کرملین: توافق صادرات غلات اوکراین از نظر ما ملغی است

سخنگوی کرملین با بیان اینکه روسیه امروز توافق صادرات غلات اوکراینی را تمدید نمی کند، گفت مسکو از عوامل پشت حمله تروریستی به پل شبه‌جزیره کریمه آگاه است.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از فسخ و عدم تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «قرارداد صادرات غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه امروز به پایان می‌رسد و این توافق برای روسیه عملاً فسخ شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی اما تصریح کرد: «روسیه بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل توافقنامه صادرات غلات، به آن بازخواهد گشت».

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز نشستی درباره وضعیت پل کریمه برگزار خواهد کرد، توضیح داد: «ما از عمق هماهنگی بین کی‌یف، پایتخت‌های کشورهای اروپایی و ناتو آگاه هستیم».

پسکوف با بیان اینکه پوتین گزارش‌هایی درباره وضعیت حمله تروریستی به پل شبه‌جزیره کریمه دریافت کرده، افزود: «می‌دانیم پشت این اقدام چه کسانی هستند و از حیله‌گری رژیم کی‌یف آگاه هستیم».

به نوشته اسپوتنیک، وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: «روسیه روابط خود را با کشورهای غربی توسعه نمی‌دهد، اما کانال‌های گفتگو را باز نگاه می‌دارد، زیرا در حادترین لحظات به آنها نیاز پیدا می‌کنیم».

این مقام روس ضمن اشاره به دستور پوتین برای سازماندهی و آغاز سریع کار تعمیر و بازسازی پل متصل‌کننده کریمه به خاک روسیه، گفت که «مارات خوسنولین» معاون نخست‌وزیر این کشور نیز به محل حادثه اعزام شده است.

بامداد امروز بود که رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری در پل کریمه، که این شبه‌جزیره را از روی دریا به خاک سرزمین اصلی فدراسیون روسیه متصل می‌کند، خبر داده بودند.

خبرگزاری فرانسه نیز در خبری فوری به نقل از یک منبع ارشد اوکراینی گزارش داد که رژیم کی‌یف در پس انفجار امروز در پل متصل‌کننده کریمه به خاک فدراسیون روسیه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 6
    احسنت ،دم جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه گرم!!
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      6 3
      دم شما هم گرم!!!پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      6 0
      آخه ماله کش بدبخت , لااقل واسه کسی ماله بکش که کار خیری واسه ات انجام داده , نه واسه اونی که علیه تمامیت ارضی کشورت بیانیه داده ...ای خاک بر اون سر بدبخت ماله کشت
  • US ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 3
    خودتم بمالی به در و دیوار این جنگه نه تموم میشه نه حمله به مناطق اشغالی.... باید به شرقگداهای تجزیه طلب که از روسیه و چین حامی تجزیه ایران حمایت میکنند بگوییم ، تجزیه ایران را به گور خواهید برد ، ای وطن فروشان
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      کلامی از: ولودیمیر کوکائینسکی منقلیست
  • US ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    5 3
    شرقگداهای تجزیه طلب ، آرزوی تجزیه ایران بدست اربابتان یعنی روسیه و چین را به گور خواهید برد
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 2
      پس حال وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ماله کشان و دلباختگان قوم لوط جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است. به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکا در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد انشاالله
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 3
    خب تمام شه !وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      کلامی از: ولودیمیر کوکائینسکی منقلیست
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      نتیجه اوور دوز پای منقل همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس