کد خبر 1505704
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
بیانیه‌ای رسواکننده از پلیس فرانسه که دیده نشد!

روز جمعه، اتحادیه مسئول نیمی از نیروهای پلیس فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در شب‌های اعتراضات شکل گرفته به علت تیراندازی یک مامور انتظامی به نوجوانی سیاه‌پوست و مرگ این نوجوان، نیروهای انتظامی در حال جنگ علیه جانوران پست هستند!

به گزارش مشرق، نورنیوز نوشت: پس از آنکه طیف وسیعی از شهروندان فرانسوی به دنبال قتل «ناهل مرزوق» نوجوان سیاه‌پوست ۱۷ ساله به دست ماموران امنیتی و انتظامی فرانسه، خیابان‌های این کشور را به صحنه اعتراضاتی فراگیر علیه حاکمیت تبدیل کردند، جهان شاهد خشونتی مثال‌زدنی از سوی پلیس علیه معترضین بود.

قتل ناهل با نژاد متعلق به شمال آفریقا به برانگیخته شدن آتش اعتراضات شهروندان فرانسه علیه خشونت نیروهای انتظامی و نژادپرستی ساختاری حاکمیت فرانسه انجامیده است.

تیراندازی روز سه‌شنبه هفته گذشته، سومین تیراندازی مرگ‌بار در هنگام بازرسی راهنمایی و رانندگی در سال ۲۰۲۳ بوده و چنانچه سخن‌گوی پلیس ملی فرانسه اعلام کرده، در سال ۲۰۲۲ نیز ۱۳ نفر در تیراندازی‌های مشابه از سوی پلیس به قتل رسیده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، تاریخ‌چه استعمارگرایانه فرانسه و نژادپرستی سازمانی این کشور را علت اعتراضات کنونی در فرانسه دانسته و گفته: در کشورهای دارای تاریخ‌چه استعماری، نژادپرستی فرهنگی به نژادپرستی ساختاری و سازمانی تکامل و تغییر یافته است.

گرچه فرانسه، همواره دیگر کشورهای جامعه جهانی را به نقض حقوق بشر متهم و محکوم می‌کند اما بین واقعیت و شعارها و رویکردهای تصنعی کشورهای غربی برای دفاع از حقوق بشر، حفره‌ای عمیق وجود دارد.

به نقل از گزارش‌های رسمی، در اعتراضات اخیر فرانسه، حتی نوجوانان ۱۲ الی ۱۳ ساله نیز توسط نیروهای امنیتی، دستگیر شده و چنانچه «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه گفته؛ میانگین سنی حدود ۴۰۰۰ شهروند بازداشت شده ۱۷ سال بوده است!

در همین حین، بسته حمایت مالی ایجاد شده برای خانواده نیروی مسئول تیراندازی به ناهل و قاتل او، به بیش از ۸۴۰ هزار یورو رسیده است! بسته‌ای که توسط «جین مسیحا» سیاستمدار راست افراطی و یکی از مشاوران پیشین «مارین لوپن» ایجاد شده است.

ویرانی نمایش‌های تصنعی فرانسه زیر پوشش حقوق بشر اما بسیار عمیق‌تر است، چنانچه روز جمعه، اتحادیه مسئول نیمی از نیروهای پلیس فرانسه در بیانیه‌ای نژادپرستانه که رسانه‌های غربی عامدانه از انتشار وسیع آن جلوگیری کردند اعلام کرد: در شب‌های اعتراضات، نیروهای انتظامی در حال جنگ علیه جانوران پست هستند!

در این بیانیه آمده: برای مقابله با گلّه‌ای از حیوانات وحشی، حفظ آرامش و عدم خشونت کافی نیست، باید آنها را وادار کرد. اکنون زمان مبارزه و پیکار علیه این حیوانات پست است. در شرایط کنونی، تسلیم شدن و عدم استفاده از رویکردهای خشونت‌بار و جلب رضایت این افراد، راه‌کاری واقع‌گرایانه نخواهد بود.

از سویی؛ برخی منابع و خبرگزاری‌های غربی اعتراضات کنونی فرانسه را به جنگی بین جامعه متشکل از مهاجران آفریقایی در فرانسه و اکثریت اروپایی و سفیدپوست این کشور تشبیه کرده و حتی در شبکه‌های اجتماعی، برخی از نژادپرستان اروپایی از این جنگ و شیوه تفکر برای پاک‌سازی اروپا از افراد غیراروپایی حمایت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    7 0
    حیوان خودشان هستند
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 17
    یه مشت آفریقایی و آسیایی وحشی دارن فرانسه رو نابود می کنن
    • محمدقزل IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      10 0
      اتفاقاً بهتر که آسیایی تبارها به کشورهای خودشون برگردن مثل کارکنان منوتو عنترنسناس بی بی سی ...ایران هم که ما راه نمیدیم این خیانتکاران را
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      8 0
      ۲۱:۳۷ همانطور که یک عده وحشی خودتحقیر غرب لیس دارند ایران عزیز را خراب میکنند دقیقا مثل تو پس خفت پلیز گوریل انگوری
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      0 0
      یه مشت نفهم و خود تحقیر هم داره فرانسه رو تطهیر میکنه
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 0
    ناراحت کننده ست
  • محمد IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 0
    وحشی خودت واون بی پدرهای حرام زاده غربی هستن خودت و همکیشات شرف ندارین
  • Fara IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    3 0
    از نظر اونها که اون بچه فرانسوی الجزایری تبار سیاه پوست محسوب میشه پس تقریباً تمام ما ایرانیها هم کاکا سیاه محسوب میشیم ‌.این رو برای غربگدا های خاک برسر گفتم که یکوقت فک نکنن که واقعا سفید پوست آریایی میشن تو اروپا.از نظر اونها شماها یک سیاه یا خوب خوب عرب تروریست یا خیلی خیلی خوب کله سیاه هستید که حتی ایرانی هم نیستید و بومی ایران محسوب میشید.بدبختهای غربگدا به خودتان بیاید هر چقدر مو زرد کنید و دماغ عمل وکرم سفید کننده بمالید اروپایی نمی‌شید.ادم بشید و مملکت خودتان رو بسازید وبالا ببرید.مخصوصا شما سلبریتی های لاشگوش که شدید سگ غربی ها علیه منافع کشور
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    متاسفانه انقدر اخبار دروغ به جامعه جهان پمپاژ شده طی سالها که طرف ایرانیه ولی قبول داره آسیایی وحشیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس