راهنمای جامع شروع آیلتس از مبتدی، راهی برای رسیدن به نمره مطلوب

بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس ترجیح می‌دهند تا خود را از سطح صفر یا مبتدی تقویت کنند و به‌طور کامل بر زبان انگلیسی مسلط شوند. می‌دانید که برای تسلط بر این آزمون باید زمان زیادی صرف کرد و تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید. برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری از مهم‌ترین مراحلی هستند که شما را در این راه کمک می‌کنند و عامل اصولی موفقیتتان خواهند بود. چنان‌چه با هدف مهاجرت تحصیلی اقدام به یادگیری زبان و آمادگی آیلتس می‌کنید باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که کسب نمره‌ای قابل قبول که در اغلب دانشگاه‌های جهان پذیرفته شود به تلاش زیاد نیاز دارد. پس اگر احساس می‌کنید که پایه زبان انگلیسی ضعیفی دارید شروع از دوره‌های مبتدی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مقاله حاضر بیشتر به نکاتی در خصوص کلاس آیلتس، سطح مورد نیاز و منابع مهم آن پرداخته است، تا انتها با ما بمانید.

تعیین بهترین سطح برای شرکت در کلاس آیلتس

توصیه می‌شود که پیش‌ از شروع هر کلاس یا دوره آزمون تعیین سطح بدهید و بر اساس نمره کسب شده و همین‌طور نظر کارشناسان در دوره مد نظر شرکت کنید. تعیین سطح اولین و اصلی‌ترین پیشنهاد اغلب اساتید و مشاوران زبان است؛ چرا که دانش و توان زبان شما به‌خوبی بررسی می‌شود. در حال حاضر این آزمون به دو صورت حضوری و آنلاین انجام می‌شود تا در صورت علاقه‌مندی به شرکت در آموزشگاهی که دور از دسترس شماست در دوره‌های آنلاین آن را ثبت نام کنید. در بیشتر آموزشگاه‌های زبان اولین قدم برای ثبت نام شرکت در آزمون تعیین سطح است تا با افراد هم سطح خود زبان یاد بگیرید. اغلب آموزشگاه‌های فعال در زمینه آیلتس هم با برگزاری آزمون‌های ماک به بررسی و تحلیل دانش زبان علاقه‌مندان می‌پردازند. فراموش نکنید که جهت شرکت در آیلتس و کسب نمره‌ای عالی بهتر است پیش زمینه‌ای نسبتا خوب از زبان و چالش‌های آن داشته باشید تا شرایط را بهتر کنترل کنید.

راهنمای جامع شروع آیلتس از مبتدی، راهی برای رسیدن به نمره مطلوب

شرکت در کلاس زبان آیلتس پس‌ از تعیین سطح

همان‌طور که گفته شد شرکت در کلاس‌های زبان مستلزم پشت سر گذاشتن آزمون تعیین سطح است. تعیین سطح کمک می‌کند تا نسبت به وضعیت زبان خود دیدی جامع و منطقی پیدا و در کلاس یا دوره‌ای که مناسب شماست، شرکت کنید. به‌طور معمول آزمون‌های تعیین سطح از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شوند و به سنجش سطح فرد می‌پردازند. در بخش Speaking یا مهارت مکالمه هم با فردی صحبت خواهید کرد که توانایی شما در این بخش را می‌سنجد. اما انواع سطح‌های زبان انگلیسی که با شرکت در آزمون تعیین سطح تعیین می‌شوند و فرد باید بر اساس نمرات کسب شده در هر یک از این سطوح در کلاس ثبت نام کند:

  • سطح مبتدی (Basic)

اولین سطح در انگلیسی است که معادل A1 محسوب می‌شود و توانایی فرد تنها در حد خواندن و نوشتن خواهد بود. افرادی که در آزمون نمرات مربوط به سطح مبتدی را دریافت می‌کنند باید در کلاس‌های ابتدایی ثبت نام شوند.

  • سطح مقدماتی (Elementary)

طبق سطح‌بندی CEFR سطح مقدماتی معادل سطح A2 است که توانایی فرد تنها در مکالمات پایه‌ای و ساده را نشان می‌دهد. برای تقویت خود و تغییر این سطح به B باید در کلاس آیلتس مقدماتی که در هر آموزشگاهی نوع خاصی از آن‌ها تعریف شده است شرکت کنید.

  • سطح پیش متوسط (Pre-Intermediate)

بسیاری این سطح را گذرگاه سطح مقدماتی یه متوسط می‌دانند. این سطح که معادل B1 به‌حساب می‌آید سطحی مناسب و قابل قبول در انگلیسی محسوب می‌شود و نشان‌دهنده توانایی خوب فرد در مکالمات است. کلاس‌های پیش مقدماتی زیادی در آموزشگاه‌ها برگزار می‌شوند و به ثبت نام این افراد می‌پردازند.

  • سطح متوسط (Intermediate)

سطح متوسط که معادل B2 است به سنجش و ارزیابی بسیاری از ساختارهای زبانی و توانایی فرد در مدیریت آن‌ها می‌پردازد. افرادی که در این سطح هستند اغلب در زمینه مکالمه توانایی خوب و قابل قبولی دارند؛ بنابراین می‌توانند با خیال راحت در کلاس‌های آموزش آیلتس شرکت کنند.

  • سطح (Upper-Intermediate)

مربوط به کسانی است که سطحشان بالاتر از متوسط است و با اغلب دستورالعمل‌ها یا فانکشن‌های انگلیسی آشنا هستند. قرارگیری در این سطح به معنی امکان مکالمه آسان و برقراری ارتباط موثر با انگلیسی زبان‌ها است که فرد را در سطح C1 قرار می‌دهد. پس چنان‌چه به این سطح از زبان رسیدید می‌توانید در کلاس‌های تقویت مکالمه یا مکالمه آزاد شرکت کنید.

  • سطح پیشرفته (Advance)

سطح پیشرفته یا Advance مربوط به کسانی است که به تمام سوالات تعیین سطح جواب درست داده‌اند. زبان آموزی که نمره‌ای در سطح پیشرفته به‌دست می‌آورد در واقع فردی حرفه‌ای است و در مکالمات و ادبیات انگلیسی در سطح عالی قرار دارد. بنابراین چنان‌چه در آزمون تعیین سطح، سطح پیشرفته که معادل C2 است را کسب کردید، می‌توانید خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید.

منابع آموزش آیلتس از صفر را بشناسید

اغلب زبان آموزان آیلتس در مسیر آمادگی برای این آزمون کتاب‌های مشخص و ثابتی را مطالعه می‌کنند که آن‌ها را از سطح مبتدی و بسیار پایین بالا می‌کشانند. مهم‌ترین این منابع شامل موارد زیر هستند:

  • Barron's IELTS SuperPack
  • The Official Cambridge Guide to IELTS
  • Cambridge IELTS Academic student's Book with Answers
  • Ace The IELTS: کتابی برای داوطلبان آیلتس جنرال
  • Collins Reading For IELTS
  • Collins Listening for IELTS
  • Collins Writing for IELTS
  • Collins Speaking for IELTS

راهنمای جامع شروع آیلتس از مبتدی، راهی برای رسیدن به نمره مطلوب

با 17 جلسه در کلاس ielts آریام نمره مطلوب کسب کنید

شرکت در کلاس آیلتس برای کسب آمادگی یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که به بالا بردن سطح زبان شما کمک زیادی خواهد کرد. البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در انتخاب کلاس آیلتس نکاتی مهم مانند نحوه تدریس و سابقه معلم اهمیت زیادی دارد. بر این اساس موسسه زبان آیلتس آریام به برگزاری دوره‌های حرفه‌ای و پیشرفته زبان پرداخته است و در زمینه آموزش انگلیسی فعالیت می‌کند. با شرکت در کلاس‌های 17 جلسه‌ای آریام و آموزش زیر نظر اساتید با تجربه این مجموعه می‌توانید در مدت زمانی کوتاه به بهترین نمره در آزمون آیلتس برسید، پس بهتر است این فرصت را از دست ندهید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس