حاجی زاده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: برخی از امکانات کشور استفاده می‌کنند، اما چون هدف ندارند و دوست و دشمن را نمی‌شناسند به «ناسا» می‌روند و به دشمن خدمت می‌کنند.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در افتتاحیه فصل جدید اردوهای راهیان پیشرفت اظهار داشت: ممکن است سوالی برای شما دانش‌آموزان پیش بیاید که چرا این اردوها برای دانش‌آموزان و نوجوانان برگزار می‌شود؛ اگر این موضوع مشخص شود، آنچه بر عهده شما در آینده قرار می‌گیرد راحت انجام خواهید داد.

سردار حاجی‌زاده افزود: در تاریخ هر کشوری حوادثی را می‌توان یافت از جمله ایران که در ۴۴ سال گذشته، کشورمان در گسل حوادث قرار داشته که یکی از آن‌ها تحمیل جنگ هشت ساله است.

وی ادامه داد: در این جنگ اقشار مختلفی حضور داشتند که در مقابل تمام دنیا قرار گرفتند؛ آن زمان حتی روسیه امروز (شوروی سابق) که تجزیه نشده بود، هم در کنار غرب و آمریکا قرار داشتند و علاوه بر این، کشورهای عربی نیز در کنار آن‌ها علیه ما بودند تا این انقلاب اسلامی را با شکست مواجه سازند؛ به شکلی که دیگر کسی اسمی از «اسلام شیعی» نبَرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ما هیچ امکاناتی نداشتیم و تنها بودیم؛ لذا برای مقابله با دشمن، همه اقشار جامعه حضور یافتند که در این بین نقش دانش‌آموزان و نوجوانان، نقشی بی‌نظیر بود.

سردار حاجی‌زاده گفت: در همه جای دنیا می‌گویند که دانش‌آموزان به سن قانونی نرسیده‌اند و لذا مسئولیتی ندارند که در کشورمان هم همین‌گونه بود، اما عده‌ای از هم‌سن‌های شما در دفاع مقدس احساس مسئولیت کردند و جانانه پای‌ کار آمدند و وجود ۲۰ درصد از شهدای جنگ از بین دانش‌آموزان دلیلی بر این ادعاست؛ بنابر این عدد شهدای دانش‌آموزی ما که ۳۶ هزار دانش‌آموز می‌شوند، عدد کمی نیست و این معنا دارد.

وی افزود: نوجوانان ما همان‌گونه که در دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند، بعد از جنگ هم نقش‌آفرینی خود را در عرصه‌های دیگر ادامه دادند؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت در همه حوادث مهم کشور قشر نوجوان پرچم‌دار بوده است؛ حتی در پیروزی انقلاب هم اقشار مختلف دانش‌آموزی حضور و نقش کلیدی داشتند؛ یعنی همان‌گونه که در دفاع مقدس و غلبه بر همه دنیا حضور یافتند، پس از خاتمه جنگ در گروه‌های جهادی و کمک‌رسانی به مردم در حوادث غیرمترقبه نقش بی بدیلی داشته‌اند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: نوجوان آن روز که در پیروزی انقلاب و جنگ بودند به دلیل شرایط آن دوران بود؛ بدین معنی که آن روز مأموریت، شرکت در جنگ بود و امروز نوع مأموریت متفاوت شده است.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه باید در هر مقطعی موقعیت خود و شرایط منطقه را بدانیم، افزود: زمانی دانش‌آموز ما در مبارزه با طاغوت شرکت می‌کند و زمانی دیگر دسیسه جهانی را در جنگ تحمیلی شکست می‌دهد و روز دیگر در عرصه سازندگی حضور می‌یابد؛ لذا آینده کشور را شما دانش‌آموزان باید بسازید؛ چون در آینده، شما دانش‌آموزان مسئولیت‌هایی را به عهده خواهید گرفت و باید این فرصت را قدر بدانید.

وی اضافه کرد: به نسبت دیگران، خداوند استعداد بالایی را به شما اعطا کرده است و امکان تحصیل دارید؛ لذا باید از این فرصت استفاده کنید و برای امروز و آینده کشور نقش‌آفرینی جدی داشته باشید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: بعضی‌ها از امکانات کشور استفاده می‌کنند، اما چون هدف ندارند و دوست و دشمن را نمی‌شناسند به «ناسا» می‌روند و به دشمن خدمت می‌کنند و یا در پروژه شیطنت‌آمیز «استارلینک» حضور می‌یابند.

سردار حاجی‌زاده اضافه کرد: البته درس و کسب علم خواندن هدف نیست، بلکه وسیله‌ای است برای رسیدن به قرب الهی، خدمت به مردم و اینکه امکانی جهت کمک به مظلومین فراهم شود؛ پس باید مراقبت کنید تا چنانچه خداوند این تسلط را به شما اعطا کند، در آینده عناصر ممتاز و مؤثری برای کشور شوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 18
  • جوان IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    17 6
    وضع مملکت اینه!
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      4 6
      تا چشات دراد که نتونستید مشکلات دروغین به کشور اضافه کنید
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      1 0
      علم اگرحتی درناسااست محکوم نکن خودعلم اگردراسارت است که محکوم نیست
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    7 1
    البته که همه انها چمران نمیشوند.
  • IE ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    27 4
    ناسا رو ول کنن بیان اینجا اسنپ و تپسی
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    6 7
    امثال سلبریتی ها،اصلاحطلب،خودتحقیرها فرهادی ها و... ،جوری چهره کشور رو به بیرون مخابره کردن که هیچکس رغبت نمیکنه بیاد.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 10
    وقتی میبینن امثال غربگداهای سلبریتی،اصلاحطلب،خودتحقیر چگونه دستاوردهای جوانان در داخل رو نادیده و مسخره میکنن یا به هسته ای میگن چاه ویل،ما فقط بزقرمه بلدیم و... چرا بیاند؟بیاند که اینها رو بشنوند.
  • کارشناس IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    10 4
    من هم بعد از فارغ التحصیلی مهاجرت مکنم
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    4 0
    برادرمن ،جان من ما جوانان تحصیلکرده ایی داریم که باعلاقمندی فراوان شبانه روز مشغول مطالعه اندنه به این خاطر که صاحب مدرکی شوند که دراسنپ کارکنند این انتظاررا دارند وتوقع نابجایی هم نیست بطوریکه سطح سرمایه گذاریهای داخلی وخارجی دوست رابالا ببرید که اینها بتوانند با آموزشهایی که فرا گرفته اند یافته های خود را کاربردی کنند اما خدا وکیلی چنین موضوعی برای کارگزاران آیا اهمیت دارد؟ .ازآنها استفاده نمیشود خاطرم هست وقتی ازرئیس وقت آموزش عالی سوالی پرسیدند که با اینهمه رشته هایی که ارائه میکنید چه توضیحی برای جذب آنان دارید ؟که پاسخ معقولی ارائه نکردند .تمام اظهارات شما متین وباورپذیر است اما چرا به نیمه خالی لیوان توجه نمی کنید...
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    8 0
    جناب حاجی زاده، با کمال احترام، هروقت این دانش آموختگان تونستن تو ایران وارد حلقهٔ قراردادهای های تِک و قیمت بالا بشن، مطمئن باشین هیچ جا نمیرن ولی خوب اینکار اگر غیر ممکن نباشه خیییییلی سخته پس طرف هم راه راحت تر رو انتخاب میکنه!!
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 0
    دغدغه ما ایران است
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 6
    برخی اساتید غربگرا باعث نگرش دانشجویانی که بنیه تحلیل درست و کامل ندارند و تحت تاثیر محیط قرار دارند میباشند . یعنی تفاوتی بین دیدگاه این اساتید و فرخ نژاد ها نمی بینیم . جوان حالت خمیر در دست آنهاست . بنیه فکری شخصی و خانوادگی هم در شکل گیری و حالت گیری در کنار برنامه های روشنگری دانشکده ها نقش دارند
    • محمد جوادی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      2 1
      این فکر و اندیشه ای که جوان را خمیر در دست آنها می بیند کی از ذهنت پاک خواهد شد و شما برای این جوانی که هنوز خمیرش می دانی چه کاری کرده ای که ترک وطن نکند و به ناسا نپیوندد . یعنی هنوز هم نمیفهمید که کسی که به ناسا پیوسته عرضه دارد گویا نزد شما فوق لیسانسه های فاقد سواد خواندن و نوشتن از ارج و قرب بیشتری برخوردار هستند
    • RU ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      74 3
      من هم مثل شما از غرب گداها و خود تحقیر ها نفرت دارم اما به من بگید این اساتید غرب گرا از کجا اجازه استادی گرفتند؟ این آدمهای غرب گدا غرب پرست یا هر چیز دیگه ای که هستند از کجا شدند رئیس جمهور، وزیر، استاد دانشگاه و ...پس من و تو داریم الکی حرص می خوریم. چرا من و تو نمی تونیم تو اداره مون حتی ی پله هم ترقی کنیم؟ اما این افراد روز به روز بالاتر می رن. مدیر و مدیرعامل و وزیر و رئیس جمهور می شن. بعد از اینکه عمر و جوونی من رفت تازه فهمیدم من و امثال تو ی عمره که سرکاریم.
  • BR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    5 1
    به جای انتقاد این تحصیل کردگان ایرانی که بیکار هستن کاری انجام دهید تمام مشاغل ایرانی هارو ۱۵ میلیون افغانی و عراقی ها گرفتن و خودمان بدون شغل هستیم معلوم است ایرانی ها مجبور به مهاجرت میشوند تا بیگانگان شغل داشته باشند تهران شده کابلستان
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      1 1
      دروغ نگو
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      1 1
      به نظامی ها چه ربطی داره.همه رو که اینها نمیتونن جذب کنن.برو ببین کی نخبه هارو فراری میده،مثلا بیکار کردن دانشمندان هسته ای یک نمونش
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    5 0
    انقدر با تحصیل کرده ها جناحی و پارتی بازی رفتار می کنند از استاد دانشگاه گرفته تا مدیر عامل های صنعت که دانشجو ....
  • منتقد گمنام IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    5 2
    امکاناتی که ناسا دارد در ایران مهیا نیست. به فرض ، پروژه مریخ نورد و تلسکوپ جیمز وب. حضور فیزیکی در آنجا دلیل خیانت نیست. مگر در پروژه سرن بسیاری از دانشمندان جهان از جمله ایران در آن نیستند ؟ همکاری و مراوده با سایر دانشمندان و کسب تجربه سطح دانششان را افزایش و در مواقع لزوم میتوانند برای کشورشان مفید باشند. حتی اگر حاضر به کوچکترین همکاری با حکومت نشوند باز همینقدر که ایرانیان به عنوان افرادی عالم و نه تروریست شناخته شوند جای تقدیر است.
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      10 0
      حالا باشن یا نباشن چه سودی برا ما مردم داره.نون میشه.گوشت و مرغ کیلویی چند ؟
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 1
    کسانیکه که از بیت المال این کشور و مردم، در دوران دانش آموزی و دانشجویی استفاده کرده و از انواع یارانه ها و خدمات دولتی و کشوری بهره مند شده اند، بایستی دین خود را به کشور و مردمشان ادا کنند و فقط مصرف کننده همیشه طلبکار در ایران و سواری دهنده مطیع به دشمنان در خارج نباشند! دولت باید قبل از خروج این افراد، تمامی هرینه های مصرف شده توسط آنان را محاسبه و باز پس گرفته و سپس اجازه خروج بدهد و یا کا هرینه ها را از کشورهایی که محانی می خواهند یک افراد تحصیل کرده را به خدمت بگیرند، وصول کند.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    6 2
    گوشت و مرغ کیلویی چند ؟
  • US ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    5 4
    ناسااگه دشمن بود که نمیذاشت ایرانی بره اونجارییس بشه
  • RU ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    20 1
    متاسفانه کشور ما پر از استعدادهای فراوان انسانی است. به همین دلیل در ادارات کشور بهای چندانی به نیروی انسانی داده نمی شه. تفکر مسئولین ما اینه:"همینه که هست اگه نمی خوایی برو پی کارت. اینقدر آدم هست که بیاد جای تو وایسته مثل آدم کار کنه." "پر رو". هررری برو پی کارت. " برا ما دم درآورده"
  • سرباز IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 0
    تمامی مطالب بالا رو خوندم .خیلیاش درسته..اما یه چیزی از قلم افتاد .چه مزایایی برای محققیننو دانشمندانی که الان دارن در قسمت های نظامی و غیر از اون کار می کنند قرار دادید.حقوق زیر خط فقر ...بدون امکانات رفاهی با سخترین محدودیت ها...باید در گمنامی کار کنند بعد به اسم اقایون تموم میشه مزایا رو هم کسای دیگه میگیرن...حقوق همون کسای که موشک هایپرسونیکو ساختن نصف خط فقره....
  • IE ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    میدونی چیه سردار؟ کار خیلی راحته بعنوان مثال بخاطر منافع حرام عده ای خاص واردات خوردو ممنوع هست و تعداد زیادی باید در جاده ها کشته شوند خب جوان میگه میر م امریکا حقوق خوب و خودروی خوب بقیه موارد هم کمابیش شبیه این هستند وگرنه ایرانی کشورش را دوست دارد با هر عقیده ای
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 0
    سردار عزیز مثلا بیاد در سازمان فضایی ایران کار کنه؟ که یه دولت که عوض میشه کلا ببنده و بندازتش دور؟
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    هیچ کس نمیاد در کشوری که برای یه برنامه هواپیمای صد نفره خودش صد میلیارد نمیتونه خرج کنه کار کنه اونم با حقوقی که اخر شب مجبور به کار در تاکسی اینترنتی بشه
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    طرف بره سالها درس بخونه در زمینه علوم فضایی بعد بره سازمان فضایی ایران که الان نزدیک بیش از 8 ساله تعطیله؟
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 1
    جوون میخواد زندگی کنه، چیزی کسب کنه، نه اینکه بره جایی کار کنه که اینده اش به تصمیمات امسال اقای روحانی گره خورده!
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    در کشور ماهوارهایی که میسازیم گاهی کلا پرتاب نمیشن یا نصف بیشتر عمر عملیاتیشون رو زمین میگذره انتظار دارید طرف نره در صنایع پیشرفته و ثروتمند خارجی کار کنه؟
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 1
    خلبان ممکلت مجبوره بره اسنپ کار کنه تا خرج زندگی اش در بیاد
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    الان نزدیک 30 ساله مذاکره میکنیم و هسته ای رو یه روز بتنی، یه روز انباری و یه روز حق مسلم ، یواکشی هم توافقات موشکی و فضایی ، کمتر کسی خودش رو معطل کسایی میکنه که ارزش علم و دانش رو نمیدونن
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    حداقل از دوره روحانی به بعد تا حتی الان کار دولت شده سنگ اندازی در مسیر پیشرفت دانش هسته ای، فضایی و موشکی، الان دیگه خیلی وقته هیچ پیشرفتی دیده نمیشه،
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 0
    همه چیز مثل روز روشن است
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 4
    بمونن اینجا بهشون بگین اغتشاشگر؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس