مذاکرات ایران و عراق برای پیشبرد پروژه‌های نفتی مشترک

وزیران نفت ایران و عراق در حاشیه هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک در وین درباره اجرای پروژه‌های مشترک نفتی تبادل‌نظر و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، جواد اوجی، وزیر نفت و حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق روز پنجشنبه (دیروز) در حاشیه دومین روز از هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در زمینه همکاری‌های مشترک نفت و گاز بحث و گفت‌وگو کردند.

وزیران نفت دو کشور در این دیدار بر توسعه روابط دوجانبه نفتی، تبادلات در حوزه نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی تأکید کردند.

سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه میدان‌های مشترک نفتی، صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به عراق و اجرای پروژه‌های مشترک از دیگر محورهای گفت‌وگوی اوجی و عبدالغنی بود.

اوجی و دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف تحولات بازار گاز را بررسی کردند

وزیر نفت کشورمان همچنین روز گذشته (پنجشنبه) در حاشیه این سمینار با محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این ملاقات درباره آینده بازارهای گاز جهان، سرمایه‌گذاری‌ها، پیش‌بینی قیمت و همگرایی کشورهای صادرکننده گاز در بازار گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

برنامه‌های آینده، موضوع‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در صنعت گاز در میان کشورهای صادرکننده گاز و خارج از آن و تحولات جهانی حاکم بر بازارهای گاز دنیا بررسی شد.

هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک با شعار «به‌سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» میزبان چند نشست وزارتی و میزگرد بلندپایه با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و برخی مهمانان ویژه از وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده غیراوپک و مصرف‌کننده، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، محققان، کارشناسان و جامع دانشگاهی فعال در حوزه انرژی خواهد بود.

در مجموع، طی دو روز برگزاری این سیمنار (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه)، چهار نشست وزارتی و ۶ میزگرد بلندپایه برگزار و درباره مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به انرژی دنیا بحث و بررسی می‌شود. هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک دیروز به کار خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس