کد خبر 1505230
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

وقتی نام انگلستان می‌آید، به یاد تیم‌های فوتبال مشهور این کشور، یعنی منچستر یونایتد، منچستر سیتی، لیورپول و آرسنال می‌اُفتیم. همچنین عناوینی چون ملکه ویکتوریا، ملکه الیزابت، برج ساعت، شاه هنری، شاه آرتور و دیگر نام‌های از این دست در ذهن ما تداعی می‌شود. تمام این‌ها نشانه شهرت کشور انگلیس در جهان و قدمت بالای این کشور است.

اگرچه انگلیس بیشتر یک کشور سیاسی، صنعتی و اقتصادی است، اما یک کشور توریستی نیز محسوب می‌شود. چراکه جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مدرن بسیاری را در خود جای داده است. در ادامه قصد داریم تا به بررسی جاذبه‌های برتر توریستی این کشور بپردازیم و برای سفر با تور انگلیس برنامه‌ریزی کنیم. اگر این موضوع برای شما نیز اهمیت دارد، با ما همراه شوید.

معرفی کشور انگلیس یکی از کشورهای پادشاهی بریتانیا

انگلیس یا انگلستان «England» با اهمیت‌ترین کشور بریتانیا محسوب می‌شود. انگلیس با سرزمین‌هایی چون ولز، اسکاتلند، ایرلند، دریای ایرلند، دریای سلتی، دریای شمال و کانال مانش مرز مشترک دارد. این کشور به‌صورت سلطنت مشروطه و نظام پارلمانی اداره می‌شود. پایتخت این کشور، شهر لندن «London» است که گران‌ترین شهر جهان محسوب می‌شود.

این شهر، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در تمام سرزمین بریتانیا نیز بوده و در کنار رودخانه تیمز قرار دارد. رودخانه‌ای که از سمت جنوب غربی وارد شهر شده و از سمت شرق آن خارج می‌شود. از جمله مهم‌ترین شهرهای کشور انگلیس می‌توان بیرمنگام، منچستر، لیورپول، کمبریج، برایتون، یورک، بریستول، نیوکاسل و ناتینگهام را نام برد.

آب‌وهوای کشور انگلیس ملایم و معتدل است اما تغییرات هوایی بسیاری در طول سال در این کشور دیده می‌شود. مردم انگلیس بسیار منظم هستند و به نظم در جهان شناخته می‌شوند!

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری انگلستان در تور انگلیس

همان‌طور که گفته شد، کشور انگلستان جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است که در سفر تا با تور انگلیس می‌توان از تعداد زیادی از آن‌ها بازدید کرد.

از جمله برترین جاذبه‌های توریستی این کشور که باید در تور انگلیس ببینید می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

همه چیز درباره تور انگلیس و جاذبه‌های گردشگری آن

تور انگلیس

  1. ساعت بیگ بن «Big Ben»

برج ساعت یا بیگ بن، یکی از نمادهای کشور انگلستان است. بیگ بن، ناقوس بزرگ کاخ وستمیستر «Palace of Westminster» در شهر لندن است که بزرگ‌ترین ساعت چهار طرفه در جهان محسوب می‌شود. به بیگ بن «برج الیزابت» نیز گفته می‌شود. زنگ داخل این ساعت 13 تن وزن داشته و طول هر صفحه ساعت نیز حدود هفت متر است.

این بنا توسط بنجامین هال «Benjamin Hall»، مهندس عمران در سال 1859 ساخته شده است. بیگ بن همچنین تا 92 متر ارتفاع دارد و برای بالا رفتن از آن باید 40 پله را پشت سر گذاشت. اما گردشگران امکان بالا رفتن از بیگ بن را ندارند؛ بلکه فقط می‌توانند آن را از پایین مشاهده کرده و با آن عکس بیندازند.

  1. استون هنج «Stonehenge»

به احتمال زیاد، استون هنج را بسیار در فیلم‌ها، مستندها یا کارت‌پستال‌ها مشاهده کرده‌اید. این بنای سنگی، جزو میراث یونسکو محسوب شده و معروف‌ترین بنای تاریخی ماقبل تاریخ در انگلستان محسوب می‌شود. این جاذبه در ناحیه ویلتشایر «Wiltshire» واقع شده و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان است.

قدمت این بنا به 2500 سال قبل از میلاد برمی‌گردد و هنوز هم موضوع اینکه چگونه چنین سنگ‌های بزرگی به این مکان آورده شده‌اند و چطور روی هم قرار گرفته‌اند، جای سؤال دارد؟!

همه چیز درباره تور انگلیس و جاذبه‌های گردشگری آن

قیمت تور انگلیس

  1. فرشته شمال «Angel of the North»

فرشته شمال یک مجسمه بسیار بزرگ است که در ناحیه گیتس‌هد «Gateshead» واقع شده و حدود دو دهه است که یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شمال شرقی انگلستان محسوب می‌شود. این سازه در سال 1998 تکمیل شده است. طول بال‌های این سازه به عرض 54 متر و ارتفاع 20 متر، تقریباً به اندازه یک جت جامبو برآورد می‌شود. این بنا توسط آنتونی گروملی «Antony Gormley» ساخته شده است که می‌توان در سفر با تور انگلیس از آن نیز بازدید کرد.

  1. پروژه عدن «Eden Project»

باغ بهشت، باغ عدن یا پروژه عدن در ناحیه کورن‌وال «Cornwall» واقع شده است. پروژه عدن مجموعه عظیمی از باغ‌های استوایی است که توسط نیکلاس گریمشاو «Nicholas Grimshaw» در سال 2001 به نمایش عمومی درآمد. این پروژه دارای بزرگ‌ترین جنگل سرپوشیده جهان است. مجموعه متنوعی از گونه‌های گیاهی، حتی گونه‌های مربوط به غرب و جنوب آفریقا را می‌توان در این پروژه مشاهده کرد. پروژه عدن همچنین یکی از جاذبه‌های مشهور محیط زیست در جهان است.

  1. موزه پیت ریورز «Pitt Rivers»

موزه پیت ریورز در آکسفورد «Oxford» انگلیس واقع شده و بیش از نیم میلیون اشیاء باستانی در آن قرار دارد. این موزه در سال 1884 تأسیس شده و مکان ایده‌آلی برای آن دسته از گردشگرانی است که در سفرهای خود به مکان‌های تاریخی، باستان‌شناسی و قوم نگاری علاقه دارند.

  1. حمام‌های رومی «Roman Baths»

حمام‌های رومی در شهر بث «Bath» قرار دارند. این مجموعه از سال ۱۹۸۷ به‌عنوان یک میراث جهانی ثبت ‌شده است. قدمت این حمام‌ها به قرن اول میلادی برمی‌گردد. این جاذبه تاریخی در اطراف چشمه‌های آب گرم طبیعی در داخل یک شهرک رومی به‌نام «Aquae Sulis» به همراه معبدی اختصاص داده شده به الهه چشمه‌های «Sulis Minerva» ساخته شده است. در سفر با تور انگلیس می‌توان بازدید از این مکان شگفت‌انگیز را نیز در برنامه قرار داد.

  1. چشم لندن «London Eye»

منظور از چشم لندن، یک چرخ‌وفلک بزرگ است که یکی از نمادهای شهر لندن محسوب می‌شود. این چرخ‌وفلک بزرگ که بر بالای آن، یک چشم‌انداز بسیار زیبا از شهر لندن دارد، در کنار رودخانه تیمز ساخته شده است. این چرخ‌وفلک با ۱۳۵ متر ارتفاع، بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک کل اروپا محسوب می‌شود. اگر در سفر به لندن سوار آن شدید، می‌توانید ویوی بسیار جذابی از شهر لندن را در دوربین خود ثبت کنید.

همه چیز درباره تور انگلیس و جاذبه‌های گردشگری آن

خرید تور انگلیس

  1. شهرک شُردیچ «Shoreditch»

شهرک شُردیچ در شهر لندن قرار دارد. زندگی در این شهرک شب و روز ندارد. پس از فرا رسیدن عصر، کافه‌های این شهرک بسیار شلوغ می‌شوند. شب‌ها نیز افراد زیادی به رستوران‌های این شهرک می‌آیند. البته با وجود چندین هتل و هاستل معروف با امکانات رفاهی خوب در این شهرک می‌توان کلا در سفر به لندن در این شهرک اقامت داشت و از دیگر جاهای این شهر نیز دیدن کرد.

موارد فوق برخی از بهترین و مشهورترین جاذبه‌های کشور انگلستان در شهرها و نواحی مختلف آن بودند که سالانه گردشگران بسیاری از آن‌ها دیدن می‌کنند. بیشتر این جاذبه‌ها در انواع تور انگلیس توسط گردشگران قابل مشاهده هستند. اگر به یکی از مکان‌های فوق علاقه وافری دارید، بهتر است در میان انواع تور انگلیس، توری را رزرو کنید که برنامه بازدید از آن ناحیه را داشته باشد.

رزرو تور انگلیس در آژانس «رز آبی»

آژانس «رز آبی» یکی از بزرگترین برنامه‌ریز تورهای خارجی در کشورمان است که در تمام ایام سال، تورهای اروپایی، آمریکایی، آسیایی، استرالیایی و.... را عرضه می‌کند. با توجه به تعدد جاذبه‌های گردشگری کشور انگلستان، انواع تور انگلیس را می‌توان به‌صورت تکی و ترکیبی با سایر کشورهای اروپایی در برنامه تورهای آژانس رز آبی مشاهده کرد.

با توجه به سابقه خوب این آژانس در برگزاری تورهای مسافرتی، افراد زیادی سالانه از طریق این آژانس به اروپا سفر می‌کنند. اگر شما نیز دوست دارید تا برای اولین بار یا حتی چندمین بار به کشور انگلیس مسافرت کنید و برخی از جاذبه‌های نامبرده را از نزدیک مشاهده نمایید، می‌توانید از همین حالا برای رزرو تور انگلیس در رز آبی اقدام نمایید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس