کد خبر 1505937
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
روسیه ۹ دیپلمات فنلاندی را اخراج کرد

وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد ۹ نفر از دیپلمات های کشور همسایه، فنلاند را که به تازگی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ملحق شده، در اقدامی تلافی جویانه اخراج کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این مطلب افزود: فنلاند ماه گذشته ۹ دیپلمات روس را به اتهام انجام ماموریت های اطلاعاتی اخراج کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که این کشور قصد دارد کنسولگری فنلاند در سن پترزبورگ را تعطیل کند. این وزارتخانه، فنلاند را به اتخاذ سیاست «خصمانه» علیه روسیه متهم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: پارامترهای مورد بحث در باره ورود فنلاند به ناتو، تهدیدی برای امنیت فدراسیون روسیه است. تشویق کی یف برای ادامه جنگ و تامین این کشور با سلاح های غربی به منزله اقدامات آشکار خصمانه علیه کشورمان است.

این بیانیه افزود: این مشی مقامات فنلاندی نمی تواند بدون پاسخ بماند.

رویترز نوشت: سائولی نینیسته (Sauli Niinisto) رئیس جمهوری فنلاند، این اقدام روسیه را «پاسخ تند و نامتقارن به تصمیم فنلاند» برای اخراج دیپلمات های روسی توصیف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    دم روسیه گرم، آفرین!! ایران هم یاد بگیره همین صابون رو به تن سفارت انگلیس بزنه!!!
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      1 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    دیپلمات اخراج کردی دیپلمات اخراج کردن چه پاسخ تند و نامتقارنی
  • ش. AE ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    یعنی به این میگن اقتدار آنها اخراج کردن بدون معطلی دیپلمات‌های فنلاند رو با اوردنگی انداخت بیرون
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    1 0
    خخخخ روسیه داره قبر خودش را آماده بهره برداری می‌کنه جالبه که ما با کمونیست های شرق و روسی و تروریست های چچن و طالبان ریختیم رو هم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس