله علیه نیروهای روسیه، جنگنده اف-۱۶ دریافت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، باوجود اصرار مقام‌های کی‌یف به متحدان غربی‌اش جهت ارائه جنگنده به این کشور برای جنگ با روسیه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اما ارسال این کمک‌ها در زمان کنونی را رد کرد.

«راب باوئر» رئیس کمیته نظامی ناتو شامگاه دوشنبه گفت که اوکراین تا پایان عملیات ضدحمله علیه نیروهای روسیه، جنگنده اف-۱۶ دریافت نخواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، باوئر در مصاحبه‌ای تلویزیونی توضیح داد: «مسئله تامین جنگنده [برای اوکراین] در کوتاه مدت و برای استفاده شدن در این ضد حمله برطرف نخواهد شد».

وی در این‌باره تصریح کرد که آموزش خلبانان و متخصصان فنی اوکراینی، و همچنین تهیه یک سازمان لجستیک برای ارائه این هواپیماها به کی‌یف، تا قبل از این ضد حمله غیرممکن است.

این مقام ناتو ضمن اذعان به اینکه پیشروی برای اوکراینی‌ها در خط مقدم بسیار دشوار است، اظهار داشت: «سه خط دفاعی و میدان‌های بزرگ مین، موانع جدی برای وسایل نقلیه [اوکراینی] هستند».

پیش از این نیز «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز شنبه گفته بود که آلمان هیچ جنگنده اف-۱۶ عملیاتی در اختیار نداشته بنابراین نمی‌تواند در «ائتلاف جت‌های جنگنده برای اوکراین» مشارکت کند.

این در حالی است که «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین مدعی شده کی‌یف تا پایان سال جاری میلادی جنگنده‌های اف-۱۶ دریافت خواهد کرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کی‌یف ده‌ها میلیارد یورو کمک‌های نظامی و مالی از اتحادیه اروپا و آمریکا دریافت کرده است.

کشورهای غربی از طریق حمایت‌های نظامی و سیاسی که به کی‌یف ارائه می‌دهند در تلاش برای جلوگیری از تحقق اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین هستند اما مسکو بارها تاکید کرده که عملیات نظامی در دونباس تنها پس از تحقق تمامی اهداف تعیین شده متوقف خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عمیر IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 1
    ناتو غلط کرد با ارباب بایدن مشنگ،
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    1 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • ش. AE ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    یعنی باید جلوی خر این ها لنگ بندازن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس