رئیسی

رئیس جمهور گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت معنای واقعی بایدها و نبایدهای الهی است و می‌طلبد که به عنوان یک گفتمان جامع مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مشرق، صبح امروز جمعه ( ۳۰ تیر) و در طلیعه ماه محرم رئیس و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر با آیت الله سید ابراهیم رئیسی دیدار کردند.

رئیس جمهور در این جلسه، فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برافراشتن پرچم حقیقت برای همه عصرها و نسل‌ها دانست و ربا تاکید بر ضرورت احیای این فریضه حیات‌بخش در همه شئون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، آحاد جامعه و به ویژه نخبگان، مدیران، صاحب‌نظران و صاحبان قلم و منبر را به اهتمام جدی و موثر بر ایفای مسئولیت عمومی در این زمینه فراخواند.

رئیسی با تاکید بر اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت مهم اجتماعی است، به ضرورت تبیین دقیق این مسئله برای افکار عمومی اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت معنای واقعی بایدها و نبایدهای الهی است و می‌طلبد که به عنوان یک گفتمان جامع بر مبنای حفظ کرامت انسانی، توجه به نزاکت اجتماعی، جذابیت دینی و تابلوی درخشانی از احساس مسئولیت آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور تبین و برجسته‌سازی مصادیق معروف و منکر در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ضروری خواند و تصریح کرد: در نظام اداری راه افتادن کار مردم، تسهیل در خدمت‌رسانی، سالم‌سازی فضای اداری، رفع تبعیض و مقابله با منکرهایی مثل رشوه و فساد نمونه روشنی از جریان اثربخش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیسی توجه به آداب امر به معروف و نهی از منکر را مهم خواند و افزود: اگر مطالبه‌گری برای اجرای معروف و یا نهی از منکر بدون توجه به آداب آن باشد مشکل‌آفرین خواهد شد و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده‌اند مطالبه‌گری باید همراه با دلسوزی و ارائه راهکار برای حل معضل باشد. ضروریست در این زمینه از بهترین روش‌های اثربخش استفاده شود.

رئیس جمهور حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را ضروری دانست و با اشاره به ضمانت‌های قانونی در این موضوع گفت: علاوه بر پشتوانه ضمانت‌های قانونی باید در عمل هم آمران به معروف از حمایت مجریان در بخش‌های اجرایی و قضایی برخوردار و با کمک مردم زمینه سالم‌سازی فضای عمومی و اداری کشور فراهم شود.

رئیسی با تاکید بر نقش اثرگذار نیروی انتظامی در برقراری نظم اجتماعی و با طلب علو درجات برای شهدای اخیر فراجا، برخورد مهربانانه و با تدبیر با افراد غافل و همچنین مواجهه هوشمندانه و در عین حال مقتدرانه با ناهنجاری‌های سازمان‌یافته را رمز موفقیت در این عرصه دانست و با اشاره به نقش رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی عمومی، تقویت فرهنگ و تبیین را به عنوان اولویت اساسی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور با یادآوری مسئولیت همگانی در اصلاح برخی ناهنجاری‌های عمومی از جمله کشف حجاب به عنوان یک منکر شرعی و قانونی، هماهنگی همه مسئولان در این زمینه را ضروری خواند و با اشاره به اینکه اساس امر به معروف بر مبنای رویکرد «مردم – مردم» است تصریح کرد: اگر امر به معروف مردمی شود و بر اساس احساس مسئولیت اجتماعی و با رویکرد دلسوزانه و اصلاح امور اجتماعی دنبال شود، به نتیجه خواهد رسید.

رئیسی در پایان سخنان خود بر همراهی همه دستگاه‌های اجرایی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.
در ابتدای این جلسه آیت‌الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آیت‌الله کعبی و تعدادی از اعضای حاضر در جلسه نکاتی در خصوص ابعاد، روش‌ها و ضرورت‌های امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    55 3
    متاسفانه اکثریت ملت و به ویژه نسل جوان دیگر حتی خدا و پیغمبر اخوندها را هم قبول نمیکنند
    • پری مجرد44 ساله IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      2 36
      شما فقط خانواده خودتون و اقوامتون رو اکثریت می پندارید
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      3 22
      خدا کارش را بلده یه زلزله شش ریشتری 3 نصف شب حسابی حال 90 درصد ملت را برابر تنظیمات اصلی کارخانه قرار خواهد داد
    • منتقد گمنام IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 26
      " برجسته‌سازی مصادیق معروف و منکر در عرصه‌های مختلف ضروری است."
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      20 1
      كاملا درست ميگيد بقيه نظراتشون اشتباهه سرشون و كردن زير برف
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      17 3
      متاسفانه درست است عده ای نمی دانم از چه جهت اما هنوز این امر را قبول نمی کنند ای کاش اینگونه نبود
    • تک تیرانداز DE ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      1 0
      اره وقتی اخوند روحانی خاتمی باشن دیگه جایی برای قبول کردن اخوند نمی مونه.
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    5 29
    بسم اله سفارت سوئد رو تعطیل کن
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 70
    هیچ نیازی به این کارها نیست فقط کافیه افراد هنجارشکن شناسایی و از ارائه هر گونه خدماتی به آنها جلوگیری کرد، مثل خدمات انتظامی بانکی فرهنگی و هر امکانات دیگر ببینید چطور خودشون از قبل بهتر پوشش رو راعیت میکنند فقط کافیه یک مدت از ورودشون به اماکن جلوگیری کرد کارتهای بانکی شون رو غیر فعال کرد و براشون جریمه سنگین در نظر گرفت ببینید چطور آدم میشن و همچنین رام و اهلی
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      9 35
      همچنین بیمارستانی و درمانی آموزشی و بهداشتی ، هیچ خدمات نباید بهشون داد یعنی با غیر فعال کردن کد ملی این افراد به غلط کردن بیندازیدشون
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      3 33
      اینقدر منفی بدید تا جونتون دربیاد، این مملکت اسلامی و محل زندگی انسانهاست نه حیوانات
  • پری مجرد44 ساله IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 75
    دلم برای دکتر رئیسی میسوزه مظلوم ترین رئیس جمهور ایران
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      7 0
      این مظلوم بعد از طبقاتی کردن جامعه از طریق اینترنت طبقاتی و تعین سطح دسترسی درصدد است مردم را روبروی هم قرار دهد
  • کارشناس IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    24 5
    تفرقه انداز و حکومت کن
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    29 1
    اگر امر به معروف مردمی شود مردم به جون همدیگه خواهند افتاد
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    28 1
    امر به معروف را از خودت شروع کن
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    34 0
    شما از بورس و جیب مردم دزدی نکن امر به معروف بخوره تو سر من
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 27
    تمام کارهای بزرگ بصورت انقلابی وبدست مردم انجام شده منحرفین مردم راکنار میزنند
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    21 0
    جالبه، مسئولان می خواهند در مسئله پوشش و حجاب مردم را به جان هم بیندازند. ایجاد فضای چند قطبی بین مردم یک کشور از جنگ نظامی هم خطرناک تر است.
  • عبداله IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    23 1
    خدا رو شکر چون اقتصاد مسکن و معیشت و حمل و نقل و تجارت بین الملل سیاست خارجی همه حل شده امروز رییس هر ۳قوه و تمام امامان جماعت بطور هماهنگ مشکل اصلی کشور و کره زمین و تمام کهکشانها که اونم موی سر خانم‌ها است رو بصورت ریشه ای حل کردند. نه جرات پخش نظر و دارید و اگر هم یکی از دستتون رد شد همون حقوق بگیرهای سایبری سریع میان میگن غربگدا و ترانا یک مشت مزدور خاین به کشور
  • انقلابی منطقی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    25 1
    از واردات خودرو چه خبر!!؟؟ اصلا حواست به مملکت هست!!؟ یا فقط دستور میدی!؟
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    26 0
    راستی چه خبر از طبری؟ انگار آزاد شده
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 14
    مردم ایران باغیرت.زنانشان باعفت. پاکترین دردنیاهستند.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    3 14
    فقط اندیشه دفاع اجتماعی مبتنی بر قران می تواند جامعه را نجات دهد و محافظت کند امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی در کنار فردی لازم و موثر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس