کد خبر 1505878
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۸
سیستان وبلوچستان در تکاپوی جشن با شکوه غدیر/ بدی آب و هوا مانع شادی مردم نشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شرایط نامناسب آب و هوایی مردم ولایی این استان در تمام نقاط در تکاپوی برگزاری جشن با شکوه غدیر هستند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: دهه ولایت و عید غدیر یکی از با ارزش‌ترین اعیاد محسوب می شود و این روزها در تمام شهرها و روستاهای این استان پهناور با وجود شرایط نامناسب آب و هوایی شاهد برپایی جشن های ولایت است.

وی با اشاره به اهمیت این روز بزرگ در تاریخ اسلام و بشریت افزود: باید سال‌به‌سال عید غدیر شکوه و عظمت بیشتری پیدا کند.

این مقام مسئول گفت: اکنون حال و هوای سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب به مبارکی عید بزرگ غدیر خم متفاوت‌تر از روزهای گذشته است، با وجود وزش بادهای ۱۲۰ روزه و خیزش گرد و خاک در منطقه سیستان و گرمای هوا در بلوچستان اما خیابان‌های سطح شهر و روستاهای این استان غرق در نور و شادی است.

وی بیان کرد: عید غدیر روز اکمال دین و ادامه خط رسالت است، از این حیث واقعه غدیر یکی از مهمترین حوادث تاریخ اسلام هست که به تعبیر امام معصوم عید بزرگ الهی است که همه‌ پیامبران به پاسداشت حرمت آن مامور بودند، این موضوع نشان دهنده بلوغ و سطح بالای توجه به گستره حاکمیت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام جهانشاهی بیان کرد: یکی از افتخارات مردم سیستان و بلوچستان این است که در هر شرایطی پای ارزش های اسلامی ایستاده اند، امید که مسوولان امر نیز همانطور که تاکنون پیگیر مشکلات مردم بوده اند اکنون هم در تداوم مطالبات مردمی کوشا باشند.

وی تصریح کرد: اطعام غدیری به تعداد بیش از ۱۵۰هزار پرس غذای گرم، برگزاری جشن‌های مردمی به تعداد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه، توزیع بیش از یک‌هزار بن و کتاب و بسته های فرهنگی، توزیع حواله گوشت و برنج با قیمت تعاونی به میزان ۱۰ تن، برپای بیش از ۵۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی و غرفه کودک، برگزاری بیش از ۲۵ محفل انس با قرآن کریم، توزیع نان و سبدهای معیشتی، پیاده روی خانوادگی، برپایی بیش از پنج مهمانی غدیری(کیلومتری)، آذین‌بندی معابر، دیدار سادات، سفره های چندکیلومتری اطعام و پخش نقل و شیرینی و شربت، برگزاری مسابقات ورزشی، توزیع پرچم، برپایی کاروان شادی، برپایی نمایشگاه با محوریت غدیر از جمله برنامه‌های این روزها به شمار می رود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، از گروه های تبلیغی و جهادی استان که در مناسبت های مختلف در حال فعالیت هستند قدردانی کرد و گفت: حفظ شعائر دینی و مناسبت‌های مذهبی و اعیاد بویژه عید غدیر خم یک وظیفه شرعی است و همه باید این اعیاد را پرشور زنده نگه داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس