کد خبر 1507554
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
تصاویر | راز سرهای بریده در زمین خاکی خیابان شیخ بهایی تهران | جنایت هولناک کارمند دفتر نخست‌ وزیری شاه

مردی که به اتهام قتل هولناک پسرخوانده و عروسش به ۲ بار قصاص محکوم شده بود، ۶ سال پس از جنایت بخشیده شد.

به گزارش مشرق،صبح یازدهم مرداد سال ۹۶ پیداشدن سرهای بریده زن و مردی در یک زمین خاکی در خیابان شیخ بهایی تهران جنجال زیادی در پایتخت به‌پا کرد. با حضور تیم‌ جنایی در محل حادثه، تحقیقات آغاز و مشخص شد که قاتل پس از رها کردن سرها در زمین خاکی، آنها را آتش زده و محل را ترک کرده اما خیلی زود آتش خاموش شده و چهره مقتولان قابل شناسایی بود.

۲۴ ساعت بعد

هیچ ردی از عامل جنایت و سایر اعضای بدن مقتولان در محل نبود. در این شرایط جست‌وجو در محل‌های بازیافت زباله شروع شد و ۲۴ساعت بعد بقایای اجساد قربانیان هم در محل بازیافت زباله کشف شد. کارآگاهان جنایی در ادامه به بررسی پرونده‌های مربوط به افرادگمشده پرداختند اما نتیجه‌ای به‌دست نیامد.

آنها در تحقیقات تخصصی به سرنخ‌هایی از یک خودروی لندرور دست یافتند که ساعتی قبل از پیداشدن سرها، در آن محل دیده شده بود. از آنجا که این خودرو خاص بود و تعداد زیادی از این نوع خودرو در ایران وجود نداشت، بررسی‌ها ادامه یافت و معلوم شد پیرمردی که در نزدیکی محل رها شدن سرها زندگی می‌کند، صاحب یکی از همین خودروهای خاص است.

او در ویلایی ۲۰۰متری در امیرآباد به همراه همسر، پسر و عروسش زندگی می‌کرد اما به‌گفته همسایه‌ها مدتی می‌شد که از پسر و عروس او خبری نبود. همین کافی بود تا پیرمرد دستگیر شود. او در بازجویی‌ها اعتراف کرد که مقتولان پسرخوانده و عروسش هستند و وی آنها را به قتل رسانده است.

از اقامت در انگلیس تا جنایت در تهران

متهم به قتل در آن زمان پیرمردی ۷۵ساله بود. او ۴ مدرک کارشناسی ازجمله مدیریت، حسابداری و امور بانکی داشت. وی پیش از انقلاب در بانک و دفتر نخست‌ وزیری کار می‌کرد و با یک نهاد امنیتی در دوران پیش از انقلاب نیز همکاری داشت.

همچنین او در سال ۵۲مدتی در کشور انگلستان زندگی کرده و اقامت این کشور را داشت. در خانه این مرد ۳ اسلحه شکاری کشف شد که همه آنها مجوز داشتند و معلوم شد که وی با یکی از آنها که متعلق به ۶۰سال پیش بود، دست به جنایت زده بود. پیرمرد در بازجویی‌ها گفت: پسری که من بزرگ کردم، فرزند خواهرزنم بود و من پدرخوانده‌اش بودم اما او خیلی مرا اذیت می‌کرد و شده بود بلای جانم.

وی ادامه داد: خواهرزنم سال‌ها قبل همسر دوم مردی شد و مدتی با او زندگی کرد. آنها صاحب پسری شدند که اسمش را شهرام گذاشتند. اما آن مرد به‌خاطر اینکه همسر اولش متوجه این راز نشود از خواهرزنم جدا شد. خواهرزنم به همراه نوزادش به خانه ما آمد. از آنجا که من مشکل داشتم و نمی‌توانستم بچه دار شوم، به خواهرزنم پیشنهاد دادم که پسرش را ما بزرگ کنیم. او هم قبول کرد. شهرام را از نوزادی من و همسرم بزرگ کردیم. از بچگی هر چه می‌خواست تهیه می‌کردم؛ با این حال در تربیت او موفق نبودیم. ششم ابتدایی بود که درس را رها کرد. ۲۰سالش که شد در دام موادمخدر روانگردان گرفتار شد. دوستان ناباب داشت و دیگر نمی‌دانستم چه کنم تا اینکه تصمیم به قتل او گرفتم.

وی ادامه داد: شهرام ۸سالی می‌شد که با دختری به نام نرگس ازدواج کرده بود اما خانواده نرگس به‌خاطر این وصلت دخترشان را طرد کرده بودند. روز حادثه همسرم را به خانه خواهرش بردم و سپس یکی از اسلحه‌های شکاری‌ام را برداشتم و داخل آن فشنگ گذاشتم. با اسلحه گلوله‌ای به سمت پسرم شلیک کردم که در این بین عروسم صدای گلوله را شنید و به سمت ما آمد که گلوله بعدی به وی اصابت کرد. من قصد کشتن عروسم را نداشتم او اتفاقی هدف گلوله قرار گرفت.

نجات از قصاص

پدرخوانده در ادامه و با حکم دادگاه به ۲بار قصاص محکوم و پرونده پس از تایید حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. در این بین مرد محکوم به قصاص در آستانه ۸۱سالگی قرار گرفت و در زندان بیمار، پیر و فرتوت شده بود. وی از ارتکاب قتل‌ها به‌شدت پشیمان بود که همین موجب شد تا تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران تلاش برای جلب رضایت اولیای دم را آغاز کنند.

تلاش‌ها سرانجام نتیجه داد و اولیای دم مقتولان به شرط دریافت دیه، راضی به بخشش قاتل شدند. با این بخشش، پیرمرد ۸۱ساله از چوبه دار فاصله گرفت و به زندگی برگشت. سپس با توجه به اینکه ۶سال در زندان بود به دستور قاضی و به‌دلیل کهولت سن، چند روز قبل از زندان آزاد شد.

قتل عروس و پسرخوانده

قتل عروس و پسرخوانده

قتل عروس و پسرخوانده قتل عروس و پسرخوانده
قتل عروس و پسرخوانده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    36 25
    شیطان در او نفس میکشید و به او افتخار می‌کرد. پناه بر الله
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      46 18
      این بدبخت از سر استیصال دچار جنون شده بود...احمق جان اینطوری قضاوت نکن که زمین گرده
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    58 26
    ادامه مجازاتش توی جهنم توسط زبده ترین مامورها انجام میشه. دین ک نباشه انسان تبدیل به حیوان میشه
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      35 34
      با این قضاوت کردنت ادعای دینداری هم میکنی .
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      39 23
      باور کن به خاطر مدل حرف زدن شما از دین زده شدن مردم.
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      18 15
      یجوری گفتی زبده فکر کردم اونور کماندو و از این حرفا داره،،راستی این زبده ها رو دیدی؟؟؟اصلا دین تندروی نداره داداش ادعا هم نداره بهشت و جهنم هم فقط خدا تعیین میکنه
    • حجت IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      9 0
      جهت روشن شدن وحوش تیرانا، عواقب قتل نفس و مجازاتش تو اون دنیا هم در قرآن گفته شده هم در روایات. نمی خواد ادای روشنفکری در بیارین که هیچ رقمه بهتون نمی خوره
    • افتخار AU ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      احسنت - دقیقا دین و عمل به دین مانعی بزرگ برای چنین وقایع است
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    43 3
    بدبخت چه گرفتار شد بچه ایی را بزرگ کرد بلای جانش شده
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    60 4
    حالا دیدی کار خدا بدون حکمت نبود و بچه دار نشدی فقط خدا خواست بزور چیزی از خدا نخواید بهتون میده بلای جونتون میشه راضی به رضایت باشید
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    27 23
    یارو ساواکی بوده خودش جنایتکار بوده خرفت پیر ادم کش
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    20 3
    خسرالدنیا والاخره
  • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    23 4
    خدا تیم صلح و سازش را به جزای که در حقشان است برساند .بر انهاست که با که با ازاد کردن یک جانی که به اسانی کشتن پسر خود را ناتوانی خود در رفتار با او و کشتن عروسش را اتفاق خوانده بعلت سن بالا بعد از 6 سال ازاد میکند. 6 سال برای گرفتن جانه 2 شخص و انهم خانواده که هیچ خطری جانی برای او نبوده و زندگی خود را میکردند.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    23 8
    عادلانه بنظر نمیاد این حکم تشویق به قتل عمد است.
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      13 9
      بابا اونها که کارشون این و با این پیرمرد در ارتباط هستن تشخیص دادن این کار عادلانه است شما فقط یه خبر خوندی تشخیص دادی عادلانه نیست!
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      9 8
      شما که میگی اونایی که کارشون اینه و با پیرمرد در ارتباط هستند یعنی گروه صلح و سازش تصمیمشون عادلانه هست. من در مورد این پیرمرد جنایتکار و قاتل سنگ دل قضاوتی نمیکنم ولی این گروه های صلح و سازش از عوامل زیاد شدن قتل های عمد هستند.
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    17 1
    چقدر آدم کشی راحت شده بعدش آزاد
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    7 0
    این داستان تقریبا برای اوسط دهه ۹۰ بود و خیلی جالب برای عبرت گرفتن .از لحاظ تربیتی و زندگی چندین بار هم چاپ شده . اتفاقا از طریق خودرو خاص ایشون توانستن این بنده خدا را بگیرند
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      1 0
      برای ۹۶ بود ۱۴۰۲ بخشیده شدالان خبر بخشش هست
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    12 0
    اینقدر قاتل اعدامی رو در زندان نگه میداره تا بخشیده بشه
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    3 12
    ما هم باور کردیم
  • مریم IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    9 2
    پناه بر خدا از فقر مادی و و فرهنگی و اعتیاد و فساد و نفهمی اولاد و خانواده 💔😔
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      9 2
      این یکی فقر مادی نداشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس