اوکراین

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع ارشد اوکراینی گزارش داد که نیروی دریایی و سرویس امنیتی این کشور با استفاده از شناورهای بدون سرنشین به پل کریمه حمله کردند.

به گزارش مشرق، بعد از اشاره مقام‌های فدراسیون روسیه به دست داشتن اوکراین در حمله بامداد امروز (دوشنبه) به پل شبه‌جزیره کریمه، منابعی در کی‌یف نیز به این موضوع اعتراف کردند.

بامداد امروز بود که رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری در پل کریمه، که این شبه‌جزیره را از روی دریا به خاک سرزمین اصلی فدراسیون روسیه متصل می‌کند، خبر داده بودند.

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از یک منبع ارشد اوکراینی گزارش داد که رژیم کی‌یف در پس انفجار امروز در پل متصل‌کننده کریمه به خاک فدراسیون روسیه است.

کمیته ملی ضد تروریسم فدراسیون روسیه، با تروریستی اعلام کردن این حمله، گفت: «حمله تروریستی به پل کریمه، به بزرگراه آن آسیب رساند و دو بزرگسال کشته و یک کودک زخمی شدند».

این منبع ارشد اوکراینی به خبرگزاری فرانسه گفت که در جریان این حمله، از شناورهای بدون سرنشین استفاده کرده و انفجار از زیر پل رخ داده است.

در پی وقوع این انفجار تروریستی در پل کریمه، عبور و مرور خودروها در بزرگراه این پل متوقف شده و مقام‌های مسکو و کریمه نیز در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کردند.

این رسانه اروپایی به نقل از منبع مذکور نوشت: «نیروی دریایی و سرویس امنیتی اوکراین، شبانه به پل ساخت روسیه که کریمه را به این کشور متصل می‌کند، حمله کردند».

وزارت خارجه روسیه نیز گفت: «تصمیم حمله به پل کریمه توسط مقامات و پرسنل نظامی اوکراین و با مشارکت اطلاعاتی آمریکا و انگلیس اتخاذ شده است».

در ادامه این گزارش آمده است: «به گفته همین منبع، این حمله - که روسیه می‌گوید منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن یک نفر شد - با استفاده از شناورهای بدون سرنشین انجام گرفت».

کریمه در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به روسیه ملحق شد اما کشورهای غربی از همان زمان تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل الحاق کریمه تحمیل کردند. مهرماه سال گذشته نیز، وقوع انفجار در پل کریمه و فرو ریختن بخشی از سازه آن خبرساز شد.

روسیه در طول جنگ با اوکراین از این پل برای انتقال تجهیزات نظامی ارتش خود استفاده می‌کرد. ساخت این پل در سال ۲۰۱۴ آغاز و در سال ۲۰۱۸ توسط پوتین افتتاح شد. شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ملحق شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    خیلی عالی وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    6 2
    پوتین و مریدانش پماد بمالند خخ
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 1
    روسیه باید به قلمرو باستانی اش تقلیل یابد . یعنی ۹۵ درصد خاک روسیه باید از اشغال روسها آزاد شود . دست روسها باید از دریای کاسپین کوتاه شود .
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      متانول+منقل
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 0
    اوکراین در این بازی مهره ی پیاده هست. چیزی نمانده که از بازی حذف شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس