کد خبر 1508741
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

به گزارش مشرق، یکی از فعالان توئیتری در صفحه خود متنی در راستای موفقیت هایی که دولت در زمینه نفت و مشتقات آن کسب کرده است، نوشت:

آژانس بین المللی انرژی(IEA) اعلام کرد ایران در ژوئن ۲۰۲۳ نیز همانند ماه می موفق به تولید روزانه ۳.۱ میلیون بشکه نفت شده است.

این آژانس همچنین ظرفیت تولید پایدار نفت در ایران را ۳.۸ میلیون بشکه در روز اعلام کرده است.

مراجع معتبر بین المللی در حوزه انرژی صادرات نفت ایران در ماه گذشته را ۱.۶ میلیون بشکه در روز گزارش کرده بودند؛ تداوم تولید بیش از ۳ میلیون بشکه ای بی شک بیانگر تداوم در صادرات است، و با توجه به تمرکری که دولت بر درآمدهای نفتی دارد، انتظار میرود آمار صادرات نسبت به ماه گذشته بیش از ۱.۶ میلیون بشکه و یا حداقل برابر با آن باشد. این میزان از صادرات در پنج سال گذشته و خصوصا پس از خروج ترامپ از برجام بی سابقه بوده است.

برخلاف برخی ادعاها، دولت سیزدهم بیش از ۹۰ درصد صادرات نفتی خود را بصورت نقدی انجام داده و کشور را از تنگنا خارج کرده است.

لیکن از آنجایی که دسترسی به منابع ارزی با مشقت حاصل میشود، دولت مایل نیست به راحتی دست خود را خالی کند؛ لذا از آن سو تلاش میکند با ایجاد ارتباطات جدید در کشورهای مختلف، بسیاری از مایحتاج اساسی کشور را از طریق تهاتر، غیرنقدی، و بدون نیاز به استفاده از سیستم های مالی تحت نظارت آمریکا تامین نماید.

هرچند درآمدهای این دولت نسبت به دولت قبل فوق العاده بوده و توانسته برای کشور ذخایر کالاهای استراتژیک ایجاد، و امنیت غذایی ملت از طریق پرکردن انبارها را تضمین کند، اما مع الاسف حجم آوارها و اثرات سو مدیریت دولت روحانی همچنان زیاد و برای مردم عذاب آور است.

 تداوم موفقیت‌های نفتی در دولت رئیسی

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    3 8
    به جای ماله کشی به وظایفت عمل کن وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی نفت وگاز و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    2 7
    ان کنتم صادقین پس چرا در بورس دارید اموال مردم رو غارت می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس