کد خبر 1505866
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
افزایش گرما در اغلب نقاط کشور

از فردا تا یکشنبه ۱۸ تیر در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته آینده در نوار شرقی و مرکز کشور افزایش نسبی دما داریم.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از فردا تا یکشنبه ۱۸ تیر در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته آینده در نوار شرقی و مرکز کشور افزایش نسبی دما داریم.

وی افزود: امروز و فردا در ارتفاعات البرز در استان‌ مازندران در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ در این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، تهران و البرز نوار شرقی کشور و مرکز کشور وزش باد و گردوخاک پدیده غالب خواهد بود که در زابل طوفان شن و گردوخاک بیشتر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از شنبه ۱۷ تیر تا دوشنبه ۱۹ تیر آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت. در ضمن علاوه براینکه در شرق کشور وجنوب سمنان و تهران وزش باد و گردوغبار خواهیم داشت در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و نفوذ گردوخاک به استان‌های مرزی موجب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۶ و ۲۵ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

بنابراین گزارش، روز گذشته ضیائیان با اشاره به ‌وزش باد بسیار شدید و طوفان شن در نوار شرقی کشور، گفته بود: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد خیلی شدید همراه با خیزش گردوخاک، گاهی طوفان شن خواهیم داشت که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود، روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۵ وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، مرکزی، قم، اصفهان‌ و روز جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۱۶ در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی، خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال، پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی توصیه می‌شود اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی، در دستور کار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس