کد خبر 1508382
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
هشدار فرمانده ارتش پاکستان به طالبان افغانستان

فرمانده ارتش پاکستان با اعلام نگرانی جدی خود نسبت به پناهگاه‌های امن تروریست‌ها در قلمروی افغانستان به هیات حاکمه موقف طالبان هشدار داد که به تعهدات خود پایبند باشند.

به گزارش مشرقِ از منابع رسمی پاکستان، درپی دو فقره حمله تروریستی چهارشنبه گذشته به نیروهای ارتش در ایالت بلوچستان، فرمانده ارتش این کشور با سفر به شهر کویته در جریان عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی علیه تروریست‌ها قرار گرفت.

درپی حمله عناصر تروریستی به پادگان ارتش در شهر 'ژوب' ۹ نفر از نظامیان پاکستان کشته شدند و همزمان ۳ نظامی دیگر نیز درپی حمله شبه‌نظامیان در منطقه 'سوئی' واقع در ایالت بلوچستان جان خود را از دست دادند.

ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان طی سفر امروز خود به کویته گفت: عملیات علیه تروریست ها بی وقفه ادامه خواهد داشت و تا زمانی که خطر تروریسم از پاکستان ریشه کن نشود، نیروهای مسلح آرام نخواهند گرفت.

وی خطاب به طالبان افغانستان هشدار داد که آنان باید به تعهدات مندرج در پیمان دوحه پایبند باشند و نباید اجازه دهند تا قلمروی افغانستان توسط تروریست‌ها علیه دیگر کشورها استفاده شود.

فرمانده ارتش پاکستان مدعی دخالت اتباع افغانستانی در حملات تروریستی در آن کشور شد و اظهار داشت که تردد آزادانه و پناهگاه‌های امن گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان برای اسلام‌آباد بسیار نگران کننده است.

وی تاکید کرد: تداوم حملات به پاکستان از آن سوی مرز افغانستان غیرقابل تحمل است و پاسخ مؤثر نیروهای امنیتی پاکستان را در پی خواهد داشت.

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز تاسف از عملکرد طالبان افغانستان در رفع نگرانی‌های امنیتی اسلام‌آباد، گفت که هیات حاکمه موقف افغانستان بارها به تعهدات خود اذعان داشته و قول داده‌اند که نگرانی‌های پاکستان را رفع کنند لذا اسلام‌آباد انتظار دارد تا کابل به وعده‌های خود عمل کند.

اخیرا نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در واکنش به تصمیم طالبان مبنی بر نقل مکان اعضای گروه ضدپاکستانی تحریک طالبان از مرزهای دو کشور به داخل افغانستان گفت: این یک موضوع جدی است با این حال اقداماتی برای خنثی کردن تهدید تحریک طالبان پاکستان در حال انجام است. ما باید درک کنیم که این روند مدتی طول می کشد اما این روند آغاز شده است.

در عین حال اسلام‌آباد در واکنش به پیشنهاد هیات حاکمه موقت افغانستان برای میانجیگری بین دولت پاکستان و گروه تحریک طالبان پاکستان، هرگونه مذاکرات سازش با این گروه تروریستی را منتفی دانست.‌

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضا IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 0
    پرورانیدن مار در آستین!
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    خود سازمان اطلاعات پاکستان، چه وضعی داره!؟ دنیا گرده جناب پاکی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس