‌

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چگونگی توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، دریادار تنگسیری در گفت‌وگویی با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی در ۲۸ تیر سال ۹۸ گفت: این پیروزی و موفقیت را از خداوند می‌دانیم . رزمندگان اسلام در ۴ سال پیش با عنایت الهی در ۲۸ تیرماه موجب غرور ملی و افتخارآفرین شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ۲۵ تیر ماه سال ۹۸ خاطر نشان کرد: در آن دیدار مقام معظم رهبری فرمودند انگلیس‌های خبیث، کشتی ما را به ناحق گرفتند و دزدی دریایی کرده و نیروهای جمهوری اسلامی پاسخ آن را خواهند داد.

وی افزود: ۷۲ ساعت بعد از آن بیانات، یک نفتکش انگلیسی به نام «استنا امپرو» در حال ورود به تنگه هرمز بود که سه تخلف داشت، اول اینکه از مسیر خروجی تنگه هرمز در حال ورود بود، دوم اینکه AIS شناور خاموش بود و تخلف مهم دیگر اینکه به اخطارهای ما توجه نکرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: وقتی تعدادی از شناورها را برای توقیف به سمت شناور اعزام کردیم، نفتکش تمکین نکرد. بلافاصله تکاوران نیروی دریایی سپاه وارد عملیات شدند و اقدام به توقیف و هدایت شناور به سمت آب‌های ایران نمودند.

سردار دریادار تنگسیری اظهار کرد: در همان زمان یک کشتی اسکورت در ۳۰ مایلی نفتکش قرار داشت. وقتی کشتی به سمت ما حرکت کرد به اسکورت اخطار دادیم اگر برنگردند ما می‌زنیم. اسکورت مجبور به تمکین شد و نفتکش متخلف را به آب‌های ایران منتقل کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در توضیح خباثت انگلیسی‌ها در منطقه بیان داشت: در طول تاریخ خباثت انگلیسی‌ها چه در ماجرای بحرین چه در بحث جزایر ایرانی خلیج فارس بر همه ثابت شده است و امروز به فرمایش رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو تمام شده است.

سردار تنگسیری در پایان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: اعلام می‌کنیم اگر شرکتی بخواهد نفت ما را از این نفتکش (سوئز راجان) خالی بکند ما آن شرکت را مسئول می‌دانیم و ضمن اینکه آمریکا را هم مسئول می‌دانیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    5 0
    بریتانیای صغیر هر روز حقیر تر از دیروز
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    8 0
    مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    5 0
    با این اوضاع رقت انگیز انگلیس، در آینده mi6 فقط مجوز راه اندازی مهد کودک خواهد داشت :)
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    7 0
    مرگ بر توله های ملکه ملعون انگلیس
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    انگلیس روباه پیر و تفنگ زنگ زده است که بدون آمریکا و بقیه اعضای ناتو هیچی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس