با شروع فصل گرما، لذت نوشیدن انواع آبمیوه‌های خنک، بستنی، اسموتی، کوکتل میوه و ... بیشتر شده و اغلب افراد به دنبال امتحان کردن طعم‌های جدید هستند.

طرز تهیه انواع نوشیدنی های خنک تابستانی با اسنپ فود

برخی از این نوشیدنی‌ها را می‌توانید به راحتی و با استفاده از میوه‌های تابستانی و ترکیبشان با دیگر طعم دهنده‌ها در منزل تهیه کنید. در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه 5 نوشیدنی پرطرفدار تابستانه را به شما آموزش دهیم.

5 نوشیدنی خوشمزه مخصوص تابستان

به طور کلی در تابستان می‌توانید با هر میوه‌ای یک نوشیدنی خوش طعم تهیه کنید. البته در میان ترکیبات اغلب آنها بستنی نیز قرار گرفته اما با حذف کردن و جایگزین کردن شیر کم چرب به جای آن، ترکیب نهایی رژیمی خواهد شد. اسامی که در اینجا معرفی می‌کنیم، 5 نوشیدنی خنک تابستانی پرطرفدار است که روش درست کردنشان را به شما آموزش خواهیم داد.

اسموتی توت فرنگی

این اسموتی اگرچه کالری بالایی دارد، اما می‌توان با تغییر برخی از مواد و ترکیباتش آن را به یک نوشیدنی سالم و رژیمی تبدیل کرد. بنابراین اگر اضافه وزن یا دیابت دارید نیز می‌توانید آن را تهیه و میل کنید. برای درست کردن این نوشیدنی نیازمند ترکیبات زیر خواهید بود:

  • توت فرنگی یخ زده: 200 گرم
  • آب: نصف فنجان
  • ماست کم چرب: نصف فنجان

طرز تهیه

پس از آماده‌سازی این مواد، همه آنها را به مدت دو دقیقه با استفاده از مخلوط‌کن، ترکیب کنید و سپس در داخل یک لیوان بلند سرو کنید.

طرز تهیه انواع نوشیدنی های خنک تابستانی با اسنپ فود

برای تزئین اسموتی می‌توانید از مقداری عسل هم استفاده کنید. روش درست کردن انواع اسموتی توت فرنگی را در لینک https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C/ ببینید.

شیر طالبی

شیر طالبی یکی دیگر از نوشیدنی‌های پر طرفدار فصل تابستان است. روش درست کردن آن بسیار ساده بوده و خواص زیادی را برای سلامتی بدن مانند تقویت سیستم و درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. برای درست کردن این نوشیدنی باید مواد زیر را آماده کنید:

  • طالبی: اندازه متوسط
  • شیر: به مقدار لازم

طرز تهیه

طالبی را برش بزنید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را خرد و به قطعات کوچک تبدیل کنید و درون مخلوط‌کن بریزید. در ادامه شیر را کم کم تا جایی که نوشیدنی رقیق شود، به آن اضافه کرده و در نهایت در یک لیوان بلند سرو کنید.

اسموتی موز

یکی دیگر از انواع نوشیدنی‌های پرطرفدار اسموتی موز است. این نوشیدنی خنک سرشار از مواد مغذی بوده و روش درست کردن آن بسیار ساده است. از آنجایی که ترکیب موز با دیگر مواد غذایی طعم خوبی را دارد، می‌توانید ترکیباتش را به دلخواه تغییر دهید. اما اصلی‌ترین روش تهیه آن به صورت زیر است:

  • موز: 1 عدد
  • ماست پر چرب: 1فنجان
  • شیر نارگیل: نصف فنجان
  • عسل: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

پس از آماده کردن مواد اولیه کافی است همه آنها را درون مخلوط‌کن ریخته و به خوبی ترکیب کنید. در انتها نیز عسل را به آن اضافه کنید تا ترکیب نهایی یک دست شود. برای تهیه انواع اسموتی موز روی لینک https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B2/ کلیک کنید.

اسموتی انبه

انبه نیز جزو میوه‌های پرطرفدار تابستان است که خواص بسیار زیادی را برای بدن دارد. اسموتی انبه بهتر است در ترکیب با موز باشد تا طعم گرمسیری آن کاملا حس شود. البته این اسموتی به دلیل داشتن بستنی، کالری بالایی داشته و در صورت نیاز می‌توانید به جای بستنی از شیر کم چرب در آن استفاده کنید. بنابراین برای تهیه این اسموتی به ترکیبات زیر نیاز خواهید داشت:

  • موز: 1 عدد
  • انبه: 1 عدد
  • بستنی وانیلی: 3/2 لیوان دسته دار فرانسوی

طرز تهیه

برای درست این اسموتی کافی است انبه و موز را پوست کنده و خرد کنید. سپس آنها را درون فریزر قرار دهید تا برای مدت زمان 2 تا 3 ساعت یخ بزنند. پس از گذشت این مدت، باید میوه‌ها را به همراه بستنی درون مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و با روشن کردن دستگاه آن اجازه دهید تا کاملا نرم و له شود. اکنون اسموتی آماده سرو است.

کوکتل میوه‌ای توت فرنگی و موز

کوکتل میوه‌ای یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار تابستانه است که معمولا در مهمانی‌ها و جشن‌ها آن را سرو می‌کنند. برای درست کردن کوکتل میوه از ترکیب میوه‌های کلاسیک فصل که مکمل هم هستند، استفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید طعم نهایی آن را خودتان تعیین کنید. برای درست کردن کوکتل میوه توت فرنگی و موز، ترکیبات زیر را نیاز خواهید داشت:

  • توت فرنگی و موز: به مقدار کافی
  • سس کوکتل: به مقدار کافی

طرز تهیه

برای سس کوکتل، می‌توانید از عصاره میوه‌های مختلف استفاده کنید. همچنین اضافه کردن کمی وانیل به آن نیز طعمش را بهتر خواهد کرد. اما ساده‌ترین روش تهیه سس کوکتل، ترکیب آب، عسل و آبلیموست که با مقداری زنجبیل تازه، پوست لیمو یا لیمو ترش رنده شده، مخلوط شده است.

طرز تهیه انواع نوشیدنی های خنک تابستانی با اسنپ فود

این مواد را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید برای دقایقی بجوشد و غلیظ شده و سپس آن را در محیطی قرار دهید که کاملا خنک و آماده مصرف شود.

پس از آن برای درست کردن کوکتل باید میوه‌ها را با اندازه‌های یکسان خرد کنید و البته بهتر است بعضی از آنها له شود. سپس سس کوکتل را به میوه‌ها اضافه کنید و اجازه دهید برای یک شب درون یخچال باقی بماند. این مرحله باعث می‌شود تا سس و میوه‌ها به خورد هم روند. قبل از سرو باید کوکتل را به مدت 15 دقیقه در خارج از یخچال قرار دهید، سپس با خامه آن را تزئین کنید.

سفارش آنلاین آبمیوه‌های طبیعی

با وجود طرفداران انواع آبمیوه‌های طبیعی به خصوص در فصل تابستان کافه‌های زیادی اقدام به سرو این نوشیدنی‌ها کرده‌اند. برخی از آنها را می‌توانید در اپلیکیشن یا سایت‌های ارائه دهنده خدمات آنلاین مانند اسنپ فود نیز ببینید. با مراجعه به صفحه مخصوص هر آبمیوه ‌فروشی می‌توانید لیستی از نوشیدنی‌های طبیعی آن را به همراه قیمتشان دیده و در صورت نیاز آنها را سفارش دهید. سعی کنید در انتخاب خود به سراغ نوشیدنی‌های طبیعی بروید که مخصوص همان فصل هستند و بدون افزودنی‌هایی مانند رنگ‌های خوراکی درست می‌شوند.

اگر شما هم طرز تهیه آبمیوه‌ تابستانی را در نظر دارید که طعم متفاوت و خاص خود را دارد یا آبمیوه‌فروشی را در شهر خود می‌شناسید که نوشیدنی‌هایش معروف است، نام آنها را با ما به اشتراک بگذارید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس