کد خبر 1506331
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
باران

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید ۵ روزه در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد:‌ از امروز شنبه افزایش دما در اکثر مناطق کشور آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز برای ارتفاعات غرب مازندران و شمال آذربایجان غربی ابرناکی و رگبار پراکنده،‌ فردا و روز دوشنبه در شمال آذربایجان غربی، سه‌شنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران و چهارشنبه در گیلان، مازندران و گلستان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. طی ۵ روز آینده در سایر مناطق کشور آسمان صاف انتظار می‌رود.

از امروز تا دوشنبه و طی روز چهارشنبه در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از جنوب شرق، جنوب سمنان، تهران، بخش‌هایی از مرکز و شمال‌شرق در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی ۳ روز آینده در نوار غربی کشور افزایش سرعت باد، نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. امروز در اکثر مناطق کشور به‌ویژه شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما روی می‌دهد.

فردا یکشنبه تنگه هرمز، دریای عمان و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق، شرق خلیج‌فارس نیز مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۷

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۸

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد و نفوذ گردوغبار از کشورهای همسایه و کاهش دید و کیفیت هوا

منطقه اثر: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان.

اثر مخاطره: افزایش سرعت باد و احتمال نفوذ گردوغبار از کشور عراق و ماندگاری آن، احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید افقی و آلودگی هوا، احتمال اختلال در پروازها.
توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد غیر ضروری گروه های حساس مانند بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان.

خودداری از انجام فعالیت‌های فیزیکی استفاده از ماسک در فضای باز، احتیاط در تردد جاده‌ای و پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، محکم کردن سازه‌های سبک.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس