کد خبر 1506599
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴

به گزارش مشرق، علی مهدیان متنی را با عنوان (مهمانی غدیر ، فرصتی نو در هنگامه جنگ روایت ها ) در کانال ایتا خود منتشر کرد:

1- حقیقت جنگی که امروز درگیر آن هستیم، جنگ شناختی است؛ جنگی که در آن، دشمن تلاش می کند در نظام محاسباتی ما اختلال ایجاد کند و شناخت ما از خودمان را تحریف کند؛ برآورد ما از وضعیتی که در آن هستیم را به نفع خودش رقم بزند و زاویه دید ما به مسائل را به گونه ای تنظیم کند که آنچه می بینیم و تحلیل می کنیم، در نهایت به نفع او تمام شود.

2- یکی از مهمترین وجوه این جنگ شناختی، در میدان جنگ روایت ها شکل می گیرد. امروز، روایت، عاملی بسیار قدرتمند در خلق پیوستگی و انسجام قلمداد شده است که می تواند کنش های جمعی پردامنه ای را در جامعه ایجاد کند.

در دنیای امروز، با توسعه ارتباطات، روایت، تبدیل به یک فناوری قدرتمند و سریع برای ایجاد تفاهم، پیوستگی و انسجام؛ و ابزاری کارآمد و پرکاربرد برای خلق کنش های اجتماعی شده است. امروز پدیده روایت، مورد توجه دانش های مختلف قرار گرفته است و موضوعی زنده و بین رشته ای است.

از وجوه قدرت روایت، این است که ورای استدلال ها و واقعیت ها، واقعیت منتخب خود را به سرعت، می سازد و منتظر گفتگو و استدلال و استناد نمی ماند.

3- قدرتمندترین روایت، روایتی است که در متن یک رویداد اجتماعی با مشارکتی وسیع و مجموعه ای متکثر و متراکم از کنش ها خلق می شود. در چنین پدیده ای، روایت، ضمیمه ای بر رویداد نیست. مولودی است که در دل رویداد متولد می شود و برمی آید. چنین روایتی، نه حاصل تجمیع خرده روایت ها در ذهن جامعه است و نه برآمده از تصویرسازی های وهم انگیز دنیای مجازی و نه برساخته از ذهنیت ها و تفسیر و تحلیل های ناظران.

4- مهمانی غدیر را می توان در همین افق و مستوا تفسیر و تبیین کرد. مهمانی غدیر، رویدادی است بزرگ که در متن آن، بار دیگر روایتی از عظمت و ایمان یک ملت خلق شد و به وضوح، فرادید دوست و دشمن قرار گرفت. مهمانی غدیر، فرصتی نو برای بروز خوبی های مردم است و زمینه ای تازه برای روایت باوری که در عمق جان آحاد ملت، جاری است.

این جشن، ایمان مردم را به صحنه عمل صالح آورد و درست در نقطه تخاصم با دشمنی قرار گرفته که امید و ایمان و اتحاد آنان را نشانه رفته است. مهمانی غدیر، هم دشمنان این مردم را به غیظ آورد، و هم تصویری دل انگیز در مقابل دیدگان خود مردم نهاد و بیش از پیش، آنان را به دارائی هایشان واقف کرد.

5- اگر جنگ امروز، جنگ روایت هاست، جهاد در این جنگ، مجاهدت در میدان جهاد تبیین است. لذا آنان که در مهمانی غدیر مشارکت کردند؛ چه آنان که خدمت کردند و چه آنان که شرکت کردند، باید خود را مجاهدی در میدان تبیین ببینند. چرا که در این فعل عظیم جمعی، معانی بلند و پیام های قدرتمندی خلق شد که همه معطوف به تبیّن حق در صحنه جامعه بود.

آحاد مردم ایران، در مهمانی غدیر، این حقیقت را تبیین و روایت کردند که عمیقاً اهل ایمان و ولایت و اخوت و امیدند.

تا باد، چنین بادا

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    ما اهل کوفه نیستیم, علی تنها بماند.
  • ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    مهمانی غدیر و شادی دینی مردم ایران ثابت کرد که هیاهو ها در شبکه های مجازی پشیزی ارزش ندارند واقعیت میدانی چیز دیگری است که مغز فندقی های اغتشاشگر ار درک آن عاجزند
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    اولویت اول و آخر امنیت ملی ایران: آگاه نمودن جوانان ؛ دانشجویان و دانش آموزان از شعبده بازی ها و کلاهبرداری های پیدا و پنهان آمریکا در طول تاریخ و تمامی عرض های جغرافیا. تمامی بلوف ها ؛ خالی بندی ها و مهمترین استراتژی آمریکا رنگ کردن گنجشگ و فروختن بجای قناری
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    این جشن همچون سیل بنیان کنی بود که خیلی آشغالارو با خود شست و برد ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس