کد خبر 1505360
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
دیدار علی باقری با رئیس جمهور عراق

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در سفری به عراق با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امروز سه‌شنبه در کاخ بغداد با «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که عبداللطیف در این دیدار بر اهمیت روابط مستحکم بین دو کشور و دو ملت برادر در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و آن را به نفع منافع منطقه دانست و ضرورت تقویت همکاری در زمینه‌ انرژی و تجارت را مورد تأکید قرار داد.

در بیانیه ریاست جمهوری عراق که بر روی سایت آن قرار گرفت، آمده است که عبداللطیف از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق قدردانی و بر اهمیت هماهنگی و همکاری دو کشور همسایه در مسائل دارای اهتمام مشترک تأکید کرد.

وی افزود که آغوش باز ایران برای کشورهای منطقه و احیای روابط آن با عربستان سعودی عامل مثبتی برای تحکیم صلح و امنیت است.

علی باقری نیز بر اهمیت توسعه روابط دو کشور و گسترش افق‌های همکاری به نفع منافع مشترک دو ملت همسایه تأکید کرد و تاریخ بزرگ همکاری مشترک دو کشور را مورد اشاره قرار داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین به امکانات بزرگ دو کشور و نقش محوری آن‌ها در منطقه برای تحکیم امنیت و ثبات اشاره کرد و از علاقه‌مندی رئیس جمهور عراق برای تقویت روابط دو کشور و نگاه سازنده و راهبردی او در خصوص تحولات منطقه قدردانی کرد.

وی همچنین مواضع «جلال طالبانی» رئیس جمهور فقید عراق و حمایت آن از روابط دو کشور را ستود و رئیس جمهور عراق نیز تأکید کرد که طالبانی همواره همکاری و هماهنگی با ایران را رکن اصلی تثبیت امنیت در منطقه می‌دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس