عراق نیروهای مرزبانی بیشتری در خط مرزی با ایران مستقر می‌کند

وزارت کشور عراق اعلام کرد که نیروهای تیپ ۲۱ مرزبانی این کشور در خط صفر مرزی با ایران مستقر می‌شوند و ده‌ها برجک و دوربین به منظور کنترل مرزها در مناطق مذکور نصب شده است.

به گزارش مشرق، «سعد معن» مدیر روابط عمومی وزارت کشور عراق، شامگاه جمعه، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) از استقرار نیروهای مرزبانی عراق در خط صفر مرزی با ایران خبر داد.

مدیر روابط عمومی وزارت کشور عراق گفت: «به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر کشور، برای بازاستقرار تیپ ۲۱ نیروهای مرزبانی در استان سلیمانیه در مرز با ایران با منطقه کردستان هماهنگی صورت گرفته است.»

سعد معن اضافه کرد: «۵۰ برجک بتنی، ۴۰ دوربین نصب شده است و ۴۷ پاسگاه مرزی در خط صفر مرزی عراق و ایران احداث خواهد شد. این اقدامات در جهت فرایند کنترل مرزها صورت می‌گیرد و طی هفته آینده، از شرکت‌های پیمانکار برای مناقصه و آغاز این فرایند دعوت به عمل خواهد آمد.»

معن همچنین اشاره کرد: «هفته آینده همچنین، یک مرکز پایش با دوربین‌های مرزی افتتاح خواهد شد که از ۱۳۰ دوربین استفاده خواهد کرد. اقدامات برای اضافه کردن دوربین‌های بیشتر در جریان است. با استفاده از این دوربین‌ها، زیرنظر گرفتن شهرستان سنجار و مرزهای عراق و سوریه امکان پذیر می‌شود و این دوربین‌ها در طول مرزها کشیده‌ می‌شوند. همچنین یک سالن نظارتی بزرگ افتتاح می‌شود که از این دوربین‌ها برای اقدامات امنیتی استفاده خواهد کرد.»

هیأت وزیران عراق پیشتر برای احداث پاسگاه‌ در خط مرزی با ایران در منطقه کردستان عراق، ۱۰ میلیارد دینار به وزارت کشور بودجه اختصاص داده بود.

پیشتر به دنبال هشدارهای مکرر جمهوری اسلامی ایران به عراق درباره حضور گروهک‌های تروریستی جدایی‌طلب در خطوط مرزی، شورای امنیت ملی عراق دستوراتی را به منظور جلوگیری از حضور این گروهک‌ها صادر کرده بود.

دستورات صادره از سوی شورای امنیت ملی عراق عبارت بودند از: ۱. تدوین طرح بازاستقرار نیروهای مرزی عراق برای حفظ خط صفر در امتداد مرزهای ایران و ترکیه، ۲. تأمین کلیه ملزومات پشتیبانی لجستیکی فرماندهی نیروهای مرزی، تقویت توان انسانی و اعتبارات لازم و تأمین تجهیزات و غیره جهت انجام وظائیف محوله ۳. برگزاری مانور با استفاده از نیروهای انسانی وزارت کشور برای تقویت پاسگاه‌های مرزی ۴. هماهنگی با دولت منطقه کردستان و وزارت پیشمرگه برای انجام موفق بندهای یک و دو با هدف انسجام ملی جهت دفاع و پشتیبانی از مرزهای عراق.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    2 0
    مبارزه با قاچاق باید با جدیت پیگیری بشه.چه از طرف ایران و چه عراق
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    عراق توان ساخت دیوار هم داره بهتره دیوار بکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس