دادگاه عراق حکم جلب اهانت‌کننده به قرآن در سوئد را صادر کرد

دادستانی کل عراق در حکمی دستور جلب «سلوان مومیکا» عامل اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را صادر کرد.

به گزارش مشرق، دادستانی کل عراق امروز (پنج‌شنبه) در نامه‌ای به اداره پلیس عربی و بین‌المللی وزارت کشور عراق خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن «سلوان مومیکا» عامل قرآن سوزی در سوئد شد.

به نوشته وبگاه السیاسه نیوز، این حکم در شعبه سوم دادگاه تحقیقات الکرخ صادر شده است.

سلوان مومیکا (۳۷ ساله و عراقی‌الاصل) روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن) در مرکز استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، صفحاتی از قرآن را پاره کرد و آتش زد. هم‌زمان دوست او که در کنارش بود، با بلندگو صحبت می‌کرد و فیلم می‌گرفت. این گستاخی که با تأیید و حمایت دولت سوئد انجام شد خشم جهان اسلام را برانگیخت.

در همین ارتباط «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق در تاریخ ۲۹ ژوئن با استناد به مفاد ماده ۱۴ قانون مجازات این کشور، مجوز اقدام قانونی علیه هتاک به قرآن کریم در سوئد را صادر کرد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه این کشور نیز از مقامات سوئد خواسته است فرد هتاک به قرآن کریم را به این کشور تحویل دهند. او در سخنانی گفته بود: «فردی که به قرآن کریم اهانت کرد، تبعه عراق است و ما از مقامات سوئد می‌خواهیم که وی را تحویل دولت عراق دهند تا بر اساس قانون عراق محاکمه شود».

در هشتم تیر گذشته نیز صدها معترض عراقی به سفارتخانه سوئد حمله کرده و شیشه‌های این ساختمان را شکستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    10 0
    باید بدترین نوع مجازات ممکن را برایش درنظر گرفت. انشالله
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    7 0
    دادگاه عراق خوب کرد دادگاه های دیگر کشورهای اسلامی چرا ساکتند ده ها کشور اسلامی با بیش از دو میلیارد نفر جمعیت چرا کاری نمی‌کنند که یک عده نفهم غلط بکنند و جرئت بکنند با یک کار خلاف تمام ادیان یک کار شیطانی و یک کار ... قلوب چند میلیارد انسان رو جریحه دار کنند مرگ بر حتاک لعنت بر حتاکین
  • مهم نیست IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    4 0
    مسئولان ایرانی کمی از عراقی ها غیرت یاد بگیرن لطفا
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      1 0
      همه از مسلمانان ایرانی غیرت یاد گرفتن
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    6 0
    به نام خداوند یکتا. قرآن مجید یک کتاب معمولی نیست؛ قرآن مجید کتاب نور است؛ کتاب هدایت است؛ کتاب علوم است؛ کتاب تاریخ است؛ کتاب ریاضیات است؛ کتاب دینی است؛ کتاب حقیقت است؛ کتاب زندگی است؛ قرآن مجید کامل ترین کتاب است؛ تمام علم ها در قرآن مجید نوشته شده است. اگر بیشتر کشفیات دانشمندان غربی را با قرآن مجید مقایسه کنید متوجه می شوید که تمام متن های این کتاب درست است. برای مثال چند نمونه را برایتان می گویم: 1) کشف سیاه چاله های فضایی در «آیۀ 104 سورۀ انبیاء»؛ آیا منظور خداوند یکتا از طومار همان سیاه چاله های فضایی نیست؟ 2) خلقت انسان هایی که قبل از حضرت آدم و حوا علیهما السلام بر روی زمین زندگی می کردند در «آیۀ 30 سورۀ بقره» و کشف استخوان های آن ها توسط دانشمندان غربی. 3) سند بر حق بودن پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امامت حضرت علی (ع) و یازده فرزند ایشان در «آیۀ 55 سورۀ مائده». 4) سند بر حق بودن مذهب تشیع (اسلام دوازده امامی) در «آیۀ 56 سورۀ مائده». 5) خلقت خودروها (اتومبیل) و هواپیماها و قطارها در «آیۀ 8 سورۀ نحل»؛ آیا منظور خداوند یکتا از «وَ يَخْلُقُ مَا لَا تَعْلَمُونَ» همین وسائل نقلیۀ امروزی نیست؟؛ خلاصۀ کلام: هر کس به قرآن مجید توهین کند خودش را گرفتار عذابی کرده است که خلاصی از آن محال است.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    آفرین به عراق دادگاههای ایران شما چی؟
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      وقتی تو عراق توهین کرده چرا دادگاه ایران حکم جلبش رو صادر کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس