کد خبر 1508467
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
یزدانی ناکام بزرگ مسافران مجارستان

نایب قهرمان جهان با قرار گرفتن در جایگاه پنجم مسابقات رنکینگ دار اتحادیه جهانی کشتی یکی از ناکامان بزرگ این رقابت ها لقب گرفت.

به گزارش مشرق، مسابقات سه وزن پایانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی‌ آزاد جام آندره پولیاک و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی شامگاه امروز (جمعه) در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد. در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول مقابل آنتال از مجارستان با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید. در مرحله بعد توکتومابتوف از قرقیزستان را با نتیجه ۷ بر ۷ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

یزدانی در دیدار ماقبل فینال این مسابقات در یک کشتی پر حرف و حدیث با نتیجه ۹ بر ۸ مقابل جوزف کریستوفر از آمریکا شکست خورد شد و به دیدار پایانی رده‌بندی رفت.

نایب قهرمان جهان در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب دوسژانوو از قزاقستان شد و پنجم شد.

هر چند که کسب نتایج ضعیف در مرحله نیمه نهایی و مسابقه رده بندی انتقادات زیادی را به وی این ستاره کشتی ایران روانه کرد اما برتری وی در دیدار روبرو برابر محمد بخشی موجب شد تا وی آخرین مسافر مسابقات جهانی بلگراد در سال ۲۰۲۳ لقب گیرد. محمد بخشی قهرمان جام تختی در وزن ۷۰ کیلوگرم بود.

میلاد والی زاده در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، مجتبی گلیچ در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نفرات اصلی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های قهرمانی ۲۰۲۳ جهان به شمار می روند.

البته مصدومیت کامران قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم اما و اگرهای زیادی در خصوص احتمال حضور وی در رقابت های جهانی ایجاد کرده است.

محسن کاوه مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مهره اصلی ما برای رقابت های جهانی کامران قاسمپور است و امیرعلی آذرپیرا نیز آزادکار در سایه به شمار می رود. اگر قاسمپور نتواند در بلگراد حضور داشته باشد آذرپیرا به صربستان سفر خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    این جناب امیرمحمد یزدانی میخواهد یک شبه ره صد ساله را برود در نتیجه بی فکر کشتی میگیرد و بیشتر هدفش نمایشی کشتی گرفتن است در نتیجه این میشود نتیجه اش!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس