کد خبر 1509432
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
توافق پهپادی عربستان و ترکیه

عربستان و ترکیه در زمینه صنعت پهپادی توافق امضا کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع عربستان در صفحه توییتر خود اعلام کرد که در جریان سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به این کشور توافقاتی با شرکت پهپادسازی «بایکار» امضا کرده است.

این وزارت اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تعدادی توافق دوجانبه امضا کردند؛ این توافقات طرح های اجرایی در زمینه صنعت دفاعی، پژوهش و گسترش آن و همچنین توافق با شرکت پهپادسازی بایکار را شامل می شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیروز (دوشنبه) طی سفری رسمی و در نخستین سفر خود به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، وارد جده عربستان شد.

بدر بن سلطان معاون امیر منطقه جده و فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان و شماری دیگر از مقامات دو کشور از اردوغان در فرودگاه ملک عبدالعزیز استقبال کردند.

وزرای خارجه، انرژی و منابع طبیعی، دفاع، صنعت و فناوری، بازرگانی علاوه بر برخی مقامات بلندپایه ترکیه، اردوغان را در این سفر همراهی می کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار است پس از عربستان راهی قطر و امارات متحده عربی شود.

در جریان سفر اردوغان به این سه کشور حاشیه خلیج فارس، موافقت‌نامه‌های سرمایه گذاری مستقیم ۱۰۰ میلیارد دلاری کشورهای حاشیه خلیج فارس در بخش صنعت، کشاورزی، فناوری، حمل‌ ونقل و تجارت ترکیه امضا خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 0
    خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس